نامه رهبری پس از انتشار در شبکه‌های اجتماعی از جمله شبکه‌های اجتماعی عربی بازتاب یافت اما یک جمله آن بیش از سایر بخش‌ها بازنشر شد.
کد خبر: ۱۳۷۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵ 30 November 2015

 به گزارش تابناک تبریز، نامه دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای، عصر یکشنبه منتشر شد.
 
پس از انتشار این نامه، خبر نامه و بخش‌های متعدد نامه در رسانه‌ها بازنشر شد اما در میان کاربران و برخی رسانه‌های عربی بخش‌های خاصی از نامه بازتاب بیشتری یافت.
 
جمله‌ای که در ساعات اولیه نشر نامه، در میان کاربران عربی محبوبیت بیشتری یافت و با اقبال بیشتری رو به رو شد، جمله «من تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملّتها و کوچک شمردن فرهنگهای مستقل را یک خشونت خاموش و بسیار زیان‌بار تلقّی میکنم» بود.
 
رهبری در این بخش از نامه می‌فرماید:
 
«...امّا در دوره‌ی معاصر، جهان غرب با بهره‌گیری از ابزارهای پیشرفته، بر شبیه‌سازی و همانندسازی فرهنگی جهان پافشاری میکند. من تحمیل فرهنگ غرب بر سایر ملّتها و کوچک شمردن فرهنگهای مستقل را یک خشونت خاموش و بسیار زیان‌بار تلقّی میکنم. تحقیر فرهنگهای غنی و اهانت به محترم‌ترین بخشهای آنها در حالی صورت میگیردکه فرهنگ جایگزین، به‌هیچ‌وجه از ظرفیّت جانشینی برخوردار نیست. به طور مثال، دو عنصر «پرخاشگری» و «بی‌بندوباری اخلاقی» که متأسّفانه به مؤلّفه‌های اصلی فرهنگ غربی تبدیل شده است، مقبولیّت و جایگاه آن را حتّی در خاستگاهش تنزّل داده است...».
 
همچنین در میان سایت‌های مختلف عربی که این نامه و خبر آن را بازنشر دادند، سایت‌هایی بودند که همین بخش از نامه را تیتر گزارش یا خبر خود قرار دادند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۹
خامنه ای نعمت بی کران الهی به امت اسلام است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار