شهردار بندرعباس، مناسب‌سازی معابر شهری جهت تردد معلولین را بزرگترین احترام به این قشر از جامعه دانست و بر جدیت شهرداری بر توجه ویژه به این مهم در پروژه‌های عمران شهری تاکید‌ کرد.
کد خبر: ۱۳۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸ 05 December 2015
به گزارش روابط عمومی شهرداری بندرعباس، عباس امینی‌زاده امروز در جمع خبرنگاران، با گرامیداشت روز جهانی معلولان اظهار‌داشت: شناخت پدیده معلولیت و عوامل مؤثر بر آن، وظیفه و مسئولیتی را که در قبال آن داریم آشکار می‌سازد.
 
وی ادامه داد: آشنایی با پدیده معلولیت، راهگشای تدابیری هماهنگ است تا ساختن زندگی با کیفیت‌تر برای معلولان را امکان‌پذیر سازد.
 
شهردار بندرعباس، ارتقای رشد اذهان عمومی درباره مسایل مربوط به معلولیت‌های مختلف و افزایش آگاهی‌ها و تقویت حس مشارکت مردم در این زمینه را از مهم‌ترین اهداف نامگذاری این روز عنوان‌کرد.
 
امینی زاده، با تاکید بر حفظ احترام و دوری از ترحم نسبت به افراد معلول ابراز‌داشت: آنچه در ارتباطات اجتماعی با معلول باید در نظر‌گرفت، این است که ارتباط با آنها، باید همراه احترام باشد و از ترحم دوری شود.
 
وی با اشاره به تفاوت احترام و ترحم در برخورد با معلولان تصریح‌کرد: تفاوت این دو نوع رفتار در این است که در اولی، طرف مورد احترام، انسانی بزرگ به شمار می‌آید اما در گزینه ترحم، مخاطب انسانی ذلیل و خوار شمرده می‌شود.
 
شهردار بندرعباس، با اشاره به نگاه واقع‌بینانه این نهاد نسبت به مقوله معلولیت در تسهیل امور مربوط به این قشر از جامعه در مدیریت شهری، مناسب سازی معابر جهت تردد معلولین در پروژه‌های عمران شهری و سنگ‌فرش کردن بخش قابل توجهی از معابر اصلی شهر خبرداد.
 
امینی‌زاده گفت: یک‌دست‌سازی سنگ‌فرش معابر با هدف تسهیل عبور و مرور معلولین و نابینایان و همچنین زیباسازی شهر صورت گرفته‌است.
 
وی در پایان ابراز داشت: این پروژه‌ هم‌اکنون نیز در بخش‌های مختلف شهر در حال انجام است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار