مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خبر داد:
مشاور استاندار و مدیرکل امور اتباع و مهاجرین استان خراسان رضوی از اجرای طرح بیمه سلامت ویژه اتباع خارجی استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 25 November 2015
محمد عجمی در نشست خبری با خبرنگاران که امروز ظهر برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود: طی توافقی که بین وزارت علوم پزشکی، بیمه سلامت و کمیساریای عالی پناهندگان صورت گرفته است، پناهندگانی که دارای کارت آمایش ده هستند از این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

محمد عجمی با اعلام این خبر گفت: کلیه‌ی اتباع خارجی عراقی و افغانی که دارای شرایط ذکر شده هستند از تاریخ 9/7/94 تا 11/1/95 به مدت شش ماه از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

مشاور استاندار افزود: پناهندگان می‌توانند با مراجعه به دفاتر کفالتی که کارت اقامت و اشتغالشان را نیز از آنجا دریافت نموده‌اند با ارائه مدارک مورد نیاز کارت یا دفترچه بیمه دریافت کنند.

وی اظهار کرد: این طرح برای سه گروه که شامل قشر آسیب‌پذیر، غیرآسیب‌پذیر و بیماران خاص هستند اجرا شده و در حال حاضر برای صد و پنجاه هزار نفر قابلیت این بحث بیمه‌ای وجود دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان با اشاره به اینکه طرح مذکور با همکاری وزارت کشور، بهداشت و آموزش پزشکی، بیمه سلامت ایران، کمیساریای پناهندگان در امور بین‌الملل و اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی ایجاد شده گفت: کارت آمایش ده یا هویت معتبر، عکس و هزینه‌ای که از سوی دفاتر کفالت اعلام می‌شود مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در این خصوص می‌باشد.

دکتر علیرضا رمزی مدیرکل بیمه سلامت استان نیز در ادامه این نشست به توضیحات تکمیلی در خصوص طرح بیمه سلامت پرداخت و اظهار کرد: پس از تحقق یافتن پوشش درصد بالایی از بیمه ایرانیان با توجه به دیدگاه جمهوری اسلامی در راستای بحث عدالت تمهیداتی صورت گرفت که اتباع بیگانه از طرح بیمه سلامت استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح می‌تواند کمی از دغدغه‌های اتباع را کاهش دهد گفت: این طرح برای بازه زمانی شش ماهه بوده و برای سرعت بخشیدن به این فاصله زمانی از دفاتر کفالت که تقسیم‌بندی این افراد را بر عهده دارند کمک گرفتیم تا متقاضیان هر چه زودتر بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

رمزی با بیان اینکه کمیساریای عالی پناهندگان تمام هزینه درمانی بیماران خاص را پرداخت می‌کند افزود: برای اقشار آسیب‌پذیر و غیرآسیب‌پذیر فقط کارت بیمه صادر شده و می‌توانند از خدمات بستری موقت بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: برای بیماران خاص استثنائاً بحث استفاده از دارو هم قابل تهیه می‌باشد.

دکتر رمزی در تعریف بیماری خاص به افراد ام اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و پیوند کلیه اشاره کرد و گفت: این بیمه خانواری است و براساس اطلاعاتی که در دفاتر کفالت ثبت شده همه‌ی اعضای خانواده تحت پوشش آن قرار خواهند گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت استان هزینه دریافت دفترچه را هزار تومان و کارمزد آن را دو هزار تومان اعلام نمود و خاطرنشان کرد: در این طرح استثنائاً بیماران خاص به صورت تک نفره و رایگان بیمه خواهند شد و کلیه بیمه شدگان در صورتی که قبلاً مراجعه داشته‌اند با ارائه مدارک مبلغی را دریافت خواهند نمود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ugd
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
صدیق اورعی اضافه کرد:
طبق پژوهش‌های انجام گرفته بیشترین میزان جرم در ایران در مشهد رخ می‌دهد و نیز بیشترین میزان وقوع جرم نیز در منطقه حرم مطهر رضوی است که در اینجا می‌بنییم حرم مطهر رضوی، ...


http://khorasan.isna.ir/Default.aspx?NSID=5&SSLID=46&NID=86611
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار