در مراسمی با حضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی از تمبر اختصاصی زیارتگاه، نسخه خطی شهید آیت‌الله سیدحسن مدرس و کتاب گلواژه‌های ماندگار در کاشمر رونمایی شد.
کد خبر: ۱۳۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲ 01 December 2015
مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن‌موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس در آیین رونمایی از این دو اثر اظهار کرد: نسخه خطی در هشتم جمادی‌الثانی 1350 قمری در زمان تبعید شهید مدرس در خواف و خطاب به فرزندان ایشان، سید اسماعیل و سید عبدالباقی و برادرشان سیدعلی‌اکبر کتابت شده است.

حمزه سپهریان با بیان اینکه این دست خط توسط شهاب‌الدین مدرسی نوه شهید مدرس به موزه اسناد این مجموعه اهدا شده است، خاطر نشان کرد: آیت‌الله مدرس در سال 1307 شمسی به شهر خواف نزدیک مرز افغانستان تبعید و از خانواده و بستگان خود دور شد، دو سال بعد از تبعید که فرزند وی عبدالباقی موفق می‌شود برای دیدن ایشان به خواف برود از فرصت استفاده نموده و این نامه را می‌نویسند.

وی با بیان اینکه شهید مدرس ابتدا در این نامه به برادر خود سید علی اکبر سفارش می‌کنند که نقش بزرگ خانواده را برعهده گرفته و در حق همه پدری کنند و مواظب همه باشند، یادآور شد: در ادامه نامه این شهید بزرگوار دو پسر خود سید عبدالباقی و سیداسماعیل را مخاطب قرار داده و به دکتر سید عبدالباقی سفارش می‌کنند که چون برادر بزرگتر عیالوار است کمک کند و به او بیشتر توجه نماید و بخشی از املاک و زمین‌های کشاورزی خود را که سید اسماعیل مباشر آنهاست به نفع سیداسماعیل چشم‌پوشی نموده و به او بدهد تا امورات زندگی او هم سرو سامان یابد.

در این نامه آیت‌الله مدرس از فرزندان خود می‌خواهد که زکات مال خود را بدهند و خواهران خود را نیز فراموش نکنند، همچنین در این نامه از دو فرزند خود می‌خواهند که بخشی از اموال خود را به سیدعلی‌اکبر اختصاص دهند.

مدیرعامل زیارتگاه شهید مدرس در ارتباط با کتاب گلواژه‌های ماندگار یادآور شد: محتوای این کتاب نیز در سه فصل جمع‌آوری و چاپ شده است.

سپهریان با بیان اینکه در بخشی از این کتاب مطالب مربوط به شخصیت‌های مطرح کشوری است که پس از بازدید از زیارتگاه و موزه اسناد شهید مدرس در دفتری به یادگار نوشته‌اند، یادآور شد: شهید مدرس(ره) را بیشتر بشناسم، دست نوشته‌ها سخن می‌گویند و درباره زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) از سرفصل‌های این کتاب است.

مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن‌موسی الکاظم(ع) و زیارتگاه شهید مدرس(ره) پس از رونمایی از تمبر اختصاصی شهید مدرس اظهار کرد: این تمبر به یاد بود هفتاد و هشتمین سالگرد شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس با تصویری از زیارتگاه این عالم ربانی است که در مرسولات پستی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار