شیردل خبر داد:
تابناک: رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت:سه اکیپ بازرسی از اتحادیه صنایع‌دستی، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف در تعطیلات نوروز بر روند فروش وعرضه صنایع‌دستی درمیدان نقش‌جهان نظارت می کنند.
کد خبر: ۱۴۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲ 15 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر عباس شیردل در ارتباط با اقدامات این اتحادیه برای ساماندهی فروش صنایع دستی در ایام نوروز و کنترل قیمت ها اظهار داشت: اکیپ های بازرسی اتحادیه صنایع دستی، سازمان صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف در ایام نوروز در میدان نقش جهان حضور خواهند داشت و بر روند عرضه و فروش صنایع دستی نظارت می کنند.

وی با بیان اینکه از اتحادیه صنایع دستی ۲۰ بازرس از هنرمندان صنایع دستی و متخصصان این عرصه بر این روند نظارت دایمی دارند، ابراز داشت: تمامی صنایع دستی میدان نقش جهان باید دارای برچسب قیمت باشند و فروشندگان صنایع دستی موظفند برای هر قطعه به فروش رفته از صنایع دستی فاکتور فروش صادر کنند.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان تاکید کرد: امسال محل دایمی در عالی قاپوی اصفهان برای رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه فروش صنایع دستی در اختیار اتحادیه قرار گرفته است اما این اطمینان را داریم که با توجه به اینکه اغلب فروشندگان خود از هنرمندان صنایع دستی هستند کمترین مشکل و شکایت را در این زمینه خواهیم داشت.

عدم برپایی نمایشگاه صنایع دستی در در دیگر نقاط اصفهان

وی در ارتباط با برپایی نمایشگاه صنایع دستی در نقاط دیگر اصفهان ابراز داشت: با توجه به اینکه سال، ۹۳ سال رکود برای فروش صنایع دستی بود با هماهنگی با میراث فرهنگی اصفهان هیچ نمایشگاه صنایع دستی در هیچ کجای اصفهان امسال نخواهیم داشت.

شیردل بیان داشت: تنها یک نمایشگاه در چهلستون برقرار خواهد بود که به فروش سوغات اصفهان و صنایع دستی همانند معرق و منبت یا صنایع دستی شهرهای دیگر که در میدان نقش جهان وجود ندارد می پردازد و هیچ کس اجازه فروش صنایع دستی موجود در میدان نقش جهان را نخواهد داشت.

وی با توجه به پیش بینی سه برابری مسافران نوروزی امسال اصفهان خاطرنشان کرد: پیش بینی های لازم برای تامین صنایع دستی مورد نیز در ایام نوروز شده است و به یقین فروشندگان صنایع دستی نیز از این روند راضی خواهند بود.

عدم فروش صنایع دستی غیر ایرانی در میدان نقش جهان

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان همچنین در ارتباط با مواردی از مشاهده فروش صنایع دستی غیر ایرانی در میدان نقش جهان گفت: فروش صنایع دستی غیر ایرانی یا کالاهایی به جز صنایع دستی توسط فروشگاه های میدان امام غیر مجازو ممنوع است و شهروندان در صورت مشاهده هر گونه از این موارد می توانند با اتحادیه صنایع دستی اصفهان واقع در میدان امام (ره) تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر سه فروشگاه در میدان امام (ره) که اقدام به فروش پارچه پاکستانی کرده اند شناسایی و بازرسان پارچه های مورد نظر را به زودی جمع آوری خواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار