فرماندار سرپل ذهاب گفت: هم اکنون 32 طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان در دست اقدام است.
کد خبر: ۱۵۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 28 December 2015
فرماندار سرپل ذهاب گفت: هم اکنون 32 طرح آبیاری تحت فشار در اراضی کشاورزی این شهرستان در دست اقدام است.

جهانبخش حیدری روز دوشنبه در جلسه کمیته آب، خاک و کشاورزی سرپل ذهاب اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این طرح ها را 18 میلییارد و 259 میلیون ریال ذکر کرد.

وی اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از این طرح ها آب مورد نیاز بیش از 140 هکتار از اراضی کشاورزی سرپل ذهاب تامین می شود.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از سه هزار و 800 هکتار از اراضی مستعد شهرستان به انواع سامانه های آبیاری تحت فشار تجهیز شده است.

وی بر لزوم بهره برداری صحیح از منابع آبهای زیرزمینی و صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: با توجه به برداشت بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی هم اکنون سطح این آبها کاهش یافته و این امر مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

فرماندار سرپل ذهاب ادامه داد: با برداشت بی رویه از منابع آبهای زیرزمینی سالها طول می کشد تا سفره های زیرزمینی به حالت اولیه خود باز گردند و به همین جهت بهره گیری از فناوری های نوین آبیاری در بخش کشاورزی ضروری است.

حیدری خاطرنشان کرد: بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در راستای صنعتی کردن بخش کشاورزی لازم و ضروری است و مسئولان دستگاه های اجرایی باید به این مهم توجه کنند.

سرپل ذهاب با بیش از 85 هزار نفر جمعیت در غرب استان کرمانشاه دارای 35 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار