معاون فنی محیط زیست استان تهران گفت: براساس آخرین سنجشی که آزمایشگاه این اداره بر روی کیفیت آب ورودی سد ماملو انجام داده این آب به هیچ یک از آلایندهای صنعتی آلود نیست ولی به علت ورود فاضلاب های خانگی دارای بار میکروبی است.
کد خبر: ۱۴۵۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 16 December 2015
سید مصطفی سرمدی روز چهارشنبه افزود: آلودگی آب سد ماملو پس تصفیه ای که شرکت آب منطقه ای تهران بر روی آن انجام می دهد کاملا رفع می شود و مصرف آن هیچگونه ضرری برای سلامتی انسان ها ندارد.

وی گفت: محیط زیست وظیفه دارد کلیه واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی حوزه آبریز را نظارت، پایش و نسبت به بررسی وضعیت مجوزها و کنترل آلودگی این واحدها از جمله تصفیه خانه فاضلاب اقدام کند.

سرمدی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان تهران باید برای شهر جدید بومهن، پردیس و رودهن تصفیه خانه فاضلاب ایجاد کند و شرکت آب و فاضلاب روستاییی استان تهران نیز باید برای کلیه روستاها شبکه و تصفیه خانه فاضلاب ایجاد کند.

وی گفت: در حال حاضر فاضلاب های ساکنان شهر پردیس به حوزه آبریز سد ماملو می ریزد که با پیگیری های مستمر اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، شرکت آب و فاضلاب در حال تکمیل فاز یک سیستم تصفیه خانه فاضلاب این شهر است.

* فعالیت حدود شش هزار واحد صنعتی در حوزه آبریز سد ماملو 
معاون فنی محیط زیست استان تهران گفت: حدود شش هزار صنایع تولیدی در حوزه آبریز سد ماملو فعال است که بیشتر آنها غیر مجاز هستند.

سرمدی افزود: براساس آخرین اطلاعات موجود 61 واحد آبکاری در حوزه آبریز ماملو توسط محیط زیست شناسایی شد که از این تعداد 34 واحد مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب، 16 واحد جمع آوری و به خارج از محدوده حوزه آبریز منتقل شدند، هفت واحد پلمب و چهار واحد اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از واحدهای آبکاری صنعتی بعد از پلمب به صورت زیرزمینی در جایی دیگر به فعالیت خود ادامه می دهند و ممکن است تا مدت ها شناسایی نشوند و آلایندگی های آنها وارد حوزه آبریز سد ماملو شود.

سرمدی گفت: این امر به معنای این نیست که سازمان محیط زیست و وزارت نیرو به وظایف خود در خصوص کنترل آلودگی واحدهای صنعتی و خدماتی و احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری و روستایی عمل نمی کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار