مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تشکیل ۱۳۱ تعاونی با هدف اشتغالزایی در ۹ ماهه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 02 January 2016
هوشمند صفائی اظهار کرد: تشکیل این تعاونی‌ها در نقاط مختلف استان علاوه بر اینکه یک هزار و ۶۴۲ عضو دارد، دو هزار و ۲۷۲ اشتغال جدید ایجاد کرده است.

وی افزود: این تعاونی‌ها با توجه به ظرفیت‌های خوزستان، عمدتا در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خدماتی بوده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سطح کشور و استان، برای افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد روند تشکیل تعاونی‌های جدید و فعال سازی بیشتر اقتصاد تعاونی در اولویت فعالیت‌های این اداره کل قرار گرفته است.

صفائی تصریح کرد: وجود ظرفیت‌های بسیار خوبی مانند بخش کشاورزی و تاکید استاندار بر فعال سازی بخش خدمات، تعاون می‌تواند نقش اساسی و ارزنده‌ای در تحقق این اهداف داشته باشد.

همچنین معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از تشکیل دومین تعاونی عمران شهرستانی در خرمشهر خبر داد.

عبدالکریم انصاری‌زاده اظهار کرد: این تعاونی با ۸۴۷ نفر عضو هم اکنون فعال شده است. تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی به منظور تسریع در روند رشد و توسعه شهرستان‌ها انجام می‌شود. با این تعاونی‌ها منابع مردمی به بخش‌های تولیدی هدایت می‌شوند تا بخش خصوصی و تعاونی بیشتر وارد عرصه اقتصادی شود.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان بیان کرد: روند تشکیل تعاونی‌های عمران شهرستانی در خوزستان رو به پیشرفت است و در هر شهرستان حداقل نیم درصد جمعیت باید عضو این نوع تعاونی‌ها شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار