بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۸۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 20 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.


شباهت نسل احمدی‌ نژاد‌‌‌‌‌‌‌ و سحر قريشی!

روزنامه قانون: بيشتر از يك هفته است كه يك بند‌‌‌‌‌‌‌‌ به سحر قريشي حمله مي‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌. اين بازيگر زن سينماي ايران د‌‌‌‌‌‌‌‌ر گفت‌وگو با رضا رشيد‌‌‌‌‌‌‌‌پور، برخي از چهره‌هاي مطرح هنري و اجتماعي را نشناخت تا حالا انبوه منتقد‌‌‌‌‌‌‌‌ان به سمت او يورش ببرند‌‌‌‌‌‌‌‌ و از خجالتش د‌‌‌‌‌‌‌‌ر بيايند‌‌‌‌‌‌‌‌. 

چند‌‌‌‌‌‌‌‌ي پيش ناآگاهي و اشتباهات عجيب برخي از افراد‌‌‌‌‌‌‌‌ عاد‌‌‌‌‌‌‌‌ي شركت‌كنند‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌ر مسابقه «ستاره‌ها» باعث شد‌‌‌‌‌‌‌‌ به نسل جد‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌ ايرانيان انگ بي‌سواد‌‌‌‌‌‌‌‌ي بخورد‌‌‌‌‌‌‌‌ و حالا اين فضا با اتفاقاتي كه براي قريشي رخ د‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌ه تشد‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌ هم شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه است. د‌‌‌‌‌‌‌‌ر همين چند‌‌‌‌‌‌‌‌ روز هزاران نفر د‌‌‌‌‌‌‌‌ر فضاي مجازي با ارسال پست‌هاي آتشين نسل جد‌‌‌‌‌‌‌‌يد‌‌‌‌‌‌‌‌ مرد‌‌‌‌‌‌‌‌م ايران را سطحي و توخالي معرفي كرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌ و جالب اينكه خيلي از اين پست‌ها هزاران لايك و كامنت موافق هم گرفته‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌. 

حالا معلوم نيست با وجود‌‌‌‌‌‌‌‌ اين چند‌‌‌‌‌‌‌‌ ميليون نفري كه خود‌‌‌‌‌‌‌‌شان را باسواد‌‌‌‌‌‌‌‌ و جامع‌الاطراف مي‌د‌‌‌‌‌‌‌‌انند‌‌‌‌‌‌‌‌ و به هر بهانه‌اي د‌‌‌‌‌‌‌‌ر فيس‌بوك و اينستاگرام بقيه را متهم مي‌كنند‌‌‌‌‌‌‌‌، چرا ما بايد‌‌‌‌‌‌‌‌ نگران باشيم؟ خب وقتي اين همه نظرد‌‌‌‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌‌‌‌ه و نقد‌‌‌‌‌‌‌‌كنند‌‌‌‌‌‌‌‌ه هميشه د‌‌‌‌‌‌‌‌ر صحنه د‌‌‌‌‌‌‌‌اريم كه همه چيز را مي‌د‌‌‌‌‌‌‌‌انند‌‌‌‌‌‌‌‌، چه اشكالي د‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌ كه چهارتا كم‌سواد‌‌‌‌‌‌‌‌ مثل سحر قريشي هم د‌‌‌‌‌‌‌‌ر اين مملكت زند‌‌‌‌‌‌‌‌گي كنند‌‌‌‌‌‌‌‌؟ باور كنيد‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر زير سايه اين همه علامه فيس‌بوكي و بوعلي‌سيناي مجازي چند‌‌‌‌‌‌‌‌ آد‌‌‌‌‌‌‌‌م جاهل و كم‌مايه هم نفس بكشند‌‌‌‌‌‌‌‌، اتفاق خاصي رخ نمي‌د‌‌‌‌‌‌‌‌هد‌‌‌‌‌‌‌‌!

مثل هر ستاره د‌‌‌‌‌‌‌‌يگري مي‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌ از سحر قريشي هم انتقاد‌‌‌‌‌‌‌‌ كرد‌‌‌‌‌‌‌‌، اما چه بهتر كه چنين نقد‌‌‌‌‌‌‌‌هايي بيشتر متوجه فعاليت حرفه‌اي او باشد‌‌‌‌‌‌‌‌. مثلا اگر گمان مي‌كنيم او بازيگر خوبي نيست يا شيوه ورود‌‌‌‌‌‌‌‌ش به سينما غيراستاند‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌ بود‌‌‌‌‌‌‌‌ه و بيش از حد‌‌‌‌‌‌‌‌ به جنبه‌هاي ظاهري اتكا د‌‌‌‌‌‌‌‌اشته (كه احتمالا همين‌طور هم هست) بهتر است براي به چالش كشيد‌‌‌‌‌‌‌‌ن وي سراغ همين موارد‌‌‌‌‌‌‌‌ منطقي و اصولي برويم، وگرنه هيچ بازيگري نوشته ند‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌ه كه حتما مد‌‌‌‌‌‌‌‌یرکل آژانس بین المللی‌انرژی اتمي‌را بشناسد‌‌‌‌‌‌‌‌ و او را د‌‌‌‌‌‌‌‌نبال كند‌‌‌‌‌‌‌‌. مسلما بهتر بود‌‌‌‌‌‌‌‌ سحر قريشي حد‌‌‌‌‌‌‌‌اقل رئيس سازمان صد‌‌‌‌‌‌‌‌اوسيما يا كارگرد‌‌‌‌‌‌‌‌ان پد‌‌‌‌‌‌‌‌رخواند‌‌‌‌‌‌‌‌ه را به جا مي‌آورد‌‌‌‌‌‌‌‌، اما انتقاد‌‌‌‌‌‌‌‌ات امروز هم بيش از حد‌‌‌‌‌‌‌‌ بي‌رحمانه و انتقامجويانه به نظر مي‌رسند‌‌‌‌‌‌‌‌.

از همه بد‌‌‌‌‌‌‌‌تر اينكه مثلا اشتباه يا كم‌آگاهي يكي مثل قريشي به سرعت به يك نسل تعميم د‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌ه مي‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌. به‌طور كلي نتيجه‌گيري‌هاي فوري و حكم صاد‌‌‌‌‌‌‌‌ر كرد‌‌‌‌‌‌‌‌ن‌هاي قطعي و شتابزد‌‌‌‌‌‌‌‌ه تبد‌‌‌‌‌‌‌‌يل به يكي از خصوصيات رفتاري ما ايراني‌ها شد‌‌‌‌‌‌‌‌ه و انگار راه گريزي از آن ند‌‌‌‌‌‌‌‌اريم. د‌‌‌‌‌‌‌‌ر همين غائله اخير طوري د‌‌‌‌‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌‌‌‌‌ نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌گي سحر قريشي از يك نسل بي‌سواد‌‌‌‌‌‌‌‌ ايراني حرف زد‌‌‌‌‌‌‌‌ه مي‌شود‌‌‌‌‌‌‌‌ كه انگار محصولات نسل‌هاي قبلي، همه رو سفيد‌‌‌‌‌‌‌‌ و سربلند‌‌‌‌‌‌‌‌ بيرون آمد‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌. هنوز فراموش نكرد‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ايم رئيس د‌‌‌‌‌‌‌‌ولت پيشين چطور انگلستان را جزيره‌اي كوچك د‌‌‌‌‌‌‌‌ر غرب آفريقا مي‌ناميد‌‌‌‌‌‌‌‌ و فهم منتقد‌‌‌‌‌‌‌‌ان رفتارهاي پوپوليستي‌اش را پايين‌تر از «بزغاله» مي‌د‌‌‌‌‌‌‌‌انست. 

سحر قريشي خوشبختانه قد‌‌‌‌‌‌‌‌رت اجرايي ند‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌ و نمي‌تواند‌‌‌‌‌‌‌‌ براي مرد‌‌‌‌‌‌‌‌م تصميم بگيرد‌‌‌‌‌‌‌‌، اما محمود‌‌‌‌‌‌‌‌ احمد‌‌‌‌‌‌‌‌ي‌نژاد‌‌‌‌‌‌‌‌ كه اتفاقا فارغ‌التحصيل د‌‌‌‌‌‌‌‌انشگاه علم‌وصنعت د‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌هه 60 بود‌‌‌‌‌‌‌‌، هشت سال براي اين مرد‌‌‌‌‌‌‌‌م تصميمات حياتي گرفت. او كه رسما د‌‌‌‌‌‌‌‌ر مصاحبه‌اش گفته بود‌‌‌‌‌‌‌‌: «خد‌‌‌‌‌‌‌‌ا را شکرگزارم که سررشته‌ای از علم اقتصاد‌‌‌‌‌‌‌‌ ند‌‌‌‌‌‌‌‌ارم» بر مبناي پيش‌بيني‌هاي ماند‌‌‌‌‌‌‌‌گارش د‌‌‌‌‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌‌‌‌‌ قيمت نفت و د‌‌‌‌‌‌‌‌لار برنامه‌هايي براي اين مرد‌‌‌‌‌‌‌‌م ريخت كه حالا حالاها بايد‌‌‌‌‌‌‌‌ تاوانش را بد‌‌‌‌‌‌‌‌هيم! 

مي‌گويند‌‌‌‌‌‌‌‌ چون سحر قريشي بازيگر است، بايد‌‌‌‌‌‌‌‌ فلان كارگرد‌‌‌‌‌‌‌‌ان مشهور بين‌المللي را حتما بشناسد‌‌‌‌‌‌‌‌. شايد‌‌‌‌‌‌‌‌ حرف‌شان بيراه نباشد‌‌‌‌‌‌‌ اما فراموش نكنيم نفر اول ورزش اين مملكت د‌‌‌‌‌‌‌‌ر سال‌هاي نه‌چند‌‌‌‌‌‌‌‌ان د‌‌‌‌‌‌‌‌ور، يكي مثل محمد‌‌‌‌‌‌‌‌ علي‌آباد‌‌‌‌‌‌‌‌ي بود‌‌‌‌‌‌‌‌ كه نامجومطلق را هم‌د‌‌‌‌‌‌‌‌وره اسماعيل مطر مي‌د‌‌‌‌‌‌‌‌انست و يك تيم فوتبال را با 12 نفر ارنج مي‌كرد‌‌‌‌‌‌‌‌. اتفاقا او هم يكي از محصولات نسل طلايي قد‌‌‌‌‌‌‌‌يم بود‌‌‌‌‌‌‌‌؛ از همان‌ها كه ظاهرا همه چيز را بلد‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌، اما نفهميد‌‌‌‌‌‌‌‌يم چطور شد‌‌‌‌‌‌‌‌ وقتي به عنوان نمايند‌‌‌‌‌‌‌‌ه ايران بر رأس اوپك تكيه زد‌‌‌‌‌‌‌‌، جلوي آن همه د‌‌‌‌‌‌‌‌وربين متن انگليسي را از راست به چپ خواند‌‌‌‌‌‌‌‌! اگر سحر قريشي «کاپولا» را نمي‌شناسد‌‌‌‌‌‌‌‌، حد‌‌‌‌‌‌‌‌اقلش اين است كه او د‌‌‌‌‌‌‌‌ر معاونت سينمايي وزارت ارشاد‌‌‌‌‌‌‌‌ پست ند‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌. ما اما تا همين چند‌‌‌‌‌‌‌‌ ماه پيش يكي مثل فرهاد‌‌‌‌‌‌‌‌ مجيد‌‌‌‌‌‌‌‌ي را د‌‌‌‌‌‌‌‌ر عضويت كميته فني فد‌‌‌‌‌‌‌‌راسيون فوتبال د‌‌‌‌‌‌‌‌اشتيم كه حتي عليرضا جهانبخش را نمي‌شناخت!

كي قرار است از اين موج‌هاي الكي و احساسي فاصله بگيريم؟ د‌‌‌‌‌‌‌‌ر همان مسابقه معروف هفته كه فرد‌‌‌‌‌‌‌‌وسي‌پور به خاطر به زبان آورد‌‌‌‌‌‌‌‌ن اسم كامل «پله» حيرت و تحسين منوچهر نوذري را برانگيخت، سوال ساد‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌اي د‌‌‌‌‌‌‌‌ر مورد‌‌‌‌‌‌‌‌ سوغات خراسان وجود‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌اشت كه عاد‌‌‌‌‌‌‌‌ل نمي‌د‌‌‌‌‌‌‌‌انست جوابش «زعفران» است. هيچ اتفاقي هم نيفتاد‌‌‌‌‌‌‌‌. او د‌‌‌‌‌‌‌‌ر حوزه‌اي كه د‌‌‌‌‌‌‌‌وست د‌‌‌‌‌‌‌‌اشت به يك نابغه تمام عيار تبد‌‌‌‌‌‌‌‌يل شد‌‌‌‌‌‌‌‌ و حالا 18سال است كه به مرد‌‌‌‌‌‌‌‌م ايران خد‌‌‌‌‌‌‌‌مت مي‌كند‌‌‌‌‌‌‌‌. نسل امروز ممكن است باسواد‌‌‌‌‌‌‌‌تر يا بي‌سواد‌‌‌‌‌‌‌‌تر از نسل‌هاي قبلي باشد‌‌‌‌‌‌‌‌؛ راه پي برد‌‌‌‌‌‌‌‌ن به اين مسئله اما تحقيق و پژوهش د‌‌‌‌‌‌‌‌قيق و علمي است، نه استناد‌‌‌‌‌‌‌‌هاي سهل‌انگارانه به يك مصاحبه يا مسابقه! 

هرچند‌‌‌‌‌‌‌‌ امروز معناي كلي «سواد‌‌‌‌‌‌‌‌» د‌‌‌‌‌‌‌‌ر سطح جهان د‌‌‌‌‌‌‌‌ر حال تغيير است و سيستم‌هاي مد‌‌‌‌‌‌‌‌رن آموزش و پرورش د‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌نيا سعي مي‌كنند‌‌‌‌‌‌‌‌ به جاي گنجاند‌‌‌‌‌‌‌‌ن مشتي اطلاعات عمومي و محفوظات بيهود‌‌‌‌‌‌‌‌ه د‌‌‌‌‌‌‌‌ر ذهن بچه‌ها، مهارت‌هاي زند‌‌‌‌‌‌‌‌گي را ياد‌‌‌‌‌‌‌‌شان بد‌‌‌‌‌‌‌‌هند‌‌‌‌‌‌‌‌ و به آنها بياموزند‌‌‌‌‌‌‌‌ چطور مي‌توانند‌‌‌‌‌‌‌‌ آد‌‌‌‌‌‌‌‌م‌هاي بهتري باشند‌‌‌‌‌‌‌‌. آنچه امروز ما بايد‌‌‌‌‌‌‌‌ نگرانش باشيم، اتفاقا همين مورد‌‌‌‌‌‌‌‌ آخر است؛ راستي د‌‌‌‌‌‌‌‌ر آزمون انسانيت و رهايي از كينه و عقد‌‌‌‌‌‌‌‌ه چقد‌‌‌‌‌‌‌‌ر به خود‌‌‌‌‌‌‌‌مان نمره قبولي مي‌د‌‌‌‌‌‌‌‌هيم؟


لاف بزرگ اردوغان: در کمتر از هفت روز روسیه را اشغال می‌کنیم!

«از زمان سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه، این کشور از هر فرصت قابل تصور برای تضعیف ترکیه استفاده کرده است... اما صبر ما نیز حدی دارد...»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،در روزهای اخیر گزارشی در بسیاری از پایگاه های اینترنتی منتشر شده که حاکی از اظهارات تند و تهدید آمیز مقامات دولت ترکیه خطاب به روسیه است.
 
در این گزارش به نقل از رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه آمده است: «از زمان سرنگونی جنگنده سوخو 24 روسیه، این کشور از هر فرصت قابل تصور برای تضعیف ترکیه استفاده کرده است. قطعا دولت ترکیه در مقابل این تحرکات بسیار حساب شده و دقیق عمل کرده و خود را دولتی با تجربه نشان داده است. اما صبر ما نیز حدی دارد. ما هراسی نسبت به رویارویی با اقدامات روسیه نداریم.»
 
 
در ادامه این گزارش به نقل از رئیس جمهور ترکیه آمده است: «ما تا کنون برای بازگرداندن روابط به حالت عادی، برخوردی بسیار معتدل داشته ایم؛ اما در صورت نیاز، به شما اطمینان می دهم که می توانیم با کمک ناتو و متحدان منطقه‌ای‌مان در کمتر از هفت روز، روسیه را اشغال کنیم.»
 
 
مجری یک برنامه خبری انگلیسی زبان، ضمن انعکاس این گزارش و نسبت دادن این اظهارت به وزیر امور خارجه ترکیه، عنوان می کند: «تصویر چنین ادعایی هم بسیار بعید به نظر می رسد؛ تنها با مقایسه وسعت و گستره نیروها و تجهیزات نظامی روسیه در مقابل ترکیه، چنین مسئله‌ای غیر ممکن به نظر می آید.»


دستمزد امروز فغانی = ۶ سال داوری در ایران!

مسعود مرادی با انتقاد از میزان پرداخت‌ها در داوری ایران و حتی آسیا می‌گوید، علیرضا فغانی برای قضاوتی مثل فینال جام جهانی باشگاه‌ها دستمزدی معادل 6 سال قضاوت در ایران دریافت می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، به بهانه قضاوت علیرضا فغانی در دیدار پایانی جام جهانی باشگاه‌ها نگاهی به عملکرد داوران ایران در لیگ برتر داشت. این روزنامه نوشت: «یک روز بعد از پایان نیم‌فصل لیگ برتر پانزدهم و تنها ساعاتی پس از فروکش کردن خبرهای داغ فوتبالی، خبر انتخاب علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال ایران، برای قضاوت دیدار تیم‌های بارسلونای اسپانیا و ریورپلاته آرژانتین در فینال جام‌ جهانی باشگاه‌ها بار دیگر شور و هیجان فوتبال در رسانه‌های ورزشی و در میان هواداران فوتبال به جریان افتاد. انتخاب فغانی برای قضاوت در چنین دیداری که با فاصله کمتر از دو هفته از خداحافظی عجیب محسن قهرمانی از قضاوت رقم خورد و باعث شد داوران ایرانی‌ بار دیگر به یکی از چهر‌ه‌های خبرساز در رسانه‌ها تبدیل شوند.»

«به جز علیرضا فغانی که در حال‌ حاضر یکی از داوران شناخته‌ شده در عرصه بین‌المللی به‌ حساب می‌آید، مسعود مرادی و حسن کامرانی‌فر هم جزو داورانی هستند که تجربه قضاوت در بازی‌های مهم بین‌المللی را در کارنامه دارند و نکته مهم در کارنامه آنها عملکرد ویژه در رقابت‌های خارجی در مقایسه با قضاوت‌های داخلی است.

مسعود مرادی در واکنش به‌ این اتفاق ضمن تبریک به علیرضا فغانی گفت: «تجربه نشان داده که داوران فوتبال کشور در عرصه بین‌المللی بسیار موفق‌تر عمل کرده‌اند و خوشبختانه قضاوت‌های خارجی آنها بدون حاشیه و اتفاق خاصی سرانجام مطلوبی داشته است. در کارشناسی چنین مسئله‌ای باید نگاه ویژه‌ای به فضای قضاوت داوران در دو عرصه متفاوت داخلی و بین‌المللی داشت و در نهایت به‌این نتیجه رسید که ذهن و روان داوران در مسابقات بین‌المللی به مراتب آرام‌تر و بدون دغدغه‌تر از قضاوت‌های داخلی آنهاست.»

مرادی ادامه می‌دهد: «انتخاب علیرضا فغانی برای قضاوت رقابت حساس در فینال جام باشگاه‌های جهان نشان‌ دهنده کیفیت بالای داوران ایرانی و البته فرصتی برای تامل درباره رفتارهای غیرمنصفانه‌ای است که متاسفانه در قبال داوران ایرانی صورت‌ گرفته است. با این‌ حال باید بگویم جامعه داوران به هیچ عنوان به‌ دنبال فرصت‌طلبی در مقابل هجمه‌های منفی فوتبال در نگاه به داوران نیست و ما به‌ هیچ‌ وجه به دنبال استفاده ابزاری و چکشی عمل کردن و تسویه حساب با چنین اتفاقی نیستیم.»

مسعود مرادی در ریشه‌یابی مشکلات موجود بین فوتبالی‌ها و داوران، عدم آشنایی مربیان و بازیکنان با قوانین داوری را مسئله‌ای مهم ارزیابی می‌کند: «متاسفانه عدم آشنایی و آگاهی بازیکنان و مربیان با قوانین داوری در کشور ما باعث شده تا شکاف عمیقی بین دو گروه ایجاد شود. جامعه داوران منکر وجود برخی مشکلات در برخی قضاوت‌ها نیست اما گاهی ناآشنایی با قوانین داوری در بین بازیکنان و مربیان باعث می‌شود تا دو گروه ناخواسته درگیر برخی اختلافات شوند که به‌ هیچ‌ وجه به صلاح مجموعه فوتبال نیست. ضمن این که متاسفانه داوران بین‌المللی حمایتی را که از سوی فیفا و کنفدراسیون فوتبال نسبت به خودشان می‌بینند، از سوی مسئولان فوتبال داخلی نمی‌بینند.»

مرادی در نگاه کارشناسی به موضوع انتخاب فغانی به‌ عنوان داور فینال مسابقات جام جهانی باشگاه‌ها عدم اتحاد و هماهنگی بین جامعه داوران، پیشکسوتان و کارشناسان را عاملی برای بروز نگاه‌های منفی به داوری در عرصه داخلی می‌داند: «اعتقاد دارم عدم انسجام بین داوران، کارشناسان و پیشکسوتان عاملی برای بروز مشکلات در قضاوت‌های داخلی و نگاه‌های منفی به داوران است. متاسفانه برخی کارشناسان و پیشکسوتان درگیر تسویه حسا‌ب‌های شخصی هستند و چنین اختلافاتی باعث شده تا افراد خارج از جامعه داوری بتوانند از بروز چنین اختلافاتی سوءاستفاده کنند. مطمئنا اگر حمایت‌های لازم از داوران صورت بگیرد و خود داوران هم بیشتر قدر یکدیگر را بدانند شاهد فضای بهتری در داوری و نوع قضاوت‌ها در داخل کشور خواهیم بود.»

مسعود مرادی تفاوت مبالغ پرداختی در قضاوت‌های داخلی و بین‌المللی را نیز در نوع قضاوت‌ها موثر می‌داند: «به شخصه نمی‌توانم تضمین دهم که اگر افزایشی در حق‌الزحمه داوران در قضاوت‌های داخلی صورت بگیرد، کیفیت قضاوت‌ها بهتر خواهد شد اما به‌ طور قاطع معتقدم حق‌الزحمه‌های داخلی به‌ هیچ‌ وجه در‌ شان داوران فوتبال ایران نیست. یک داور داخل ایران باید هزینه‌های مربوط به مربی دوومیدانی، پزشک شخصی و ... را از جیب خودش پرداخت کند و با وجود چنین مخارجی بابت هر قضاوت در لیگ برتر 650 هزار تومان دریافت می‌کند. این مبلغ در مقایسه با حق‌الزحمه داوران در سطح بین‌المللی واقعا ناچیز است. هر چند حق‌الزحمه قضاوت در بازی‌های آسیایی هم چندان بالا نیست اما در مورد شخص علیرضا فغانی باید بگویم که حق‌الزحمه او برای قضاوتی مثل فینال جام باشگاه‌های جهان برابر با 6 سال قضاوت در ایران است!»‌


معاون احمدی‌ نژاد کاندیدای مجلس شد

خبرگزاری ایسنا: بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشوردر روز اول ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس دهم در وز اول ثبت نام مجلس 897 نفر برای نشستن بر کرسی‌های سبز مجلس اعلام آمادگی کردند.

در دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی یوناتن بت‌کلیا نماینده فعلی اقلیت آشوری‌ها به عنوان اولین داوطلب این روز ثبت‌نام خود را انجام داد.

همچنین فاطمه واعظ جوادی معاون احمدی نژاد و رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در دولت نهم نیز در نیمروز اول روز دوم ثبت نام نمایندگی مجلس با حضور در فرمانداری تهران برای کاندیداتوری مجلس دهم ثبت نام کرد، وی در هنگام ثبت نام برای کاندیداتوری نمایندگی دوره دهم مجلس شورای اسلامی گفت که به صورت مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد.

از میان نمایندگان ادوار گذشته مجلس نیز صبح یک شنبه علی‌رضا دهقان نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی برای داوطلبی در انتخابات مجلس دهم با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد.

بر اساس اعلام دبیر ستاد انتخابات کشور در اولین روز ثبت نام انتخابات مجلس شورای اسلامی 897 نفر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده‌اند که از این تعداد 897 نفر، 41 نفر زن بوده‌اند.



مدیر تلگرامی که ماهی 30 میلیون درآمد دارد

«رضا راد» یا «منصور قیامت» مدیر کانال «گیزمیز» یکی از محبوب ترین کانال های تلگرام است که حدود ۷۰۰ هزار مخاطب جمع کرده. اگر برایتان سوال است که زندگی یک مدیر تلگرام چطور می گذرد این مصاحبه را بخوانید.



 « آقا داماد چه کاره هستند؟» «مدیر یک کانال پرطرفدار در تلگرام هستند.» احتمالا شما هم این دو جمله را بارها در شوخی های تلگرامی خوانده اید. اما این دو جمله اصلا چیز غیرواقعی و عجیب و غریبی نیستند. این روزها مدیر کانال تلگرام بودن یکی از شغل های پردرآمد است و تنها زیرساختی که لازم دارد داشتن یک اینترنت پرسرعت است. آقای «رضا راد» با نام مستعار «منصور قیامت» یکی از همان خوره های اینترنت است که از روزی که پایش به فضای مجازی باز شد توانست از این پشت کامپیوتر نشینی درآمد کسب کند. حالا بعد از ۱۰ سال و در سن ۳۱ سالگی مدیریت کانال گیزمیز را با حدود ۷۰۰ هزار عضو به عهده دارد و هر روز ساعت ها برای به روز رسانی کانالش وقت صرف می کند. منصور قیامت مهمان ما در مجله مهر شد تا درباره خودش، تلگرام و شغل عجیب و غریبش گپ بزنیم:

در الکسا به رتبه زیر ۱۰۰ رسیدم

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مجله مهر، «رضا راد» متولد تیر ۱۳۶۳ در شهر قم است. کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی دارد و از ۱۰ سال پیش که پایش به اینترنت و فضای مجازی باز شده با نام « منصور قیامت» فعالیت می کند:« روزهای اول دانشگاه یک آهنگی از خواننده ای به همین نام می خواندم. از همان موقع بچه های دانشگاه این اسم را رویم گذاشتند. اوایل کارم در اینترنت هم وقتی می خواستم عضو یک انجمن شوم دنبال یک نام کاربری دهان پرکن  می گشتم که خاص هم باشد. برای همین کلمه «قیامت» را انتخاب کردم. بعد هم که وبلاگ زدم از همین اسم استفاده کردم تا اینکه به همین نام مشهور شدم. نام وبلاگم این بود: قیامت واقعی همین جاست.» نشستن پای کامپیوتر و گشت زدن در فضای مجازی بزرگترین قسمت زندگی قیامت است. آنقدر که روزانه در وبلاگش ۱۰۰ پست می گذاشته و برای جمع کردن این پست ها ساعت ها وقت صرف می کرده تا اینکه به رتبه ۱۰۰ ایران در الکسا می رسد: «در وبلاگ هیچ سررشته ای نداشتم فقط از عکس، شعر، جوک و کلا مطالبی که به نظرم جالب می آمد را در وبلاگم قرار می دادم. آن موقع بود که استعداد خودم را در این زمینه کشف کردم که چقدر خوب می توانم جذب مخاطب کنم. بعد دیدم «بلاگفا» امکاناتش کم است وارد «بلاگ اسپات» شدم. در آنجا در عرض ۴ماه به رتبه زیر ۱۰۰ ایران رسیدم. اصلا نمی دانستم الکسا چیست. بقیه کامنت می گذاشتند که خبر داری چه کار کرده ای؟»

در خواستگاری می گویم «وب مستر» هستم

چت های زیاد و بی مورد یکی از کارهای بیهوده ای است که قیامت می گوید حسابی وقتش را با آن تلف کرده است آنقدر که ۶ اکانت یاهو مسنجری که داشت همگی از آی دی های مختلف پر شده بود و دیگر ظرفیت نداشت.« متاسفانه یکی از ناراحتی هایم این است که عمرم را سر همین چت کردن تلف کردم. رسیدم به جایی که کلا چت کردن را کنار گذاشتم. من خیلی درگیر اینترنت بودم و الان هیچ دوستی ندارم. در مهمانی های فامیلی شرکت می کردم ولی دوست درست و حسابی نداشتم. آن موقع ها فامیل ها و آشناها همیشه می گفتند مگر می شود از اینترنت پول در آورد؟ من برعکس بقیه هیچ وقت در کارم مشوق نداشتم. زمانی هم بوده که بیرون کار کنم. اما در حال حاضر شغلم همین کارهای اینترنتی است. مگر شما چطوری پول در می آورید؟ خب کانال هم یک رسانه است. من هم مدیر یک رسانه هستم. خانواده ام اوایل مخالف بودند می گفتند این کار آینده دار نیست البته راست هم می گفتند چون کار سازماندهی شده ای نیست ولی خب من درآمدم خوب است. خیلی مهم است آدم شغلش را دوست داشته باشد. من واقعا عاشق شغلم هستم ولی مادرم وقتی می رود خواستگاری باید برایشان حسابی توضیح بدهد  وگرنه متوجه نمی شوند. بعضی ها که از همان پشت تلفن شغلم را نمی فهمند و فکر می کنند بیکارم و رد می کنند. (خنده) نام شغل ما «وب مستر» است.»

هر تبلیغ ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان درآمد

اولین حقوق مجازی قیامت از گذاشتن یک بنر در وبلاگش شروع می شود که در آمدش ماهی ۸ هزارتومان بود. بعد این موضوع در ادامه به فروش سریالهای کره ای و جومونگ های مختلف می رسد: « یک زمانی سریال های کره ای بیننده زیادی داشت من هم رفتم و درخواست همکاری برای فروش دادم. اتفاقا خیلی هم فروختم و سود کردم.» قیامت درآمد ماهانه اش از تبلیغات اینترنتی را لو نمی دهد و فقط به دادن نرخ پست های تبلیغاتی در کانالش اشاره می کند: « درآمد را به زبان خودم نمی گویم اما حدودش را همه می دانند. تبلیغات در گیزمیز بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزارتومان است که تا سه هفته آینده رزو شده است. معمولا هم روزی ۲ تا تبلیغ بیشتر نمی گذارم. چون کیفیت کانال برایم خیلی مهم است. من آدم وسواسی هستم. آنقدر که در تمام این ۱۰ سال تنهایی کار کردم. خیلی ها در این چندسال به من گفتند دمتان گرم تیم تان خیلی خوب است و وقتی فهمیدند من تنهایی کار می کنم تعجب کردند. برای گذاشتن تبلیغات هم خیلی وسواس دارم. اینکه متنش چه چیزی باشد و یا چه زمانی منتشر شود برایم مهم است. بنابراین یکی از تبلیغات را شب قبل خواب و دیگری را هم ظهر قبل از ناهار می گذارم. در طول روز هم حدود ۳۰ تا تماس برای گذاشتن تبلیغ دارم که شاید جز دو تماس بقیه را جواب نمی دهم. چون اصلا نیازی به جواب دادن ندارم. حتی برخی هم می گویند باید برای تبلیغ قرارداد ببندیم که من اصلا چنین اعتقادی ندارم من در چت شماره کارت می فرستم آنها هم باید کارت به کارت کنند. حالا این تبلیغات برای برخی بازدهی خوب داشته پیام داده اند و گفتند که حلالت باشد. برخی هم فحش دادند و گفتند بازدهی برایشان نداشته است.» با اینکه آقای مدیر درآمدش را لو نمی دهد با یک حساب سرانگشتی می توان حدس زد که باید ماهیانه بالای ۳۰ میلیون تومان درآمد داشته باشد.

کانال یک میلیون نفری حدود یک میلیارد تومان می ارزد

اسم عجیب و غریب گیزمیز هم سوال بعدی ما می شود که این اسم از کجا می آید؟« من وقتی خواستم برای سایتم یک دامین بگیرم. اصرار داشتم که دات کام باشد. برای همین هرکلمه معنی داری که وارد می کردم پیش از من آن را گرفته بودند. هرکلمه بی معنی هم که وارد می کردم انگار به زبان های خارجی معنی داشت چون آن ها را هم گرفته بوند. تا اینکه کلمه «گیزمیز» به ذهنم رسید. به نظرم هم یک اسم فان بود و ۶حرف بیشتر نداشت. برای همین ثبتش کردم. بعد هم با ورود کانال به تلگرام این اسم را ادامه دادم.» درحین مصاحبه که منصور قیامت روبرویمان نشسته است در کانال تلگرامی اش پیام های جدیدی اضافه می شود و این موضوع سوال ما می شود: « من از قبل یک سری از پست ها را آماده می کنم و به تازگی همکار جدیدی به کار اضافه کرده ام که در غیاب من پست ها را در گیز میز منتشر می کند. شما اگر یک نصفه روز از رقبایت جا بمانی دیگر جاماندی و بعد فایده ای ندارد. برخی کلی برای عضو جمع کردن پول های سنگین خرج می کنند. اما من به این کارها اعتقادی ندارم. یک بار هم سی هزارتومان برای تبلیغ دادم که هیچ فایده ای نداشت. من خبر دارم که شبکه های ماهواره ای یک میلیارد تومان پول می گیرند و یک کانال با یک میلیون عضو به شما می فروشند. بعضی هم با پست های غیراخلاقی سعی می کنند آدم جمع کنند. اما من پست هایم همه خانوادگی است و بیشتر عضوهایم هم به خاطر کپی و فوروارد پست هایم اضافه شده اند. اواسط رشدمان خیلی بالا بود و به روزی ۱۴هزارنفر رسیده بود. اما الان به ۷ هزارنفر در روز تقریبا رسیدیم. من وقتی شروع به کار کردم برخی کانال ها سی هزار فالوئر داشتند. »

پلیس فتا حواسش به همه چیز نیست

آقای قیامت می گوید که دوست دارد به عنوان یکی از مدیران پرطرفداران تلگرام با مسئولین وزارت ارتباطات تعامل داشته باشد و به گفته خودش اگر کاری از دستش برمی آید انجام دهد اما تاکنون هیچ کدام از مسئولین سراغش نیامدند: « به نظرمن باید این تعامل وجود داشته باشد اتفاقا من از پلیس فتا و فیلترینگ واقعا تقاضا می کنم که روی کانال های تلگرام و کارهای ما نظارت کنند. اگر جایی مشکلی پیش آمد تذکر بدهند. ماهم حتما به آن عمل می کنیم. اینطوری نباشد که بعد وارد عمل شوند. اتفاقا برخی کانال ها خیلی مستهجن هستند که باید فیلتر شوند. به نظرمن متاسفانه پلیس فتا حواسش به همه چیز نیست.» با این حال آقای قیامت می گوید بسیاری از جامعه شناسان و دانشجویان و فعالان حوزه ارتباطان برای بررسی و تحقیق سراغش آمدند و از او درباره این کار پرس و جو کرده اند.

تلگرام فیلتر شود عین خیالم نیست!


با این همه فشار کاری و تبلیغات و درآمد چند ۱۰ میلیونی آقای قیامت یک ماشین «لیفان ۶۲» و یک گوشی «هوآوی» دارد که در طول مصاحبه فقط به خواست ما یک بار از جیبش بیرون می آورد. بارها هم تاکید می کند که این گوشی به دست بودن اصلا چیز خوبی نیست و زمانی که از پشت میز کارش بلند می شود دیگر خودش را با تلفن همراهش سرگرم نمی کند. قیامت اعتراف می کند که جز کارهای اینترنتی کار دیگری بلد نیست ولی از فیلتر شدن تلگرام هم هیچ ابایی ندارد: « من پیش از ورود به تلگرام داشتم از دنیای اینترنت می رفتم اما کانال، دقیقا همان چیزی بود که می خواستم برای همین پابند شدم. خیلی ها به من می گویند اگر تلگرام فیلتر شود نمی ترسی؟ چون کانالت حیف است. من همیشه گفتم اگر فیلتر شد، حداقل یک خوبی دارد که به زندگی مان می رسیم؛ چون واقعا تمام وقتمان را از دست دادیم. من واقعا جوانی ام پای اینترنت رفت. اینترنت درک، شعور ودانشم را بالا برد. درآمد نسبتا مناسبی هم بدست آوردم. توانستم توانایی هایم را به خودم و بعد به دیگران ثابت کنم. اما مهم ترین نکته منفی اش این بود که اصلا نتوانستم جوانی کنم. من بخواهم مسافرت بروم با بدبختی سه روز جایی می روم و باید سریع برگردم. چون باید کانال را به روز کنم.اینطوری نمی شود زندگی کرد. اما تا زمانی که هستم به اعتبار و کیفیت کارم اهمیت می دهم. اگر گیزمیز را ول کنم اعتبار ۱۰ ساله ام کاملا خدشه دار می شود. منصور قیامت اگر موفق بوده به خاطر این است تمام وقت کار کرده . حالا اگر تلگرام فیلتر شود بزرگ ترین فایده اش این است که به زندگی‌مان می رسیم. من هم آدم طماعی از نظر مادی نیستم. کارم را هم کرده ام و همه فهمیده اند منصور قیامت می تواند.»


با این خوراکی‌ها، شوهرتان را مردتر کنید!

رابطه جنسی ابعاد پیچیده‌ روانی و اجتماعی دارد که در صورت بروز اشکال یا اختلالی در عملکرد آن میان زوج‌ها اختلافات و مشکلات در سایر زمینه‌ها هم یکی پس از دیگری ایجاد می‌شوند. بخشی از رایج‌ترین مشکلات روابط جنسی به آقایان مربوط می‌شود. بی‌میلی جنسی، اختلال در نعوظ و انزال زودرس از موارد شایعی هستند که می‌توانند کانون روابط همسران را از هم بپاشند. دکتر سمیه ماهروزاده، متخصص طب سنتی، راهکارهای تغذیه‌ای طب سنتی را برای درمان اختلالات جنسی مردانه ارائه می‌کند و در عین حال تاکید دارد این تدابیر تغذیه‌ای فرد را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کند. 

زمینه‌های مشترک اختلالات

میل به رابطه‌زناشویی گرچه یک پدیده غریزی است و بین تمام افراد مشترک است، اما به دلایل مختلف شدت و ضعف آن در هر فردی متفاوت است. بی‌میلی جنسی و اختلالاتی نظیر نعوظ و زودانزالی زمینه‌های مشترکی دارند و همه از ضعف عمومی بدن، ضعف قوای جنسی، ضعف اعضای حیاتی بدن و سوءمزاج‌ها نشأت می‌گیرند. به‌عبارت دیگر بی‌میلی جنسی به‌طور خاص تحت‌تاثیر این علت‌ها ایجاد می‌شود، اما سایر اختلالات هم می‌توانند از همین علت‌ها ناشی شوند.  

با این خوراکی‌ها شوهرتان را مردتر کنید

ضعف عمومی بدن

افرادی که اغلب احساس ضعف و سستی و بی‌حالی دارند دچار ضعف عمومی هستند. آنها نباید هر غذایی را بخورند و تنها غذاهایی که مقوی هستند برای‌شان در اولویت قرار می‌گیرد. استفاده از گوشت بره، جوجه مرغ، کبک، عصاره گوشت و نخودآبی که با پیاز فراوان تهیه شده باشد، مربای شقاقل، زنجبیل، نارگیل، تخم‌مرغ، شیربرنج و هریره بادام برای کسانی که دچار ضعف عمومی هستند، لازم و ضروری است. مصرف روزانه و مستمر از این خوراکی‌ها ضعف را از بین می‌برد و بنیه فرد را قوی می‌کند. 

ضعف قوای جنسی

 قوه باه یا اشتهای جماع اسامی مختلف قوای جنسی در طب سنتی هستند که در هر کسی شدت و ضعف می‌گیرد. کسانی که قوای جنسی ضعیفی دارند باید هر چه سریع‌تر درمان را شروع کنند. بخشی از درمان به تدابیر تغذیه‌ای مربوط می‌شود. در طب سنتی گفته می‌شود این قبیل افراد باید از غذاهای «مبهوی» یا تقویت‌کننده رابطه‌زناشویی مصرف کنند که قدرت تغذیه بالا و طبع گرمی دارند. 

ضعف اعضای رئیسه

در اصطلاح طب سنتی به اندام‌هایی که نقش حیاتی دارند، اعضای رئیسه یا اندام‌های شریف گفته می‌شود. زندگی همه انسان‌ها به عملکرد قلب، مغز و کبد بستگی دارد. در مردها بیضه‌ها هم جزء اعضای رئیسه به‌شمار می‌آیند. 

ضعف قلب: افرادی که در تنفس دچار مشکل هستند یا دچار تنگی نفس هستند و احساس کسالت دارند، از ناحیه قلب ضعیف هستند. به این قبیل اشخاص توصیه می‌شود از خوراکی‌های مقوی قلب استفاده کنند تا سلامت‌شان را به‌دست آورند. سیب، آب سیب، به، انار، انگور، گلاب، عرق بیدمشک، عرق بهارنارنج، عرق نسترن، شربت سکنجبین، زعفران و تخم‌مرغ غذاهای مقوی قلب هستند. 

ضعف مغز: کسانی که  دچار ضعف مغز یا دماغ هستند حرکات‌شان به کندی انجام می‌شود. خوراکی‌هایی که مصرف‌شان می‌تواند حال این قبیل افراد را بهبود بخشد، شامل موارد زیر است: بادام پوست گرفته، پختن گوشت پرندگان با نخود و زعفران، تخم‌مرغ، مصرف دارچین و میخک، عصاره گوشت، دمنوش‌هایی مانند دمنوش بابونه، بادرنجبویه، میوه و سبزیجاتی نظیر انگور، سیب، به، مویز، ریحان و گلاب.

ضعف کبد: در طب سنتی کبد، محل اجتماع اخلاط چهارگانه و عضوی است که در تامین تندرستی نقش مهمی ایفا می‌کند. اختلال در کبد باعث ابتلا به سوء‌مزاج‌ها می‌شود. کسانی که دچار ضعف کبدی هستند، معمولا دچار مشکل در رابطه‌جنسی هستند.  برای این افراد مصرف غذاهای مقوی کبد راه چاره است. پسته، بادام، فندق، مویز، کاسنی، آب سیب، آب انار، سکنجبین و گوشت‌های سریع‌الهضم پرندگان و گوسفند باعث تقویت کبد می‌شود. 

ضعف بیضه: اگر بیضه‌ها دچار سوءمزاج شوند، عملکرد طبیعی‌شان مختل می‌شود و بر میل جنسی و سایر اختلالات هم تاثیر می‌گذارد. سوءمزاج گرم و تر باعث پرمیلی جنسی می‌شود ولی ضرری به فرد نمی‌رساند، اما در سوءمزاج‌های گرم و خشک با اینکه میل جنسی زیاد است اما رابطه‌زناشویی مکرر به سلامت آسیب می‌رساند، بنابراین مصرف غذاهایی که طبع سردی دارند، توصیه‌می‌شود.  

علاوه بر انواع ضعف‌هایی که برشمرده شد، سوء‌مزاج‌های مختلف هم در بروز اختلالات جنسی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. سوء‌مزاج زمانی به‌وجود می‌آید که تعادل به هم می‌خورد و در یک مزاج افراط پیش می‌آید. 

با این خوراکی‌ها شوهرتان را مردتر کنید

غلبه سوءمزاج خشک

برای تشخیص اینکه کسی دچار سوءمزاج شده است، باید به نشانه‌ها توجه کرد. اگر مایع منی غلیظ و فشرده باشد و به سختی خارج شود یعنی این فرد سوءمزاج خشک دارد و در صورت مقاربت زیاد سلامتش آسیب می‌بیند. چنین افرادی در برنامه غذایی‌شان باید از غذاهای تر بیشتر استفاده کنند. خوردن شیر، شیر با ترنجبین، فرنی، سوپ، آب‌گوشت و آبمیوه‌ها در این مورد موثر واقع می‌شود. 

غلبه سوء‌مزاج سرد

در مبتلایان به سوء‌مزاج سرد مایع منی غلیظ است و به سختی خارج می‌شود، حرکت منی به‌دلیل کمبود حرارت کند است، نعوظ بعد از دخول کامل می‌شود و رنگ ادرار به سفیدی می‌زند.  مصرف غذاهایی که طبیعت گرم دارند، این نوع از سوءمزاج را بهبود می‌بخشند مانند پسته، بادام، دارچین، زعفران، تخم هویج، تخم‌شاهی، تخم زنجبیل، نخود پخته، گوشت گنجشک، نارگیل، چلغوزه و مربای هویج. از طرفی دیگر یکسری خوراکی‌ها که طبع سرد دارند، نباید مصرف شوند مثل ماست و دوغ ترش. 

سوءمزاج گرم

افرادی که دچار سوءمزاج گرم هستند، میل جنسی زیادی دارند، مایع منی‌شان غلیظ است، رنگ مایع منی در آنها به زردی تمایل دارد و خروج آن با کمی احساس سوزش همراه است، بیضه‌هایی بزرگ با عروق برآمده دارند و سرعت انزال‌شان بالاست. چنین افرادی باید نوشیدنی‌هایی با طبع سرد بنوشند مثل سکنجبین، شربت لیمو، شیر و دوغ شیرین. همچنین خوردن انار، رب انار، خیار، خرفه، زرشک، آلو، آش غوره و برنج برای‌شان مفید است. 

سوءمزاج تر

کسانی که دچار این نوع سوءمزاج هستند، مایع منی‌شان رقیق و زیاد است و رنگ مایع منی به سفیدی می‌زند. اینها بهتر است غذاهای با طبع گرم و خشک میل کنند. گوشت گنجشک، غذاها با روش پخت کبابی، ادویه‌هایی نظیر دارچین، میخک، هل، آویشن، شوید، موز، گردو، تخم‌مرغ، مربای شقاقل، مربای زنجبیل، میگو، گوشت کبوتر، شاهی، سیر و زیره باعث بهبود سوء‌مزاج تر می‌شود. علاوه بر اینکه غذاهای با طبع تر مانند ماءالشعیر، خیار، ماست و دوغ به هیچ‌عنوان برای مبتلایان به سوءمزاج تر مناسب نیست. 

اختلال زودانزالی

یکی از اختلالات شایع جنسی در مردان زودانزالی است. در طب سنتی برای زودانزالی سه علت عمده را برمی‌شمارند: 

1. غلبه‌ سوءمزاج سرد و تر (طی این مشکل، قوه نگهدارنده بسیار ضعیف عمل می‌کند)

2. غلبه سوءمزاج گرم و تر (در افراد مبتلا به این سوء‌مزاج رابطه‌زناشویی مکرر اشکالی ایجاد نمی‌کند)

3. ضعف اعضای رئیسه

تدابیر تغذیه‌ای برای هر کدام از این ضعف‌ها و سوء‌مزاج‌ها قبلا توضیح داده شده، بنابراین کسی که دچار زودانزالی است باید توصیه‌های تغذیه‌ای این موارد را رعایت کند تا بهبود پیدا کند. 

اختلال نعوظ

ورود خون به درون عروق آلت باعث طویل و ضخیم شدن آن می‌شود. وقتی این حالت ایجاد نمی‌شود، درواقع اختلالی در کار هست. در اغلب موارد اختلال نعوظ بر اثر سه علت عمده به‌وجود می‌آید: 

1. ضعف و لاغری بدن؛ مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی بالا به این افراد توصیه می‌شود. 

2. ترک جماع؛ ترک جماع ولو برای مدتی کوتاه می‌تواند باعث ضعف و سستی آلت شود. در این شرایط خوردن نخود، شلغم، پیاز، زنجبیل و دارچین می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند. 

3. سستی عصب آلت تناسلی؛ غلبه خلط بلغم در آلت باعث ایجاد سستی می‌شود. مصرف غذاهای با طبیعت گرم و نفاخ در درمان این مشکل موثر است. خوراکی‌هایی مثل پیاز، نخود، شلغم، زنجبیل و باقلا. 

با این خوراکی‌ها شوهرتان را مردتر کنید

بی‌میلی جنسی ژنتیک است؟

بعضی بی‌میلی‌های جنسی می‌تواند ژنتیک باشد. یعنی هورمون‌های مردانه از بدو تولد از حد متعادل کمتر هستند. اما نوع دیگری از بی‌میلی بعدا به‌وجود می‌آید که با اصلاح روش‌های تغذیه‌ای و سبک زندگی راحت تر بهبود می‌یابد. اما نباید از نظر دور داشت که این مشکل تنها از ضعف قوای جنسی نشأت نمی‌گیرد و مسائل روانی هم بر آن تاثیر مستقیمی می‌گذارد. اعراض نفسانی شامل استرس، غم، احساس ترس و... می‌تواند باعث کاهش تمایل فرد به برقراری رابطه‌زناشویی شود. 

مصرف موادمخدر باعث افزایش میل جنسی می‌شود؟

بعضی در پی این تصور باطل و غلط که «مصرف موادمخدر می‌تواند میل جنسی را افزایش دهد» خود را گرفتار اعتیاد می‌کنند. غافل از اینکه مواد افیونی نه تنها چنین کارکردی ندارند و میل جنسی را بیشتر نمی‌کنند بلکه بالعکس اختلال نعوظ میان معتادان بسیار شایع است تا آنجا که برای درمان این مشکل ابتدا باید اعتیادشان را به‌طور کامل ترک کنند سپس با استفاده از یکسری تدابیر تغذیه‌ای سلامت‌شان را بازیابند. 


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۳۰
همش تقصیر ایرانیاست.
هر چی جنس شیمیایی و خرابه میدن جوونای خودمون.
هر چی جنس اصل صادر می کنن ترکیه.
نامرد جنس خوب زده این اردوغان.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار