معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان آمار تلفات ترافیکی جاده‌های استان هرمزگان در ۹ ماه گذشته در استان را ۲۳۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۶۰ نفر از قربانیان جزو اتباع غیر مجاز هستند که به صورت قاچاقی قصد عبور از جاده‌های استان را داشتند.
کد خبر: ۱۵۴۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹ 30 December 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان، عبدالله شرفی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به حجم بالای ترافیک جاده‌های استان هرمزگان اظهارداشت: یکی از مباحث مورد بحث مدیران در این حوزه ساماندهی محل‌های اتصال راه‌های روستایی و فرعی به جاده‌های اصلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از روستاها، کارگاه‌ها و کسبات حاشیه جاده بدون توجه به رعایت استانداردهای لازم اقدام به احداث راه و اتصال آن به جاده‌های اصلی می‌کنند، تصریح کرد: درخواست ما از دستگاه‌های مربوطه این است که در صدور مجوز برای کسبه و کارگاه‌ها شرایط ایجاد راه دست‌رسی را طبق قوانین تشریح کنند.
 
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در ادامه با اشاره به حوادث ترافیکی ناشی از قاچاق انسان در جاده‌های استان هرمزگان افزود: در 9 ماه گذشته سال جاری 60نفر از اتباع بیگانه که به صورت غیر مجاز قصد عبور از جاده‌های استان را داشتند طی حوادث رانندگی که اغلب هم به دلیل سرعت بالا و حمل بیش از ظرفیت خودروها رخ داده، جان خود را از دست دادند.
 
شرفی ادامه داد: معضل تردد غیر مجاز اتباع بیگانه از جاده‌های استان به دلیل خطرآفرین بودن نحوه تردد آنان باید در سطح ملی پیگیری شود و با کنترل بیشتر در مرزهای شرقی از ورود غیر قانونی اتباع بیگانه جلوگیری به عمل آید.
 
وی تاکید کرد: تردد احشام رها شده در جاده های استان هرمزگان عامل دیگری برای تلفات جاده‌ای است که در 9 ماهه  اخیر 19 نفر از شهروندان استان را به کام مرگ فرستاده است و در این خصوص نیازمند چاره اندیشی است.
 
معاون راهداری راه و شهرسازی استان هرمزگان با اشاره به اینکه عمده علت تلفات و حوادث جاده ای در هرمزگان به صورت مستقیم به عوامل انسانی بستگی دارد، افزود: دستگاه‌های مربوطه باید با فرهنگ‌سازی برای کاهش آمار تلفات اقدام کنند و اولین گام در این خصوص به راکبین موتورسیکلت برای استفاده از کلاه ایمنی و رعایت اصول ایمنی برمی‌گردد.
 
شرفی به تخریب و سرقت علائم هشدار دهنده و دوربین‌های ثبت سرعت در جاده‌های استان اشاره داشت و بیان‌کرد: سارقان و سودجویان با توجه به کمبود اعتبارات وزارتخانه در این مقطع زمانی مشکل بزرگی را برای شهروندان ایجاد کرده‌اند.
 
معاون راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه بیش از 3700کیلومتر از راه‌های روستایی هرمزگان در داشتن پایگاه امداد جاده‌ای و پلیس راه محروم است افزود: این مهم در استان باید برای بالابردن ایمنی و کنترل محورهای ارتباطی استان مورد توجه قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار