امام جمعه قاین: تاکنون رویداد قرآنی در قاین نداشتیم و بسیاری از مردم از عظمت قرآن اطلاع ندارند/ تورات و انجیل در مدت زمانی کوتاه نازل شدند اما قرآن در مدت 23 سال به صورت مستمر و آیه به آیه نازل شد
کد خبر: ۱۳۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 05 December 2015

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی گفت: هرچه به قرآن پرداخته شود ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر می شود.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام گرایلی شب گذشته در مراسم اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خداوند در نزول قرآن بر انسان منت گذاشته و به وسیله قرآن زمینه هدایت بشر را فراهم کرده است، گفت: انسان تمام نعمت ها را برای حیات دریافت کرده و همه فانی است تنها چیزی که باقی می ماند عمل صالح و ایمان است که از قرآن و اهل بیت نصیب بشر شده است.

وی گفت: خداوند در قرآن چهار نعمت را تعریف می کند که هدایت یکی از این نعمت ها است و مهمترین کتاب انبیا، قرآن است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه برای برگزاری این مسابقه حمایت ها و هماهنگی همدلی و همزبانی در قاین را بسیار بالا بود، افزود: هرچه به قرآن پرداخته شود ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر می شود.

به گفته گرایلی، امنیت پایدار در سایه پرداختن به محتوای قرآن است و امیدواریم مجموعه های قرآنی و فرهنگی در استان یک صدا باشند.

موسسات قرآنی قاین به لحاظ مالی مشکل دارند

حجت‌الاسلام قاصری، رئیس اوقاف و امور خیریه قاین نیز در این جلسه با اشاره به وحدت و انسجام مدیران شهرستان برای باشکوه برگزار شدن این اتفاق قرآنی بزرگ، گفت: 20 جلسه کمیته برنامه ریزی برگزار شد و آغاز به ارائه طرح و برنامه کردند.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری این مسابقه کمیته های مربوطه در قاین تشکیل شد و همه مسئولان در برگزاری این مسابقات تعامل و همکاری داشتند.

رئیس اوقاف و امور خیریه قاین بیان داشت: در این رویداد قرآنی نخبگان قرآنی استان دور هم جمع شدند و در مدت سه روز به رقابت پرداختند.

قاصری با تاکید بر اینکه باید از نخبگان قرآنی حمایت کنیم، ادامه داد: در شهرستان قاین موسسات قرآنی به لحاظ مالی مشکل دارند اما در دو سال اخیر اداره اوقاف 480 نفر و امسال نیز 650 نفر به عنوان طرح حافظان قرآن تربیت کرده و در کلاس های درس حفظ قاین شرکت کردند.

در زمینه تلاوت و تجوید قرآن کریم تاکنون رویداد قرآنی در قاین وجود نداشته است

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام سید مرتضی اصفهانی،امام جمعه قاین، مردم قاین را مردمی ولایت‌مدار دانست و با اشاره به اینکه قاین دارالمومنین است، افزود: مردم این شهرستان علاوه بر پرداختن به معنا و محتوای قرآن به مقام معظم رهبری نیز علاقه و ارادت خاصی داشته و دارند.

وی اظهارکرد: در زمینه تلاوت و تجوید قرآن کریم تاکنون رویداد قرآنی در قاین وجود نداشته و بسیاری از مردم از عظمت قرآن اطلاع ندارند.

امام جمعه قاین با اشاره به عظمت و شگفتی‌های قرآن گفت: کتاب تورات و انجیل در مدت زمان کوتاه نازل شد اما قرآن در مدت 23 سال به صورت مستمر و آیه به آیه بر وجود مقدس پیغمبر(ص) نازل می‌شد.

اصفهانی تأکید کرد: هیچ اختلافی در قرآن کریم وجود ندارد چراکه قرآن از صدر اسلام تحریف نشده و کلمه‌ای از آن جابجا نشده است.

وی تصریح کرد: در بین شیعیان ادعاست که قرآن موجود در حال حاضر، همان قرآن در زمان پیغمبر(ص) است اما متاسفانه یکی از تهمت‌های ناروا که اهل سنت بر شیعه دارد، این است که تصور می‌کنند شیعیان این قرآن را از زمان پیامبر(ص) نمی‌دانند.

امام جمعه قاین اظهار داشت: تمام علوم اسلامی مانند فقه، اصول، کلام، معانی، بیان و سایر علوم از قرآن گرفته شده و عظمت بالایی دارد.

اصفهانی با بیان اینکه تمدن اسلامی از زمان قرآن عظمت گرفت و بسیاری از شرقی‌ها و غربی‌ها این تمدن را در تاریخ ثبت کردند، خاطرنشان کرد: هیچ یک از کتب آسمانی از نظر علّی، اخلاقی، فصاحت و بلاغت مانند قرآن کریم نبوده و نیست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار