مردم شهر ایلام با برگزاری مراسم پیاده‌روی از سپاه ناحیه ایلام و برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی در ماتم سالروز رحلت جان‌گداز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در سوگ نشستند.
کد خبر: ۱۴۲۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶ 10 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، در سالروز وفات پیامبر اعظم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) مردم ولایی و شهیدپرور ایلام با برگزاری آیین‌هایی، در سوگ نشسته و عزاداری کردند.

مردم شهر ایلام با برگزاری مراسم پیاده‌روی از سپاه ناحیه ایلام و برگزاری مراسم عزاداری و سینه‌زنی در ماتم سالروز رحلت جان‌گداز پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در سوگ نشستند.

همچنین مراسم قرائت زیارت ازبعید در مسجد جامع این شهر با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، هیئت‌های عزاداری، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

مراسمات عزاداری و نوحه‌خوانی سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) در بیش از 200 مسجد و حسینیه و هیئت عزاداری با توزیع بیش از 10 هزار نسخه از زیارت ازبعید رسول اکرم(ص) در بخش‌ها، شهرها و روستاهای مختلف سطح این استان با قرائت زیارت ازبعید پیامبر اکرم(ص) و آیین‌های ویژه عزاداری نیز برگزار شد.

همچنین با هماهنگی‌های انجام‌شده مراسم عزاداری وفات پیامبر اکرم(ص) و کریم اهل‌بیت(ع) و قرائت زیارت ازبعید رسول اکرم(ص) با توزیع 5 هزار نسخه از زیارت ازبعید، در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد روستایی و شهری استان، مؤسسات قرآن و عترت و همچنین حضور علما و روحانیون و سخنرانی با محوریت زوایای زندگی و سیره نبوی در سطح مساجد و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

مراسم قرائت زیارت ازبعید حضرت رسول اکرم(ص) و مراسم عزاداری با حضور اقشار مختلف مردم در صحن مطهر امامزاده علی صالح(ع) و دیگر بقاع متبرکه استان برگزار و در سوگ شهادت امام حسین مجتبی(ع) آیین‌های عزاداری و سینه‌زنی برگزار شد.

گفتنی است، مردم شهرستان‌های مختلف استان نیز با برگزاری آیین‌های ویژه عزاداری در سطح شهرهای مختلف استان در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسین مجتبی(ع) به عزاداری پرداختند./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار