رئیس جمعیت هلال احمر قوچان گفت: هلال احمر این شهرستان با حضور 10 کارمند و 72 امدادگر به 4 هزار و 250 زائر پیاده حرم امام رضا (ع) خدمت‌رسانی کرده است.
کد خبر: ۱۴۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۱ 10 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سعید فکوری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فعالیت‌های جمعیت هلال احمر این شهرستان در طول مدت عبور زائران پیاده امام رضا(ع) از این مسیر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در قوچان با سه پایگاه امداد ثابت و هشت تیم سیار کار رسیدگی و خدمت‌رسانی 4 هزار و 250 نفر از زائران پیاده حرم رضوی را به انجام رساند.

وی با بیان اینکه 10 نفر پرسنل به همراه 52 امدادگر مرد و 20 امدادگر خانم کار خدمت‌رسانی را انجام داده، گفت: هلال احمر شهرستان دارای دو دستگاه خودروی آمبولانس، یک دستگاه سِت، یک پیکاب و دو دستگاه خودروی سواری به همراه سه دستگاه آمبولانس اعزام شده از استان‌های همجوار کار رسیدگی به حال زائران را انجام می‌داند.

رئیس جمعیت هلال احمر قوچان یادآور شد: علاوه بر پایگاه‌های مستقر در امامزاده سلطان ابراهیم (ع) و امامزاده جلیل، چادرهایی نیز در ورودی شهرستان، روستای علی‌زینل و سیدآباد مستقر و تیم‌های سیار نیز به روستاهای مقصودآباد، رضاآباد، حکیم آباد، شورچه سرکشی می‌کردند.

وی با بیان اینکه در طول این هفته حدود 500 پانچو (کاور پلاستیکی ضد آب) بین زائران پیاده توزیع شده است، تصریح کرد: اقدامات اولیه پانسمان، زخم‌های تاول، گرفتگی عضلانی انجام و حدود 20 بسته غذایی برای در راه ماندگان توزیع شد.

فکوری با یادآوری اینکه امسال نسبت به سال گذشته زائر کمتری از مسیر قوچان با پای پیاده عبور کردند، بیان کرد: کاروان‌ها نسبت به سال‌های گذشته کمی زودتر راه افتاده بودند و جمعیت هلال احمر قوچان علاوه بر رسیدگی به حال این زائران حرم رضوی تصادفات زنجیره‌ای و واژگونی‌های انجام شده را نیز پوشش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار