دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: موتلفه اسلامی مصلحت جریان اصولگرایی را به مسئله حزبی خود ترجیح می‌دهد و اصولگرایان نسبت به گذشته بیشتر به هم نزدیک شدند.
کد خبر: ۱۴۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵ 16 December 2015
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدنبی حبیبی امشب در سفر به استان قزوین در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: بحث‌های انتخاباتی را در حزب مؤتلفه اسلامی از دو سال قبل در مرکز حزب آغاز شده و در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز تصمیم بر این است که از فهرست اعلام شده از سوی «جامعتین» نامزدهای خبرگان را حمایت کنیم.

وی افزود: در مورد انتخابات مجلس با توجه به شرایطی که بری انتخابات سال جاری پیش‌بینی کردیم و بسیاری از پیش‌بینی‌‎های ما در حال تحقق است، تصمیم گرفتیم سایر اصولگرایان را دعوت کنیم تا در انتخابات مجلس با ائتلاف بین اصولگرایان شرکت کنند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی اضافه کرد: مؤتلفه با این استدلال، نامزد مستقلی از بقیه اصولگرایان را در حوزه انتخابیه معرفی نمی‌کند و محصول مطالعات انجام شده را در اختیار جلسات هماهنگی اصولگرایان قرار دادیم.

حبیبی ادامه داد: معتقدیم اگر قرار باشد اصولگرایان متفرق از هم نامزدهای انتخاباتی را معرفی کنند این تعدد نامزدها موجب شکست اصولگرایان می‌شود بنابراین تصمیم بعدی این بود که در حوزه انتخابیه از تعدد نامزدهای اصولگرا جلوگیری کنیم.

وی عنوان کرد: شعار اصولگرایان در انتخابات پیش‌رو این است که همه یک صدا و با یک فهرست به میدان بیاییم تا از تعدد نامزدهای اصولگرا جلوگیری کنیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: رایزنی با اصولگرایان از دو سال قبل برای رسیدن به یک ائتلاف سراسری آغاز شده است و تاکنون در یک سال اخیر، بیش از 60 جلسه اصلی و فرعی با ایثارگران و جبهه پایداری داشتیم.

حبیبی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ما این بود که با محوریتی وارد میدان شویم که از یک سو در هماهنگ کردن اصولگرایان تأثیر داشته باشد و از سوی دیگر نوعی فصل‌الخطاب نیز داشته باشیم.

وی بیان کرد: براساس این توضیحات، مؤتلفه اسلامی مصلحت جریان اصولگرایی را به مسئله حزبی خود ترجیح می‌دهد و اصولگرایان نسبت به گذشته بیشتر به یکدیگر نزدیک شدند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: در مورد نمایندگان استان قزوین تاکنون ارزیابی خاصی نداشتیم زیرا ضرورتی در این مورد احساس نشده است.

حبیبی با بیان اینکه ظرف یک یا دو هفته آینده موجودیت ائتلاف اصولگرایان اعلام می‌شود، اضافه کرد: رقابت اصولگرایان با اصلاح‌طلبان در دوره دهم مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره‌های قبل خیلی وسیع‌تر است البته در جریان اصلاح‌طلبی و اعتدالیون مذاکراتی از ماه‌های قبل انجام شده تا با ائتلاف به میدان بیایند.

وی ادامه داد: در بین اصلاح‌طلبان فعال برای انتخابات مجلس شورای اسلامی راجع به اینکه از دولت حمایت کنند یا نه اختلاف نظرهایی وجود دارد اما یک وجه اشتراکی در بین آن‌ها مشاهده می‌شود و آن این است که می‌خواهند اگر دولت، موفقیتی کسب کرد به حساب اصلاح‌طلبان نوشته شود و اگر شکست خورد، مقصر دولت باشد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: تعدادی از اصلاح‌طلبان با هماهنگی کامل با دولت موافق هستند و برخی نیز معتقدند که نباید خود را شریک نقاط ضعف دولت کنند.

حبیبی تصریح کرد: زمانی که ائتلاف مورد نظر اصولگرایان شکل گیرد، دنبال این هستیم که تمام اصولگرایان داخل این مجموعه حضور داشته باشند و پیش‌بینی می‌کنیم اگر این ائتلاف با محوریت روحانیت محقق شده و موجودیت خود را اعلام کنند بسیاری از افراد شاخص مانند لاریجانی و ولایتی نیز مخالفتی نمی‌کنند.

وی گفت: مصلحت مجلس شورای اسلامی را در این می‌بینیم که چند حزب مقتدر با تمام خصوصیات یک حزب در کشور داشته باشیم که در انتخابات با هم رقابت کنند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: روحانی وقتی رئیس‌جمهور شد، اعلام کرد که می‌خواهد فراجناحی عمل کرده و از مقتدرترین افراد دو جناح اصولگرایی و اصلاح‌طلبی استفاده کند اما در اکثر انتصابات چنین چیزی نداریم بلکه از اصلاح‌طلبان بوده است به گونه‌ای که بیش از 90 درصد افراد انتصاب شده از دایره اصلاح‌طلبان محسوب می‌شوند.

حبیبی اضافه کرد: معتقدم قولی که رئیس‌جمهور در مورد فراجناحی عمل کردن داده بود، محقق نشده است.

وی با بیان اینکه حزب مؤتلفه بارها در برابر فساد اقتصادی موضع‌گیری صریح داشته است، خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر فساد را محکوم نکنیم، خیانت کرده‌ایم اما در این مورد، مسئولان مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه باید کارهای بیشتری انجام دهند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: باید پشتیبان دولت باشیم و کمک کنیم دولت موفق باشد زیرا شکست دولت به ضرر کل نظام است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار