مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در گفت وگوی ویژه خبری(امشب) :
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به نیازهای روز استان در حوزه ثبت وقف های جدید گفت: ثبت وقف با نیات جدید مشکلات امروز جامعه و مردم را رفع خواهد کرد.
کد خبر: ۱۴۵۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۳ 15 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین لحظاتی قبل در گفت وگوی ویژه خبری که به صورت زنده از شبکه استانی مرکز قزوین پخش شد بیان کرد: وقف به عنوان یکی از برکاتی است که در جامعه اسلامی می تواند منشا رفع بسیاری از نیازها در جامعه باشد.

وی افزود: در دین مبین اسلام نیز وقف بسیار مورد تاکید بوده است که در زندگی پیامبر اکرم و معصومین نیز بسیار قابل مشاهده است.

حجت الاسلام نوروزی گفت: استان قزوین به دلیل علاقه مندی مردم این استان به موضوعات دینی از گذشته در موضوعاتی نظیر وقف پیش قدم بوده اند و اولین وقف کشور نیز در استان قزوین صورت گرفته است که مربوط به خانم مرحوم خدیجه بیگم بنت بدیها با وقف قنات خود، توانست اولین واقف کشور باشد.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از موارد افراد همه دارایی و زحمات یک عمر خود را بدون تصمیم گیری برای آیندگان باقی می گذارند این در حالی است که عده ای تصمیم میگیرند بخشی از زحمات طول عمر خود را برای بعد از مرگ تصمیم گیری کنند و با نیاتی که مد نظر خود افراد است به عنوان باقیات و صالحات برای خود باقی بگذارند.

اعتماد پایه اصلی فعالیت ما در سازمان اوقاف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: پایه اصلی فعالیت های ما اعتماد است و برای اجرای این اعتماد تلاش ما بر این است که با اجرای امینانه نیات واقفین اعتماد و خوش بینی نسبت به وقف و اوقاف را در کشور و استان ایجاد کنیم.

نوروزی افزود: در حال حاضر بیش از 75 درصد از موقوفات استان قزوین در حوزه موقوفات با نیات برپایی عزاداری سید الشهداست و امسال برای اولین بار از درآمد های موقوفاتی که نیت سید الشهدا را داشتند در مسیر پیاده روی کربلا راه اندازی کردیم. تا اجرای نیت واقفین با اشاره به نیاز روز هماهنگ و اجرا شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در حال حاضر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تلاش کرده است تا در مناسبت های مختلف سال با توجه به نیات واقفین ایستگاه هایی را در قزوین راه اندازی کند تا علاوه بر اجرای نیات واقفین مردم را با وقف آشنا کند.

وقف متناسب با نیاز روز ثمرات وقف را در جامعه بیشتر می کند

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تاکید کرد: وقف از جمله اعمال عبادی دین اسلام است که میتواند متناسب با نیاز روز جامعه باشد لذا وظیفه ما این است که اطلاعات درست را در زمینه مشکلات و مسایل مورد نیاز مردم به واقفین اطلاع رسانی کنیم.

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: در حال حاضر از مهم ترین نیاز های وقفی امروز جامعه وقف در بیماری های خاص، وقف درخصوص قرآن و بسیاری از مشکلات روز است.

وی گفت: اولین بیمارستان وقفی  همودیالیز استان قزوین از درآمدهای موقوفات حاج محمد حسین خزانه با بیش از2 میلیارد تومان با 25 تخت دیالیز راه اندازی شده است که بسیاری از امکانات آن از بهترین تجهیزات از کشورهای پیشرفته تهیه شده است که تا چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.

امسال 75 وقف جدید در قزوین به ثبت رسیده است

حجت الاسلام نوروزی تاکید کرد: امسال بیش از 75 مورد وقف جدید در قزوین به ثبت رسیده است و از همه واقفین عزیز متشکریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به موضوع ازدواج در کشور خاطرنشان کرد: تهیه جهیزیه، مسکن و کمک هزینه ازدواج از دیگر نیازهای روز جامعه است که می تواند مشکل گشای مردم باشد همین طور که سالیانه آمار بالایی کمک هزینه جهیزیه و اهدای جهیزیه به زوج های جوان و نیازمند قزوین اهدا شده است.

تا پایان امسال همه موقوفات قزوین سند دار می شوند

نوروزی بیان کرد: مهم ترین عاملی که می تواند از موقوفه خاری در کشور جلوگیری کند سند دار کردن این موقوفات است.

وی تصریح کرد: تا پایان امسال همه موقوفات استان قزوین سند دار خواهند شد و در این خصوص از مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین متشکریم.

تاثیر گذاری رسانه در حوزه وقف 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در بخش دیگیری از سخنان خود تاکید کرد: یکی از تاثیر گذار ترین شیوه های معرفی وقف به مردم استفاده از ظرفیت رسانه ها و به خصوص صدا و سیماست.

نوروزی بیان کرد: تاثیرگذاری رسانه در همه دنیا اثبات شده است و تلاش و فعالیت رسانه ها در این عرصه می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین محورها و بازوهای اطلاع رسانی در این مسیر با ما همراهی و همکاری کنند.

برای رفع مشکلات مردم و موقوفات تلاش می کنیم

وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلاتی که در حوزه موقوفات در قزوین ایجاد شده است گفت: بسیاری از افراد در گذشته زمین هایی را خریداری کرده اند که بعد از مدتی به اثبات رسیده است که موقوفه بوده است از این رو در حال حاضر بیش از 67 جلسه در این موضوع برگزار شده است و تلاش می کنیم تا بهترین راه حل را پیدا کنیم تا این مشکل به جهت رفع مشکل مردم تبدیل به احسن شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: در حال حاضر مردم به موقوفه مراجعه میکنند و بعد از پرداخت هزینه های آن به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قزوین معرفی می شوند و برای اجرای آن تا پایان سال جاری نیز وقت باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار