مشاور وزیر و مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: توسعه کمی مدارس شاهد در کشور دیگر کافی است و لزومی ندارد به تعداد این مدارس افزوده شود.
کد خبر: ۱۳۳۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 23 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدحسین کفراشی عصر امروز در نشست اعضای ستادهای اجرایی امور شاهد و ایثارگر مناطق و نواحی آموزش و پرورش اردبیل اظهار کرد: در سطح کشور به اندازه کافی مدارس شاهد راه‌اندازی شده و ما از اعتماد و وثوق مردم به فعالیت چنین مدارسی با برجستگی‌های ارزشی و فضای سالم تربیتی قدردانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا یکی از برجستگی‌های نظام اسلامی ماست، تصریح کرد: به گونه‌ای باید عمل کنیم که خادم‌النبی باشیم.

مشاور وزیر و مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: جنگ ایران یک جنگ مقدس بود و شهیدان انسان‌های گلچینی بودند که فراتر از زمان خود می‌اندیشیدند.

کفراشی افزود: خدمت به خانواده چنین انسان‌هایی یک موهبت الهی است که نصیب ما شده است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با بالا بردن توان علمی فرزندان شاهد بیان کرد: آموزش و پرورش علاوه بر خدمت‌رسانی به تمامی دانش‌آموزان عادی، باید توجه ویژه‌ای نیز به دانش‌آموزان شاهد داشته باشد.

کفراشی با بیان اینکه این دانش‌آموزان در نزد ما امانتی هستند، اضافه کرد: باید فرزندان شهدا، ایثارگران و جانبازان در رتبه‌های بالای علمی قرار گیرند و انگیزه کافی برای ادامه تحصیل داشته باشند.

وی با انتقاد از توسعه مدارس شاهد ادامه داد: تعداد مدارس شاهد در کشور به تناسب تعداد دانش‌آموزان شاهد در حد ایده‌آلی قرار دارد و ما هم اکنون باید به فکر کیفیت‌بخشی مدارس باشیم.

کفراشی با تأکید بر ساخت‌های سند تحول بنیادین ایجاد شور و نشاط در مدارس را از اولویت‌های کاری مدیران دانست و گفت: دانش‌آموزان شاهد با توجه به شرایط خاصی که دارند باید با روحیه و نشاط فراوان در مدرسه حضور پیدا کنند.

مشاور وزیر و مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با یادآوری لزوم حضور مشاوران در مدارس تاکید کرد: مشاوران در مدارس باید بستری برای حمایت روحی دانش‌آموزان شاهد مهیا کنند که ایجاد روحیه و نشاط مطمئناً به پویایی و پیشرفت علمی در این دانش‌آموزان منجر می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار