رئیس دانشکده صدا و سیمای قم با اشاره به برگزاری آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیمای قم گفت: طلاب سطح دو حوزه علمیه می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.
کد خبر: ۱۳۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴ 22 November 2015
به گزارش تابناک قم، حسین گودرزی پیش در نشست خبری که در دانشکده صدا و سیمای قم برگزار شد اظهارداشت: انقلاب اسلامی سبب تغییر نگرش در بسیاری ساختار‌ها شده که یکی از آن‌ها رسانه است که دچار تحولات اساسی شده است.

رئیس دانشکده صدا وسیمای قم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه نیازمند شناخت کامل از رسانه‌ها هستند افزود: رسانه پدیده‌ای نو است و سابقه‌ای خاص در حوزه ندارد. از طرفی حوزه علمیه نیازمند رسانه‌ای هم تراز با نظام جمهوری اسلامی است که به همین دلیل در دهه هفتاد دانشکده صدا و سیما و یا به عبارت دیگر دانشکده دین و رسانه در قم راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه رسانه دارای قدرت زیادی است، خاطرنشان کرد: ساختارهای رسانه باید بومی شود. رسانه از تکنولوژی ساختار و محتوا تشکیل شده است. هدف ما در این دانشکده تولید دینی مورد نیاز رسانه ملی و جهان اسلام با نگاه به بیداری اسلامی در همه جهان است. امروز موضوع رسانه دین‌محور مطرح است و رسانه جمهوری اسلامی رسانه تراز آن است.

گودرزی با بیان اینکه تقویت فضای معنوی در رسانه ملی از دیگر اهداف دانشکده صدا و سیمای قم است، گفت: این دانشکده با تربیت طلاب در حوزه هنر تحول عظیمی را ایجاد کرده است. ارتباط متقابل و سازماندهی میان رسانه و حوزه علمیه از اهداف دیگر ما است. حوزه علمیه دارای جایگاه ویژه‌ای در جمهوری اسلامی است و رسانه نیز جایگاه جهانی دارد.

رئیس دانشکده صدا و سیمای قم با اشاره به برگزاری آزمون اختصاصی دانشکده صدا و سیما عنوان کرد: در سه رشته تولید سیما ادبیات نمایشی و علوم ارتباطات از طریق سال جاری دانشجو جذب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه از دو طریق به جذب دانشجو و طلاب دینی در دانشکده صدا و سیما پرداخته می‌شود گفت: یکی از طریق کنکور سراسری و یکی از طریق آزمون اختصاصی که ویژه طلاب دینی است.

گودرزی خاطر نشان کرد: این آزمون از طلاب سطح دو حوزه علمیه در مقطع کار‌شناسی ارشد از تاریخ اول آذر ماه امسال تا 15 آذر ماه دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشکده صدا و سیمای قم با اشاره به اینکه زمان دریافت کارت ورود به جلسه از 12 تا 17 آذرماه امسال است، عنوان کرد: این آزمون روز 18 آذرماه امسال برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام مراحل ثبت‌نام در آزمون به صورت اینترنتی و از آدرس www.qomirib.ac.ir صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اولویت جذب ما در دانشکده با طلابی است که دانش و تجربه عملی داشته باشند. رشته کار‌شناسی ارشد رشته تکمیلی است که در صورت عدم سابقه علمی و تجربی نمی‌توان در آن به جایگاه مناسبی رسید. در مصاحبه‌ای که پس از آزمون انجام می‌شود انتخاب افراد با تجربه در اولویت قرار دارند.

گودرزی با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در این دانشگاه به نظام مصاحبه پس از آزمون باز می‌گردد، گفت: این آزمون در دو بخش کتبی و مصاحبه برگزار می‌شود و با توجه به نیاز سازمان دانشجو‌ها جذب و سپس به استخدام سازمان در می‌آیند.

رئیس دانشکده صدا و سیمای قم با بیان اینکه 400 دانشجو در مقطع کار‌شناسی ارشد دانشکده صدا و سیما در حال تحصیل هستند گفت: مهرماه امسال 120 نفر دانشجوی کار‌شناسی ارشد و با تکمیل ظرفیت جذب دانشکده شدند که 70 درصد آن‌ها طلبه هستند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار