مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی درکارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان جنوبی از بانک های عامل انتقاد کرد که تسهیلات مصوب سفر هیات دولت برای بخش تولید خراسان جنوبی چرا پرداخت نشده است و استاندار خواستار پیگیری این موضوع شد .
کد خبر: ۱۳۴۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲ 24 November 2015

به گزارش تابناک با وجود اینکه مشکلات بخش تولید دراستان دارای ابعاد وسیعی است که پرداخت نشدن تسهیلات را یکی از آنها می توان برشمرد وعلی رغم تشکیل کارگروههای مختلف با حضور تصمیم گیران و دولتمردان برای چاره جویی در خصوص مشکلات بخش تولید ،همچنان مشکلات برسرجای خود باقی است.

وجه الله خدمتگزار در جلسه کارگروه تسهیل ورفع موانع تولید خراسان جنوبی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باید با همفکری وهمکاری با یکدیگر در این مقطع زمانی تلاش کنند تا راهکاری مناسب برای رفع مشکلات استان اندیشیده شود افزود : همه مدیران گذشته تلاش و کوشش کرده‌اند تا مشکلات استان را به نحو احسنت رفع کنند ولی درشرایط فعلی باید توجه بیشتری صورت گیرد.

خدمتگزاربا بیان اینکه باید برای رفع مشکلات در بخش تولید و صنعت راهکارهای مناسب اتخاذ شود تا با رعایت موازین قانونی این مشکلات حل و فصل شود افزود: باید از محصولات استانی برای نیازهای استان خریداری شود تا این امر سبب افزایش تولید، توسعه اشتغال و جذب سرمایه‌گذاران به استان شود، بنابراین باید همه دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با خریداری از محصولات استان اقدام کنند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در جلسه دولت با سفرا و استانداران بر این موضوع که باید از فرصت ایجاد شده که برای کشور ایران در مورد ارتباط با دنیا به وجود آمده، استفاده شود تاکید شد، افزود: باید از فرصت ایجاد شده در حوزه‌های اقتصاد، تولید و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی نیز در این کارگروه با اشاره به تسهیلات پرداخت نشده مصوبات دولت افزود : موانع و مشکلات واحدهای صنعتی باید قبل ازتزریق تسهیلات رفع شود

وی متذکر شد : امسال برای بخش تولید دولت یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است که برخی از مشکلات بانکی مانند چک برگشتی و بدهی سبب شده است تا تسهیلات در استان جذب نشود و برگشت بخورد.

وی از بانکهای عامل خواست تا همکاری لازم در پرداخت تسهیلات برای رفع موانع را داشته باشند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز از دیگر مسئولان حاضردر این کارگروه بود که از اجرایی شدن 67 مورد از مصوبات این کارگروه خبرداد و افزود : به صورت ماهانه از 24 واحدهای صنعتی مهم استان که 40 درصد اشتغال و 50 درصد سرمایه‌گذاری استان را به خود اختصاص داده‌اند برای بررسی مشکلات، پایش می شوند .

حقیقی به آخرین وضعیت واحدهای صنعتی مهم استان اشاره کرد و گفت: واحدهای تولیدی استان ورشکسته نیستند و مطالباتی هم از دولت و هم از بخش خصوصی دارند که به نتیجه نرسیده است.

وی از مدیران شرکت‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها خواست تا برای پرداخت معوقاتشان از واحدهای صنعتی استان فرصت دهند تا مشکلات این واحدها برطرف شود و شاهد رونق در حوزه تولید استان باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: مشکلات واحدهای صنعتی به صورت موردی در حال رصد است تا بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار