گروه حمل و نقل عمومی: دبیر کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: طرح ورود موتور سیکلت های برقی به تهران در کنار ورود تاکسی های هیبریدی، اتوبوس های برقی و نصب فیلترهای جذب دوده از جمله تاکیداتی است که در برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران مطرح و به تصویب شورای شهر تهران رسیده است.
کد خبر: ۱۴۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲ 09 December 2015
محسن سرخو در حاشیه بازدید خود از شرکت پیک بادپا با بیان این مطلب افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار بود که طرح ورود موتورهای برقی به جای موتور سیکلت ها از ابتدای سال 93 اجرایی شود .

وی ادامه داد: زمانی که برنامه 5 ساله دوم در شورای شهر تهران به تصویب رسید، مقرر شد تا در گام نخست اجرای این طرح؛ موتورسیکلت های پیک بادپا، شرکت پست و بعد شرکت هایی که خدمات خود را به مشتریان از طریق پیک  ارائه می دهند مانند اغذیه فروشی ها و رستوران ها به موتور برقی تبدیل شود.

سرخو با بیان اینکه همچنین مقرر شده است تا بانک شهر نیز تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان خرید موتورهای برقی اعطا کند، بیان کرد: البته در  یکی، دو سال اخیر نیز نمایشگاهی برای معرفی موتورهای برقی انجام شد که برای شرکت هایی که خدمات خود را به صورت پیک موتوری عرضه می کنند این نمایشگاه مفید بود و مورد توجه قرار گرفت.

به اعتقاد دبیر کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران؛ یکی از ویژگی های این نمایشگاه این بود که انواع موتورهای برقی برای انواع کاربری ها با قدرت و سرعت های متفاوت ارائه شده بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه  از همان ابتدا در کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران سه مساله مهم برای کاهش آلودگی هوا در تهران مورد تاکید اعضا قرار گرفت، یادآور شد: اعتقاد داریم که برای کاهش آلودگی هوا اجرای طرح نصب فیلترهای جذب دوده، ورود تاکسی های هیبریدی ، اتوبوس های برقی و موتورهای برقی اهمیت دارد. اگر همه این طرح ها اجرایی شود قطعا هوای تهران پاک تر خواهد شد.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از شهروندان از موتور سیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه شخصی برای رفت و آمدهای روزانه خود استفاده می کنند، گفت: با توجه به اینکه میزان رفت و آمدهای روزانه این دسته از شهروندان محدود است، در نتیجه میزان آلایندگی کمتری را به هوای تهران منتقل می کنند اما برخی از موتور سیکلت ها کاری بوده و چندین بار در روز مورد استفاده قرار می گیرد این موتورها آلایندگی بیشتری را به شهر وارد می کنند.

 محسن سرخو با اشاره به آمار شرکت کنترل کیفیت هوا تهران در خصوص میزان استفاده شهروندان از خودروهای شخصی ادامه داد: آمارهای شرکت کنترل کیفیت هوا تهران در 5 سال اخیر نشان می دهد که 22 میلیون جابه جایی توسط وسیله نقلیه شخصی انجام شده که از این تعداد 900 هزار جابه جایی توسط موتورسیکلت انجام شده است . با توجه به اینکه میزان آلایندگی هر موتور سیکلت 8 برابر یک خودروشخصی است در نتیجه این 900 هزار جابه جایی  که توسط موتور سیکلت انجام شده معادل 7 میلیون جابه جایی خودروهای شخصی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار