مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام،
حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح چهارشنبه(18 آذر) گفت: از امروز به‌عنوان روز اول هفته وقف، برنامه‌های متنوعی در سطح استان ایلام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۷ 10 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: وقف موقوفات درآمدزا و منفعتی در سطح جامعه بسیاری از مشکلات اقتصادی و نیازهای عمومی مردم را رفع می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن شهیدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح چهارشنبه(18 آذر) گفت:  از امروز به‌عنوان روز اول هفته وقف، برنامه‌های متنوعی در سطح استان ایلام برگزار می‌شود.

وی، تصریح کرد:  دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، برگزاری همایش یاوران وقف به‌منظور تجلیل از  واقفان در سال جاری، تجلیل از خیرین و خادمین نمونه و هیئت‌امنای بقاع متبرکه، برگزاری همایش وقف و رسانه به‌منظور تجلیل از اصحاب رسانه تأثیرگذار در انعکاس اخبار وقف از برنامه‌های این هفته در استان است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع وقف با حضور اساتید حوزه و دانشگاه با محوریت آسیب‌شناسی حوزه وقف در استان و فرهنگ وقف، برگزاری نشست‌های صنفی با برخی از اصناف و متمولین و فرهنگیان در صنوف مختلف و تلاش در راستای ترویج فرهنگ وقف و اطلاع‌رسانی در این زمینه از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته وقف در استان است.

حجت‌الاسلام شهیدی، بابیان اینکه فرهنگ وقف آن‌چنان‌که بایدوشاید در جامعه ما نهادینه نشده است، یادآور شد: انتظار می‌رود که برگزاری این نشست‌ها و برنامه‌های اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف و برنامه‌های تبلیغی، منجر به یک سری وقف‌های جدید و ترویج فرهنگ وقف در استان شود.

وی، با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی در راستای ترویج فرهنگ وقف در استان صورت گرفته است، افزود: کار و تلاش زیادی در زمینه فرهنگ وقف که نیاز  به فرهنگ‌سازی و نهادینه شدن دارد، انجام‌شده، اما با حد مطلوب فاصله دارد که امید است با همراهی متمولین جامعه و افراد خیر در استان شاهد نهادینه شدن فرهنگ وقف در جامعه در راستای ارائه خدمات دارای منفعت عمومی در جامعه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، با تأکید بر ضرورت حرکت به سمت وقف‌های منفعتی و درآمدزا، گفت: وقف‌هایی مانند مسجد و تکایا و زمین برای احداث مسجد در استان زیاد داریم ولی باید  به سمت وقف‌های منفعتی  حرکت کنیم که برخی از نیازهای جامعه  مرتفع شود.

حجت‌الاسلام شهیدی، با اشاره به اینکه شعار هفته وقف در سال جاری«همه واقف باشیم» است، خاطرنشان کرد: هرکسی در حد خود توان خود می‌تواند یک واقف باشد و می‌تواند در رفع نیازهای نیازمندان  مؤثر و مفید واقع گردد و منفعت عمومی برای مردم استان داشته باشد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار