استاندار اردبیل گفت:‌ برای توسعه بیشتر فرهنگی باید بر روی فعالیت‌های نرم‌افزاری بیشتر توجه شود.
کد خبر: ۱۳۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶ 26 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تاکید بر اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه، کتابخوانی را عاملی مهم در توسعه فرهنگی اعلام کرد و خواستار پرداخت نیم درصد معوقه سهم کتابخانه‌های عمومی توسط شهرداری‌ها شد.

وی حمایت از نویسندگان بومی استان را تکلیفی مهم اعلام کرد و در خصوص پرداخت اعتبار لازم برای خرید کتاب تالیفی نویسندگان بومی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قول مساعد داد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در بخش دیگری از سخنان خود فعالیت‌هایی همچون برگزاری تورهای کتابخانه‌گردی برای کودکان و دانش‌آموزان و نذر کتاب را در خور تحسین دانست و گفت: برای توسعه بیشتر فرهنگی، باید بر روی فعالیت‌های نرم افزاری بیشتر توجه شود.

در این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز با تقدیر از حمایت‌های استاندار اردبیل نیم درصد معوق سهم کتابخانه‌های عمومی را یکی از چالش‌های مهم این اداره کل در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای بیان کرد و گفت: متاسفانه شهرداری‌های استان در هشت ماهه سال جاری توجه جدی به اجرای این قانون نداشته‌اند.

رباب عزیزخانی تکمیل پروژه‌های عمرانی و طرح‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای را نیازمند اختصاص اعتبار کافی توسط فرمانداری‌ها دانست و افزود: عدم اختصاص اعتبار لازم موجب استهلاک سالانه این طرح‌ها و افزایش هزینه‌های تکمیلی می‌شود.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در این دیدار مدیرکل کتابخانه‌های ‌عمومی استان اردبیل لوح سپاس دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را به استاندار اردبیل اهدا کرد.

علیرضا مختارپور در لوح سپاس خود با اشاره به اهتمام استاندار اردبیل در ترویج فرهنگ کتابخوانی از حمایت‌های مجید خدابخش در حوزه کتابخوانی تقدیر کرده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار