معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد از انجام 37 وقف جدید در استان یزد طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 06 December 2015

به گزارش تابناک یزد،حجت‌الاسلام محمود میرجلیلی، در نشستی خبری به مناسبت هفته وقف با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی اوقاف در دو بخش قرآنی و ترویج فرهنگ وقف انجام می‌شود، اظهار داشت: با تلاش‌های انجام شده، امسال 37 وقف جدید در استان یزد انجام شد.

وی بیان کرد: شهرستان بافق با 9 وقف و شهرستان تفت با هشت وقف بیشترین آمار وقفیات استان یزد را دارند و بیشترین نیات واقفان در وقف‌های انجام شده در سال جاری مربوط به توسعه مساجد و حسینیه‌ها، خیرات و مبرات، مساعدت به نیازمندان، آموزش قرآن کریم، مراسم روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) و ... بوده است.

میرجلیلی همچنین عنوان کرد: در هشت ماه گذشته، از محل درآمدهای موقوفات در نیات مذهبی 740 میلیون تومان برای نیت واقف در زمینه روضه‌خوانی برای امام حسین (ع) و اطعام عزاداران هزینه شده است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد یادآور شد: 730 میلیون تومان نیز برای امور خیریه و 17 میلیون تومان نیز به حوزه‌های علمیه کمک شده و بقیه درآمدهای موقوفات نیز بر اساس نیات واقفان در امور مدنظر آنها هزینه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و قرآنی اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: 42 طرح و برنامه فرهنگی در سطح استان اجرا شده که تعدادی از این طرح‌ها قرآنی بوده و مهم‌ترین آنها نیز مربوط به مسابقات قرآنی سال گذشته بود که طی آن، استان یزد توانست هم در سطح ملی و هم در سطح بین‌المللی با قرائت قاری قربانی فاجعه منا، مرحوم حسن دانش، رتبه نخست را کسب کند.

میرجلیلی یادآور شد: امسال نیز سی و هشتمین دوره مسابقات قرآنی در مرحله استانی برگزار شد و برای نخستین بار 55 نفر به مرحله کشوری این رقابت‌ها راه یافتند و اواخر ماه جاری، این کاروان پرتعداد 55 نفره برای رقابت با دیگر رقبای خود به استان کرمانشاه سفر خواهند کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار