مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها 5 دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد کد اجرایی دارند.
کد خبر: ۱۴۷۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶ 19 December 2015
مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها 5 دهیاری در کهگیلویه و بویراحمد کد اجرایی دارند.

به گزارش فارس ، داریوش مظفر ظهر امروز در جمع مدیران استانی با اشاره به این که طرح مشارکتی برای راه‌اندازی طرح‌های تولیدی در کشور توسط دفتر توسعه روستایی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: برای این کار باید فرهنگ‌سازی در جوامع روستایی صورت گیرد.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به برخی مشکلاتی که دهیاری‌ های این استان دارند اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 5 خودرو آتش‌نشانی برای 5 ایستگاه روستایی خود خریدای کردیم.

مظفر بیان کرد: اکنون در سطح استان دارای 10 ایستگاه آتش‌نشانی روستایی هستیم هر چند که دهیاری‌ها پولی برای پرداخت حقوق به آتش‌نشانان ندارند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تعداد دهیاری‌هایی که به تازگی در استان دایر شده‌اند اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد 109 روستای استان دارای دهیاری شدند.

این مسئول امور روستاها در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید در استان در 146 روستای بالای 20 خانوار دهیاری تأسیس شود.

وی پی‌گیری اعتبارات استانی را در بحث دهیاری‌ها خوب و قابل قبول دانست و گفت: باید در زمینه‌ شاخص‌هایی مانند آب و راه توجه بیشتری شود.

مظفر در ادامه به یکی دیگر از مشکلات دهیاری‌ها در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: از تعداد 555 دهیاری در استان ما تنها 5 دهیاری کد اجرایی گرفته‌اند.

وی بیان کرد: دهیاری‌هایی در استان داریم که بسیار بزرگ هستند و هنوز کد اجرایی دریافت نکرده‌اند.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از مشکلات بخشداری‌های استان هم سخن به میان آورد و افزود: بسیاری از بخشداری‌های ما در استان نیروی کافی برای خدمات‌دهی ندارند.

وی با بیان برنامه‌هایی که تاکنون در زمینه روستاها در استان برگزار شده تصریح کرد: یکی از پیشنهادات ما این است که به جای برنامه‌های روز روستا برنامه‌هایی به نام هفته روستا در کشور برگزار شود.

مظفر در ادامه با طرح این سؤال که چرا تاکنون طرح‌های مشارکتی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد برای راه‌اندازی طرح‌های تولیدی نداشته‌ایم، افزود: پراکندگی بسیار زیاد روستاهای ما در استان یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار