رئیس پلیس راهور ویژه شرق استان تهران گفت: طرح نوروزی پلیس راهور شرق در ۲ مرحله قبل و بعد از نوروز به مرحله اجرا در می‌آید.
کد خبر: ۱۴۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳ 16 March 2015
علیرضا همیانی در گفت‌وگو تسنیم با اعلام آغاز طرح نوروزی پلیس راهور در شرق استان تهران اظهار داشت: پلیس راهور شرق استان تهران با جمعیتی بالغ بر 2 میلیون نفر، 7 شهرستان ورامین، پیشوا، پاکدشت، قرچک، پردیس، دماوند و فیروزکوه را تحت نظارت و کنترل دارد.

وی افزود:  با توجه به عبور راه های ارتباطی مهم کشور مانند بزرگراه  قم - گرمسار، هراز و فیروزکوه از حوزه استحفاظی شرق استان تهران، هرساله در ایام نوروز بخش زیادی از بار ترافیکی مسافرت های نوروزی وارد جاده های شرق استان تهران می شود از همین رو شرق استان تهران  از اهمیت خاصی برای کنترل و نظارت جاده‌ای در ایام نوروز برخوردار است.

رئیس پلیس راهور ویژه شرق استان تهران تاکید کرد: هم اکنون آزاد راه قم - گرمسار که به تازگی مورد بهره برداری قرار گرفته و جاده امام رضا(ع) در مسیر شهرستان پاکدشت مسیر عبور مسافران نوروزی غرب و جنوب غربی کشور که برای زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از این مسیر استفاده می کنند و از بار ترافیکی بسیار سنگینی برخوردار است، لذا باید ایمنی لازم را در این محورها برقرار شود.

وی گفت: در شمال حوزه استحفاظی شرق استان تهران نیز جاده های هراز و فیروزکوه در ایام نوروز بسیار پر ترافیک است که بخش عظیمی از این ترافیک وارد شهرهای فیروزکوه و دماوند می شود از همین رو پلیس راهنمایی و رانندگی  در سطح شرق استان تهران باید بیشترین خدمات را به مردم ارائه کند.

سرهنگ همیانی با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروزی از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین گفت: هرساله با افزایش جنب و جوش مردم برای خرید شاهد افزایش ترافیک در خیابان های درون شهری هستیم که از همین رو طرح روان سازی ترافیک از ابتدای اسفند در کلیه شهرستان های تابعه آغاز  شده است.

وی افزود:طرح نوروزی  پلیس راهور شرق  در دو مرحله  قبل و بعد از نوروز به مرحله اجرا در می آید که در این طرح کلیه امکانات انسانی، لجستیکی و تجهیزاتی پلیس راهور در جهت خدمت رسانی به  مردم آماده باش هستند. 

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران با بیان اینکه در این طرح سه عامل اساسی مورد توجه قرار می گیرد، عنوان کرد: اولین هدف  طرح نوروزی استقرار ماموران پلیس راهور در نقاط حادثه خیز و پر تردد به صورت مفید و منظم جهت پیشگیری از حوادث و رفع مشکلات ترافیکی است که در این راستا از تمام ظرفیت‌های نیروی انسانی استفاده می شود.

وی برخورد با رانندگان متخلف را دومین هدف اجرای طرح نوروزی دانست و افزود: پلیس راهور برای کاهش تصادفات و برای ایجاد ایمنی بیشتر با کلیه رانندگانی که با سرعت زیاد اقدام به تخلف می کنند به شدت برخورد می کند و با توجه به قانون  در این مدت از حرکت خودروهای دارای نقص فنی نیز جلوگیری به عمل می آید.

 همیانی تاکید کرد: در ورودی کلیه شهرستانهای شرق استان تهران  با هماهنگی شهرداری‌ها و فرمانداری  پلیس راهور اقدام به استقرار کانکس‌های ویژه به منظور توزیع بروشور و سایر اقدامات فرهنگی برای کاهش تصادفات انجام می گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین برای فرهنگسازی و همراهی نسل جوان با قانون، با آغاز تعطیلات نوروز و شروع سفرهای نوروزی بیش از50 هزار دانش آموز درقالب طرح همیار پلیس با پلیس راهور ویژه شرق استان تهران همکاری می کنند.

رئیس پلیس راهور ویژه شرق استان تهران تاکید کرد: از چند هفته پیش هماهنگی لازم با کلیه ارگان های امدادی نظیر اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در ستاد نوروزی شهرستان های شرق استان تهران صورت گرفته و این عزیزان در کنار پرسنل راهور و ناجا در جاده ها حضور دارند.
وی گفت: هر ساله با سفر تعداد زیادی از مرم شرق استان تهران به سایر استان ها در نوروز، شاهد خلوتی معابر دورن شهری هستیم که همین امر موجب افزایش سرعت و تخلفات متعدد از سوی برخی از رانندگان می شود که در این راستا پلیس راهور از نظارت بر جاده های درون شهری غافل نمی شود.

 همیانی در توصیه به رانندگان گفت: اکثر تصادفات در ایام نوروز مربوط به خستگی، خواب آلودگی و عدم کنترل وسیله نقلیه که  باعث وقوع واژگونی ها شده است لذا درخواست راهور از کلیه رانندگان این است  که زمان بازگشت خود از سفر را به آخرین روزها و دقایق ایام تعطیلات موکول نکنند.

رئیس پلیس راهور شرق استان تهران از هموطنان خواست با رعایت اصول ایمنی به هنگام رانندگی و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز، جان اعضای خانواده خود را در معرض خطر مرگ قرار ندهند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار