رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با هشدار نسبت به افزایش کارتن خواب های زن در پایتخت گفت: این رشد فزاینده ای که در کشور ما مواجه هستیم یک هشدار جدی است، باید باور افراد کارتن خواب را تغییر دهیم نه اینکه خانه آن ها را خراب کنیم.
کد خبر: ۱۳۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 25 November 2015
فاطمه دانشور درخصوص ساماندهی کارتن خواب های معتاد در تهران اظهار داشت: در رابطه با موضوع کارتن خواب ها دستگاه های متعددی وظیفه ساماندهی این افراد را دارند اما شهرداری هم نسبت به این مساله ورود کرده و فعالیت هایی را در دستور کار دارد اما ورود به این قضیه باید دلسوزانه باشد.
 
ورود شهرداری به موضوع کارتن‌خواب‌ها فاقد مطالعات است

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با پانا افزود: متأسفانه ورود شهرداری به مساله ساماندهی کارتن خواب های تهران فاقد مطالعات جامع و ریشه ای است .
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: متداول ترین روش ها در دنیا برای حل مسایل آسیب ها مداخلات اجتماعی است، شاید 50 تا 100 سال پیش مداخلات کالبدی انجام می شد اما نتیجه ای حاصل نمی شد و کشورهای پیشرفته روش خود را تغییر دادند و به سمت مداخلات اجتماعی در حل آسیب ها حرکت کردند.
 
دانشور با اشاره به اهمیت نقش مردم در حل مشکلات آسیب های اجتماعی افزود: نقش مردم در مداخلات اجتماعی به این شکل است که مردم ساکن محله تحت آموزش قرار می گیرند و به عنوان تسهیل گر و میانجی ورود می کنند و با حمایت هایی که دستگاه ها به ویژه پلیس انجام می دهند، بخش زیادی از مشکلات آسیب های اجتماعی توسط مردم محله حل می شود اما ما مردم محلی را کنار گذاشتیم.
 
نباید خانه کارتن‌خواب‌ها را خراب کنیم

این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: همچنین آموزش به زنان در معرض آسیب، ارائه مشاوره و توانمندسازی آن ها می تواند به راحتی توسط ساکنان منطقه انجام شود. به هر حال باید باور افراد کارتن خواب را تغییر دهیم نه اینکه خانه آن ها را خراب کنیم. اگر خانه این افراد را خراب کنیم آن ها به محله های همجوار می روند و عملا اتفاق مثبتی برای افراد صورت نمی گیرد. زمانی اتفاق مثبتی رخ می دهد که آن ها را توانمند کنیم چون این پدیده ها هیچ وقت به صفر نمی رسد اما قابل کنترل و مدیریت است.
 
رشد غیرعادی زنان کارتن‌خواب در ۴سال
وی  با ابراز نگرانی از رشد فزاینده زنان کارتن خواب تصریح کرد: در عرض چهارسال تعداد زنان کارتن خواب از 100 نفر به 1700 تا 2000 هزار نفر رسید که این رشد غیرعادی است و نشان می دهد ما در این حوزه کم کار کرده ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار