با آغاز تورهای البرزگردی در البرز
استان البرز به دلیل بهره مندی از راه های ارتباطی ملی، 15 استان کشور را به هم متصل می کند و با وجود جاذبه های گردشگری بسیاری که البرز دارد، این استان بیشتر مسیر عبوری گردشگران و مسافران نوروزی است.
کد خبر: ۱۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸ 19 March 2015
به گزارش تابناک – البرز: استان البرز دارای جاذبه های گردشگری، تاریخی، طبیعی و مذهبی بسیاری از جمله چند کاخ تاریخی مانند کاخ مروارید و کاخ سلیمانیه، ده ها امامزاده واجب الاحترام و مناظر طبیعی بسیار زیبایی است.
از سوی دیگر استان البرز به دلیل بهره مندی از راه های ارتباطی ملی، 15 استان کشور را به هم متصل می کند.
با وجود جاذبه های گردشگری بسیاری که البرز دارد، این استان بیشتر مسیر عبوری گردشگران و مسافران نوروزی است.
به همین دلیل امسال مسئولان دستگاه های مختلف تلاش دارند تا شرایط ویژه ای برای گردشگران فراهم کنند.
در همین رابطه معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز از آغاز تورهای البرزگردی از روز یکم فروردین ماه خبر داده است.
اکبر ترکاشوند می گوید: ارائه خدمات به مردم و مسافران از مهمترین اولویت‌های ما در نوروز است.
وی ادامه داد: برای این که بتوانیم نوروز خوشی را برای مسافران ایجاد کنیم تورهای گردشگری را راه‌اندازی کرده‌ایم تا علاوه بر آشنا کردن مسافران با مراکز گردشگری و تاریخی این استان نوروز خوشی را برای آنان نیز رقم بزنیم.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز ادامه داد: این اقدام با هدف آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم به ویژه البرزنشینان با جاذبه‌های گردشگری استان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه هزینه تورهای البرزگردی نیم بها بوده و روزانه 2 دستگاه اتوبوس به ارائه سرویس به همشهریان و مسافران نوروزی می‌پردازند،گفت:برگزاری تورهای البرزگردی آن هم در ایام تعطیلات نوروزی می‌تواند گام موثری در جهت آشنایی بیشتر مسافران با ظرفیت‌های بالای گردشگری استان باشد.
ترکاشوند در خصوص زمان برگزاری این تورها بیان کرد: تورها البرزگردی در طول تعطیلات سال نو در چهارمسیر جاده چالوس، برغان، طالقان و اشتهارد برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای البرزگردی علاوه بر ایجاد روحیه و نشاط در خانواده‌ها، کارکرد فرهنگی- آموزشی نیز دارد که جنبه‌های فرهنگی آن در کنار تفریحی بودن، بر اهمیت آن افزوده است.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود به جشنواره بزرگ اقوام البرز اشاره کرد و گفت: پس از ایام سوگواری دهه فاطمیه (س) جشنواره بزرگ اقوام البرز در کاخ مروارید برگزار می‌شود.
ترکاشوند افزود: بازارچه صنایع دستی و سوغات با 50 غرفه، برپایی 10 سیاه چادر و انجام برنامه‌های آیینی، سنتی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در این جشنواره است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی البرز ادامه داد: تهیه پخت غذا و آش‌های محلی، انجام بازی‌های محلی، موسیقی‌های سنتی و نوروزخوانی از دیگر برنامه‌های جشنواره بزرگ اقوام استان البرز است.
وی خاطرنشان کرد: استان البرز به دلیل مهاجرپذیری و قرار گرفتن اقوام مختلف در کنار یکدیگر لقب ایران کوچک را به خود اختصاص داده است به همین دلیل تلاش خواهیم کرد با برگزاری جشنواره‌های این چنینی، ظرفیت‌های بی‌بدیل استان البرز را به مسافران نوروزی نشان دهیم.    

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار