با طنین‌انداز نوای ملکوت و آهنگ قرآن در کرمانشاه خوان رحمت الهی در این استان گسترده شد.
کد خبر: ۱۴۸۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 20 December 2015
با طنین‌انداز نوای ملکوت و آهنگ قرآن در کرمانشاه خوان رحمت الهی در این استان گسترده شد.

​به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بزرگترین رویداد قرآنی کشور در حالی در استان کرمانشاه در حال برگزاری است که فضای شهر به‌ویژه اطراف سالن‌های برگزاری مسابقات از شور و حال ویژه‌ای برخوردار است و آهنگ دلنواز قرآن کریم و فضای قرآنی حاکم ناخودآگاه دل و روح انسان را با کلام وحی گره می‌زند.

در اطراف مجتمع فرهنگی هنری انتظار به عنوان محل برگزاری مسابقات برادران حال و هوای متفاوت‌تری حاکم است به طوری که با نصب بنرهایی از تصاویر شهدای قاری در فاجعه منا غم شهادت تعداد بسیاری از هموطنان به‌ویژه قاریان و نخبگان قرآنی در دل زنده می‌شود.

نام‌گذاری بوستان روبه‌روی مجتمع فرهنگی هنری انتظار با عنوان مهاجران یا شهدای قاری فاجعه منا و رونمایی از تندیس آنها در این بوستان و حضور خانواده‌های این شهدای گرانقدر همگی گواهی بر توجه ویژه این دوره از مسابقات به قاریان «مهاجر الی الله» است.

در کنار تمام برنامه‌های فرهنگی و فضاسازی‌های متفاوت برای این دوره از مسابقات، اندیشیدن تمهیدات لازم برای برقراری امنیت و ایجاد احساس آرامش و امنیت در قاریان یکی دیگر از نکات قابل توجه در حاشیه برگزاری مسابقات است.

در فضای اطراف سالن برگزاری مسابقات قرآن کریم نمایشگاهی شامل 26 غرفه از جمله غرفه عفاف و حجاب و عرضه محصولات متنوع در این زمینه، آثار مرحوم آیت‌الله نجومی، معرق‌کاری آثار قرآنی و پاسخگویی به شبهات قرآنی در فضایی با طراحی جذاب برپا شده است.

در نهایت فضای داخلی سالن مسابقات با وجود ایجاد احساس آرام‌بخش و دل‌نواز فضایی رقابت‌آلود را برای شرکت‌کنندگان فراهم کرده است به گونه‌ای که به گفته تعدادی از شرکت‌کنندگان سطح مسابقات طوری است که با هر قرائت سایر شرکت‌کنندگان به فکر تقویت بیشتر نقاط قوت خود هستند.

آهنگ دلنواز قرآن کریم از ساعات ابتدایی روز در سالن مسابقات طنین‌انداز می‌شود و گذشته از ساعات استراحت تا ساعاتی از شب ادامه دارد.

در روز نخست سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت‌کنندگان در رشته‌های قرائت ترتیل، حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم به رقابت پرداختند. در این میان تنها مسابقات رشته قرائت ترتیل در سالن اصلی برگزار شد و شرکت‌کنندگان رشته ترتیل 56 نفر بودند که تمام آنها در روز اول مسابقات رقابت خود را برگزار کردند و از بین آنها 10 نفر راهی مرحله نهایی خواهند شد، فینال این مسابقات نیز روز فردا برگزار می‌شود.

رقابت‌های حفظ 10 و 20 جزء قرآن کریم نیز از صبح این روز به صورت هم‌زمان در دو سالن جنبی مجموعه فرهنگی و هنری انتظار برگزار شد و در این دو رشته رقابت در روز اول تنها در بخش حُسن حفظ برگزار شد تا مرحله نیمه نهایی آن نیز از امروز آذرماه آغاز شود. فینال این مسابقات نیز روز دوشنبه برگزار می‌شود.

از صبح امروز نیز رقابت‌های مرحله نیمه نهایی حفظ 10 جزء و بخش باقیمانده رشته ترتیل قرآن کریم در نوبت صبح در سالن انتظار ویژه برادران آغاز شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار