نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجو ضد مثلث شوم استعمار، استبداد و استثمار است.
کد خبر: ۱۴۰۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 06 December 2015

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، کمال‌الدین پیرمؤذن عصر امروز در دیدار با جمعی از دانشجویان در اردبیل در آستانه روز دانشجو، اظهار کرد: حفظ روحیه ضد استکباری دانشجویان یکی از ابعاد ارزشمند جامعه دانشجویی است که با تقویت و توانمندی‌ آن می‌توان حرکت‌ها و ترفندهای خبیث استکبار را به نقطه ذلت و نابودی کشاند.

وی تصریح کرد: فرصتی مغتنم برای ادای احترام و تکریم نسبت به منزلت والای آگاهی‌بخشی، خردورزی و دانش‌اندوزی در جامعه پیش آمده که جا دارد یوم دانشجو را گرامی بداریم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی متذکر شد:‌ این روز یادآور خروش اعتراض دانشجویان در برابر دیکتاتوری شاه و ایادی استکبار است که امیدواری در تداوم این حرکت‌ها همچنان اصل جنبش دانشجویی و حرکت‌ آن به سمت عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار باشد.

پیرمؤذن افزود: امیدواریم مطالبات به حق سیاسی و صنفی دانشجویان به جد مورد توجه و رسیدگی صاحب‌منصبان قرار گرفته و دانشجویان همواره در کانون توجهات آنها قرار گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باید مراسم‌های سخنرانی در دانشگاه‌ها به خوبی و در کمال آزادی در قالب مفاد قانون اساسی برگزار شود تا با پاکسازی عناصر تندرو، خودسر و پرخاشگر در دانشگاه‌ها رفتارهای غیرقانونی تشنج‌آفرین در آیین‌های سخنرانی دانشگاه‌ها به حداقل برسد.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد:‌ عموم مسئولان امر به جد باید از حقوق دانشجویان صیانت کنند و با رفتارهای خودسرانه و عناصر اخلالگر خود حق‌پندار مجدانه برخورد قاطع با آنها به عمل آید.

وی ادامه داد: بدون تردید دانشگاه‌ها همواره در عرصه مقدرات جامعه ما جایگاهی برجسته و تأثیرگذار داشته و البته این نقش در برهه‌های احساس و سرنوشت‌ساز همچون پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حماسه‌های سیاسی فراموش نشدنی نمایان‌تر است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: این مصداق بارز همان تعبیر بلند حضرت امام خمینی (ره) است که دانشگاه را باید مبدأ تحولات قلمداد کرد.

پیرمؤذن در ادامه افزود: از این رو در موقعیت بسیار حساس کنونی داخلی و خارجی حضور فعال و پرنشاط دانشگاه و نقش‌آفرینی کارسازتر آنها در عرصه‌های گوناگون به ویژه انتخابات پیش‌رو به مثابه یک درخواست ملی تلقی می‌شود.

وی تصریح کرد: هیچ جنبه‌هایی از ابعاد ملی، فرهنگی و سیاسی منزلت دانشگاه را نباید فدای جنبه‌های دیگر کند، چراکه دانشگاه همواره باید کانون دانش‌پژوهی، خردورزی، ژرف‌اندیشی،‌ نقد روشنگرانه و اندیشمندانه باشد.

پیرمؤذن تشریح کرد: هر عامل اخلالگر در این نقش‌آفرینی مغایر مصالح نظام و منافع ملی تلقی می‌شود و بدون تردید فضای عمومی حاکم بر دانشگاه‌ها و رویکرد اکثریت قاطع دانشجویان و همت عمومی تشکل‌های اصیل دانشجویی در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق خواسته‌های به حق ملی است.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس اضافه کرد:‌ بنابراین ضرورت دارد با نگرش اعتمادآمیز، امیدبخش و خوش‌بینانه تمام علاقمندان به سرنوشت کشور و نظام با برنامه‌ریزی درست و هدف‌گذاری صحیح آشنا شده و به آینده سازندگی این کشور امیدوار باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد:‌ هر اقدامی که زمینه‌ساز شکاف میان نظام، مردم و به ویژه دانشجویان را شود ضربه به ماهیت انقلاب اسلامی است.

پیرمؤذن تبیین کرد: ظاهراً بهانه‌جویی‌ها، دام‌گستری‌های گروه‌های خودسر و جریان‌های افراطی ناآگاهانه و آگاهانه در حق دانشگاه و دولت پایانی ندارد و باید به جد برخورد لازم انجام شود و دانشگاه باید تأثیرگذاری خود را در جامعه حفظ کند.

وی افزود: حرکت متعهدانه دانشجویی نشان می‌دهد که از بلوغ و عقلانیت کافی برخوردار است و باید با هرگونه افراط‌گری، خشونت‌آفرینی با هر نام و شعار در محیط‌های دانشجویی در برابر حق و مطالبات و مراسم‌های دانشجویان برخورد قاطع و عاجل انجام شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار