استاندار ایلام با اشاره به نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه‌های بعد از انقلاب در قالب نهادهایی مانند سپاه، جهاد سازندگی و دانشگاهی و بدنه وزارتخانه‌ها گفت: این قشر عزیز جهادگرانه وارد شدند و توانستند نقش خود را به‌خوبی در قبال انقلاب انجام دهند.
کد خبر: ۱۴۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰ 09 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، استاندار ایلام در جمع دانشجویان مرکز علمی - کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: جنبش دانشجویی با حفظ اصالت خود پیشگام، اصیل و محل رجوع جامعه است.
پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور گزارش داد: محمدرضا مروارید ضمن ابراز خرسندی از حضور دانشجویانی که در بطن نهادی انقلابی تحصیلات عالی خود را می‌گذرانند، اظهار کرد: 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ملت است که در آن دانشجویان بعد از بازاریان و علما تأثیرگذاری خود را در جریان فعالیت‌های سیاسی اجتماعی نشان داد.
وی با بیان اینکه در سال 1332 بازار ساکت بود و به دلیل انشقاق بین مصدق و کاشانی هماهنگی‌های سابق از بین رفت، تصریح کرد: دانشجویان در این شرایط رسالت خود را به‌خوبی تشخیص دادند و در سال 1342 و 1357 نقش‌های خود را یکی پس از دیگری به ثمر رساندند.
استاندار ایلام با اشاره به نقش‌آفرینی دانشجویان در عرصه‌های بعد از انقلاب در قالب نهادهایی مانند سپاه، جهاد سازندگی و دانشگاهی و بدنه وزارتخانه‌ها گفت: این قشر عزیز جهادگرانه وارد شدند و توانستند نقش خود را به‌خوبی در قبال انقلاب انجام دهند.
مروارید گفت: جنبش اصیل دانشجویی هیچ‌گاه با فراز و نشیب‌ها اصالت خود را از دست نمی‌دهد و آگاهانه و عالمانه راه خود را ادامه می‌دهد و با تأثیرگذاری در انتخابات آینده ثابت خواهد کرد هنوز محل رجوع جامعه هستند.
وی با تأکید بر اینکه جنبش دانشجویی همواره از مدافع کلیت نظام بوده است، تصریح کرد: جنبش دانشجویی عاقلانه برخورد می‌کند و استقلال خود را همیشه حفظ خواهد کرد.
استاندار ایلام تأکید کرد: دانشجوی امروز در سنگر علم و فعالیت‌های اجتماعی مانند اردوهای جهادی خود را از جامعه جدا نمی‌داند و باید مانند همیشه در کنار افکار بلند، محلی عمل کنند تا بتوانند کم‌کم به محل رجوع جامعه تبدیل شوند و بیش‌ازپیش با مردم به فهم مشترک برسند.
مروارید با بیان اینکه امروز جامعه مجلسی هماهنگ با دولت می‌خواهد تا دو قوه‌ قانون‌گذاری و اجرایی بتوانند برنامه‌ها را به‌دوراز جوسازی‌ها و با مشی اعتدال برنامه‌های توسعه‌ای را پیش ببرند، تصریح کرد: نقش دانشجویان در این زمینه نقشی مهم است که نباید جامعه آن را نادیده بگیرد و دیده شدن این نقش مستلزم حرکت مدبرانه‌ی دانشجویان و تلاش برای آگاه کردن جامعه است.
وی به اهمیت مذاکرات هسته‌ای و تدبیر دولت در این زمینه اشاره کرد و گفت: مذاکرات هسته‌ای در دولت تدبیر و امید به پشتوانه‌ تخصص و عقلانیت، ایران را از جنگی تحمیلی نجات داد و بعد از این مذاکرات قطعنامه‌هایی به سود ایران نیز تصویب شد که گشایش‌هایی را به دنبال خواهد داشت و شاهد سرمایه‌گذاری در مناطقی مانند ایلام خواهیم بود.
استاندار ایلام درباره‌ی وضعیت استان گفت: در سال 1392 کل اعتبارات استان 150 میلیارد تومان بود که در سال 93 به 1000 میلیارد تومان و امسال هم در این حدود است و سال گذشته هم ازنظر بیکاری دومین استان بود که امسال با 5 پله بهبود به هفتم کشور رسید و مطمئناً با به ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌ها مشکل بیکاری استان حل خواهد شد.
مروارید با اشاره به اینکه فردا لایحه‌ منطقه آزاد مهران به مجلس می‌رود، گفت: با تصویب این لایحه ایلام پای ایلام در مسیر توسعه محکم‌تر خواهد شد.
وی احداث جاده جدید پل‌دختر – دهلران و در دستور کار قرار گرفتن راه‌آهن ایلام که قبلاً تصویب شده است تلاش‌هایی است که استان را از بن‌بست خارج خواهد کرد.
*ایسنا راه خود را گم نکرده است
استاندار در ادامه با حضور در ایسنا مرکز ایلام ضمن تبریک سالروز تولد ایسنا و گرامیداشت یاد خبرنگاران فقید این خبرگزاری و شهدای 16 آذر اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی بعد از به ثمر نشستن مجاهدت‌های ملت در سال 1357 اطلاع‌رسانی و وسایل ارتباط‌جمعی روزبه‌روز گسترش پیدا کرد و از سال 1376 به این مقوله توجهی ویژه شد و در سال 1378 نهاد گران‌سنگ جهاددانشگاهی مولودی مبارک را به عرصه‌ی اطلاع‌رسانی تقدیم کرد.
وی با بیان اینکه هدف از تشکیل جهاددانشگاهی گم‌نشدن راه مجاهدت‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بود که بحمدالله برکات فراوانی دارد، تصریح کرد: در فضای سیاسی مساعد آن سال‌ها روزنامه‌های فراوانی تأسیس شد که یا طرفدار صرف یا مخالف صرف دولت‌ها بودند و راه افراط‌وتفریط را پیش‌گرفته بودند اما ایسنا خوشبختانه در مسیر اعتدال بوده و دلسوزانه از نظام و دولت در کلیت پشتیبانی کرده و رسالت خود را فراموش نکرد.
استاندار ایلام بن‌مایه‌ دانشجویی را دلیل پویایی، به‌روز بودن و دغدغه‌ مند بودن این خبرگزاری عنوان کرد و گفت: ایسنا با جنبش دانشجویی در ارتباط است و به‌عنوان منبعی موثق در اختیار مردم و مسئولان قرار دارد.
مروارید کمبود اصلاحیه‌های خبری در مقایسه با دیگر خبرگزاری‌ها در این رسانه را نشانه‌ دقت و صحت این خبرگزاری عنوان کرد و گفت: پاکی ایسنا کاملاً مورد احترام مردم و مسئولان در هر دوره‌ای است.
دکتر «تاج‌الدین صالحیان» - رییس مرکز علمی‌- کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان با تبریک روز 16 آذر و ضمن قدردانی از حضور مهندس مروارید استاندار ایلام در بین دانشجویان مرکز روحیه‌ استقلال ‌طلبی، آزادی‌خواهی، عدالت‌جویی ، ظلم ‌ستیزی و آرمان‌خواهی را از ویژگی‌های جنبش دانشجویی عنوان کرد و گفت: این فرموده‌ امام خمینی (ره) که «دانشگاه مبدا همه‌ی تحولات است» به خوبی جایگاه دانشجویان را تبیین می‌کند./پ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار