آزمون عملی کنکور رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شمالغرب کشور، در دانشگاه تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۲۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 21 November 2015

به گزارش تابناک تبریز، رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز با اعلام این خبر گفت: این آزمون بخش عملی رشته تربیت بدنی کنکور سراسری برای ورود به دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور بوده که با شرکت 217 نفر داوطلب دختر و 209 نفر پسر، طی دو روز و در ژیمنازیوم دانشگاه تبریز برگزار شد.

دکتر سعید نیکو خصلت، با بیان اینکه این آزمون با هدف معاینه پزشکی و سنجش وضعیت تندرستی، آمادگی جسمانی، استقامت عضلانی، تنفسی، مهارت های حرکتی و توپی و قدرت انفجاری بدن داوطلبان رشته تربیت بدنی در دانشگاه ها برگزار شد، افزود: اندازه گیری قد و وزن، معاینه پزشکی و بدنی، آزمون عملی هم شامل بارفیکس خوابیده در 20 ثانیه، دریبل توپ فوتبال و بسکتبال، غلت، پرش از موانع 60 سانتی متری، دوی 94 متر، پرتاب توپ طبی 3 کیلوگرمی و دوی 250 متر برای پسران و 150 متر برای دختران به‌ صورت ترکیبی در مدت زمان تقریباً سه دقیقه و ... از جمله موارد این آزمون بود.

وی افزود: مراحل و شیوه اجرای آزمون عملی از طریق فیلم ویدئویی به منظور سهولت انجام آزمون، کاهش استرس و اندازه گیری مطلوب توانایی های فردی داوطلبان قبل از آزمون برای داوطلبان به نمایش در آمد.

رییس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تبریز، یادآور شد: در این آزمون داوطلبان کنکور سراسری استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل شرکت داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار