،شهروز قلی نژاد گفت: این نمایشگاه در آستانه عید نوروز و در نخستین موج ورود مسافران نوروزی در محل پارک طبیعت گردی شهرستان مرزی آستارا برپا شده است.
کد خبر: ۱۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸ 20 March 2015
به گزارش تابناک گیلان ،شهروز قلی نژاد  گفت: این نمایشگاه در آستانه عید نوروز و در نخستین موج ورود مسافران نوروزی در محل پارک طبیعت گردی شهرستان مرزی آستارا برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه سازه های این نمایشگاه امروز با وجود بارش باران آماده و در محل مورد نظر نصب شد ، افزود: این نمایشگاه هم اینک در شش غرفه و با آثاری از دو هنرمند عکاس و مستندساز ، یک هنرمند تاکسیدرمیست ، یک هنرمند صنایع دستی و هم چنین با عرضه گل ها و گیاه های متنوع بومی منطقه در محدوده پارک طبیعت گردی آستارا برای بازدید عموم مسافران و شهروندان دایر شده است.

قلی نژاد ادامه داد: عرضه عکس هایی از مناطق مختلف گردشگری آستارا و نیز حیوانات تاکسی درمی شده بومی منطقه گامی موثر در راستای معرفی توانمندی های زیست محیطی شهرستان آستاراست.

وی مدت زمان برپایی این نمایشگاه را از امروز تا پایان فروردین 94 عنوان کرد و افزود: مسافران و شهروندان همه روزه از ساعت 9 تا 19 می توانند از آثار عرضه شده در این نمایشگاه در محدوده پارک طبیعت گردی واقع در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا بازدید کنند.

وی با اشاره به احیای محدوده 60 هکتاری پارک طبیعت گردی آستارا توسط اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان اضافه کرد: این اقدام در راستای حفظ و صیانت از طبیعت و محیط زیست منطقه و نیز بمنظور توسعه صنعت توریسم و گردشگری از اوایل امسال در دستور کار این اداره قرار گرفت.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در ادامه با بیان اینکه شهروندان و مسافران با آغاز نخستین روز از فصل بهار می توانند از درشکه سواری در پارک طبیعت گردی نیز استفاده کنند، گفت: چهار دستگاه درشکه هر کدام با ظرفیت چهار نفر برای توسعه ظرفیت های گردشگری در محدوده پارک طبیعت گردی راه اندازی شد. 

قلی نژاد ادامه داد: اسب های این درشکه ها ایرانی است.

وی در ادامه گفت: هم اینک در شش هکتار از پارک حیات وحش لوندویل محدوده قرنطینه شش راس گوزن زرد و 9 راس مارال نگهداری می شود.

پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب آق شهرستان آستارا با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار طی مصوبه شماره 63 مورخه 21 مردادماه سال 1354 شورای عالی محیط زیست کشور به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در آمده است.

این پناهگاه حیات وحش و تالاب در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا واقع شده و از جنوب به شهر لوندویل ، از شمال به شهر آستارا ، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود.

شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار