همزمان با سالروز وفات نیما یوشیج، ششمین آیین ملی «نشان نیما» در نوشهر برگزار می شود.
کد خبر: ۱۳۸۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳ 01 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، میثم زندی  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم زمان با سالروز وفات نیما یوشیج، شاعر و هنرمند برجسته تاریخ ادبیات و فرهنگ ایران، ، ششمین آیین ملی "نشان نیما" روز جمعه 11 دی ماه ساعت 18 با حضور هنرمندان و مفاخر کشور و استان در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی مازندران- نوشهر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در ششمین آیین ملی «نشان نیما» در نوشهر از هنرمندان موفق استان مازندران در سال‌های اخیر در رشته های تخصصی تقدیر به عمل می آید، تصریح کرد: تاکنون حضور کامبیز میرزایی در رشته تئاتر، محمدرضا عموجوادی و جلال محمدی در رشته موسیقی به منظور تقدیر قطعی شده است و اسامی سایر منتخبین پس از انتخاب، اعلام می‌شود.
مدیر موسسه نیما افزود: حضور هنرمندان شاعر، فیلمساز، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، ارائه آثار ممتاز و همچنین تجلیل از بزرگان عرصه هنر در کشور همچون خسرو معصومی نویسنده و کارگردان بین المللی سینمای ایران، مسعود رایگان و رویا تیموریان زوج بازیگر برجسته سینما و تئاتر، شجاع الدین شهابی هنرمند پیشکسوت و شهیر هنرهای تجسمی کشور، عسگری آقاجانیان میری پیشکسوت هنرمند عرصه موسیقی از اهم برنامه های این شب است.
زندی با اشاره به اینکه حضور هنرمندان رشته های مختلف و ارائه آثار ممتاز، اجرای برنامه های هنری و همچنین تجلیل تنی چند از نامداران عرصه هنر و ادبیات از دیگربرنامه های این همایش است.
وی خاطرنشان کرد: انقلاب نیمایی، فقط یک انقلاب صوری، انقلابی صرفا در ریخت شعر فارسی، نیست بلکه انقلاب نیمایی حتی به انقلابی در مضامین و رویکردها و شگردهای شعری فروکاستنی نیست و انقلابی است راجع به نسبت ما به جهان، از طریق نسبت خاصی که با حقیقت برقرار می‌کنیم.
مدیر موسسه نیما  ابرازكرد:  در این آیین جلیل قیصری و ابراهیم نجار با موضوع تخصصی شعر نیما یوشیج به سخنرانی خواهند پرداخت و منصور علی اصغری و محمد عظیمی نیز پیرامون نیما یوشیج به صحبت می پردازند.
میثم زندی یادآور شد: برگزاری کارگاه تخصصی با حضور هنرمندان ملی در رشته های هنری با هدف ارتقاء سطح علاقه مندان در شهرستان و استان از دیگر برنامه های این روز است.
وی از دیگر  برنامه های تاثیرگذار در این آیین در سالهای گذشته را تجلیل از ایثارگران هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: در سال‌های گذشته از جانبازان برجسته ای همچون سردار کابلی، شهید زنده غلامعلی کیا از جانبازان بالای 70 درصد هشت سال دفاع مقدس تجلیل شد و امسال نیز در ششمین آیین ملی «نشان نیما» از شهید زنده و جانباز بالای 70 درصد، «فریدون محمدجانپور» تجلیل خواهد شد.
خبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار