امام جمعه میناب با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط رهبر معظم انقلاب گفت: مردم میناب خواهان تغییر کاربری آب سد استقلال هستند.
کد خبر: ۱۳۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹ 20 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزا حسین معتمدی‌فر ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط مقام رهبری، افزود: مقام معظم رهبری در اجرای بند یک اصل 110 قانون اساسی، طی نامه‌ای به روسای قوا، این سیاست‌ها را ابلاغ کردند.
 
وی با بیان اینکه دیگر در کشور محیط زیست سالم وجود ندارد، افزود: شهر، روستا، بیابان و کویر همه را نابود کرده‌ایم.
 
معتمدی‌فر در ادامه با تشریح بندهایی از سیاست ابلاغی توسط رهبر انقلاب، اظهار داشت: جامعه سالم در گروه محیط زیست سالم محقق می‌شود.
 
امام جمعه میناب سیاست‌های ابلاغ شده را ناشی از درایت و تیزبینی رهبر دانست و گفت: معظم‌له در این حوزه به شکل جامع و دقیق وارد شده‌اند.
 
وی پیشگیری و ممانعت از انتشار انواع آلودگی‌های غیرمجاز و جرم‌انگاری تخریب محیط زیست و مجازات مؤثر و بازدارنده آلوده‌کنندگان و تخریب‌کنندگان محیط زیست و الزام آنان به جبران خسارت را بسیار مهم و ضروری ذکر کرد و بیان داشت: حفظ محیط زیست و پرهیز از آلودگی و تخریب آن هم در تعالیم دینی و اسلامی و هم در فرهنگ ایرانی ریشه دارد.
 
خطیب جمعه میناب رعایت ملاحظات زیست‌محیطی و عمل به سیاست‌های کلی محیط زیست را وظیفه آحاد مردم و مسئولان دانست و گفت: اگر به این دستورالعمل جامع عمل شود دیگر یک مدیر عامل نمی‌تواند جلگه و دشت وسیع و حاصل‌خیزی نظیر دشت میناب را خشک و نابود کند.
 
معتمدی‌فر در ادامه با بیان این مطلب که هرمزگان و میناب دیگر جایگاه مصرف بی‌رویه آب را ندارد وضعیت منابع آبی میناب را بحرانی اعلام کرد و گفت: چرا عده‌ای به جان میناب افتاده‌اند آب آن را به حلقوم کارخانه‌ها می‌ریزند.
 
امام جمعه میناب با ذکر این مطلب که آب شرب بندرعباس از طریق کنتورهای آب منازل به خوبی قابل محاسبه است، افزود: مینابی‌ها درس گرفته مکتب سیدالشهدا هستند و به هیچ وجه با آب شرب مردم مشکل ندارند و تنها حرف مردم میناب این است که چرا آب انتقالی از میناب که بخش‌های عظیم میناب را با چالش روبرو کرده است در کارخانه‌ها، ساخت و سازها و فضای سبز هدر برود.
 
وی اظهار داشت: چرا مدیرعامل آبفای هرمزگان کارخانه‌ها را قانع و ملزم به استفاده از تکنولوژی آب‌شیرین‌کن نمی‌کند.
 
معتمدی‌فر با اشاره به لازم‌الاجرا بودن سیاست‌های ابلاغی توسط رهبر انقلاب به عنوان سند بالا دستی، اظهار داشت: مردم میناب خواهان تغییر کاربری آب سد استقلال هستند.
 
وی گفت: برداشت از منابع آبی میناب و انتقال آن به خارج این شهر چالش‌های محیط زیستی فراوانی برای میناب به وجود آورده است.
 
خطیب جمعه میناب اظهار داشت: انسان هر چه قدر وضعیت مالی مناسبی داشته باشد اگر محیط زیست سالم نداشته باشد به طور قطع تمام دارایی‌اش صرف دارو خواهد شد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز صدور حکم امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج  اشاره کرد و گفت: مردمی بودن، حضور مداوم در صحنه و ساختار الهی و معنوی از ویژگی‌های بسیج است.
 
امام جمعه میناب همچنین افزود: از بدو شکل‌گیری بسیج تاکنون، این نهاد عالی‌ترین و بی‌نظیرترین عملکرد در بین همه تشکل‌ها و نهادها داشته  است.
 
معتمدی‌فر حضور در صحنه‌های نبرد طی هشت سال دفاع مقدس را بارزترین عملکرد بسیج دانست و گفت: در تاریخ بشریت نمونه‌ای برای حضور بسیج در جنگ تحمیلی وجود ندارد.
 
وی از هوشیاری و عملکرد به موقع بسیج در جریان انتخابات 88 و حضور در همه صحنه‌ها و طرح‌ها به عنوان دیگر ویژگی‌های این نهاد نام برد و گفت: بسیج همواره ثابت کرده که محال است علی در مملکت جمهوری اسلامی تنها بماند، از این رو در فتنه 88 با درایت وارد صحنه شد.
 
امام جمعه میناب مبارزه بی امان با نفوذ دشمن، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و کمک به دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را از وظایف و رویکردهای بسیج ذکر کرد و گفت: بسیج در کنار دیگر اقشار جامعه مصمم است فرامین رهبری را حتی با نثار جان خویش عملی کند.
 
وی گفت: پاسخ بسیج به دشمنان نظام همواره تند، کوبنده، ویران کننده و دندان‌شکن خواهد بود.
 
معتمدی‌فر در ادامه همایش پیاده‌روی اربعین سید و سالار شهیدان را مورد بحث قرار داد و با تاکید بر حفظ رویکرد مردمی این جریان ارزشی، اظهار داشت: در این حرکت ضمن حفظ شان و جایگاه اهل‌بیت (ع)، باید تقویت روحیه استکبارستیزی و ترویج فرهنگ عاشورا توسط زائران مورد توجه قرار گیرد.
 
وی همچنین اظهار داشت: زائران حرم مطهر سیدالشهدا (ع) مراقب جریان‌های ضد مرجعیت فعال در کشور عراق باشند که با مطالب بی‌پایه و اساس آنها را غافل نکنند.
 
امام جمعه میناب در بخش دیگری از خطبه‌ها طرح وام 25 میلیون تومانی را ایده‌ای برای خالی کردن جیب مردم دانست و عنوان کرد: مسئولان توجه کنند که دولت قبلی به اندازه کافی مردم را قرض‌دار کرد و شما دیگر مردم را دچار قرض نکنید.
 
وی گفت: این چه تدبیری است که مردم با تحمل دو سال ریاضت پول خود را در شکم شرکت‌های خودروساز بریزند.
 
معتمدی‌فر اضافه کرد: این طرح نه از سر تدبیر بود و نه امیدی به جامعه بخشید.
 
وی مشکل مردم و جوانان را بیکاری و ازدواج دانست و گفت: آقای رئیس جمهور مردم از شما کار و اشتغال می‌خواهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار