کد خبر: ۱۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱ 20 March 2015
به گزارش تابناک از قم، با فرا رسيدن شدن به ايام نوروز، همه جاي شهر رنگ و بوي ديگري به خود مي‌گيرد همه در تلاش هستند تا حس تازگي در تمام نقاط شهر به خوبي احساس شود.
همه مردم عيد نوروز و فصل بهار را به عنوان ايام طراوات و شادي مي‌شناسند و شهرداري قم نيز در راستاي پذيراي و استقبال از زائران اقدامات گسترده‌اي را در دستور كار قرار داده است تا در نوروز فاطمي پذيراي مردم باشد، هرچند كه در فعاليت‌هاي نوروزي شهرداري رنگ و بوي ايام فاطميه نيز مشاهده مي‌شود.
افتتاح نختسين نمايشگاه تخصصي گل و گياه از جمله اقداماتي است كه ويژه ايام نوروز با مشاركت بخش خصوصي برگزار شده و توجه شهروندان و مسافران را به خود جلب كند.
ناهيد عابديني يكي از شهروندان بازديد كننده از اين نمايشگاه است و بنا به گفته خودش دوستدار طبعيت و گل و گياه.
وي مي‌گويد: به طور معمول ماهي يك بار به بازار گل تهران مي‌روم اما امسال با برگزاري اين نمايشگاه آن هم در نزديكي ايام نوروز توانستيم در هزينه و وقت خود صرفه‌جويي كنيم و از سوي ديگر اطلاعات لازم در خصوص شيوه نگهداري از گل‌ها و گياهان را نيز توانستيم كسب كنيم.
زهرا محمدي كه اتفاقي اين نمايشگاه را ديده و به بازديد از آن آمده است اظهار مي‌كند: البته نوروز امسال و حس زندگي در محيط‌هاي مختلف شهري ديده مي‌شود زيرا كه امسال شاهد بوديم در تمامي بوستان‌هاي شهر مسئولان فضاي سبز اقدام به كاشت انواع گل‌ها و گياهان فصلي و تزئيني مي‌كردند.
با تردد در نقاط مختلف شهر مي‌توان غرفه‌هايي كه ماهي قرمز و سبزه سفره هفت سين عرضه مي‌كنند را مشاهده كرد.
محمد كاظمي كه به همراه همسر خود به يكي از اين غرفه‌ها براي خريد وسايل سفر هفت سين مراجعه كرده است، معتقد است كه اين اقدام شهرداري سبب شده تا آنها وقت كمتري را در بازار صرف خريد مايحتاج خود كنند و از سوي ديگر نسبت به عدم بيماري ماهي‌هاي قرمز نيز مطمئن خواهد بود.
اما پس از همه اين تلاش‌ها، همه در تكاپو و جنب و جوش براي هر چه بهتر برگزار شدن اين مراسم آييني و كهن كشورمان مي‌افتند اما در اين ميان شايد مسئولين و مديران پيش از همه در تلاش براي برگزاري و پذيرايي هر چه بهتر از مسافران باشند.
استان قم به دليل وجود بارگاه كريمه اهل بيت حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمكران هر ساله ميزبان خيل عظيمي از مسافران و زائران است.
يكي از اقدامات مناسبي كه شهرداري قم شايد براي نخستين بار آن را انجام داده باشد، حضور مديران شهرداري در ورودي‌هاي شهر براي استقبال از مسافران نوروزي باشد.
مصطفي نوري يكي از اهالي كردستان است كه چند روزي را در ايام نوروز مهمان شهر قم است و مي‌گويد: حضور مديران شهري در ورودي‌هاي شهر و استقبال آنان از مسافران نشان‌دهنده مهمان نوازي مردم قم است.
مريم احمدي يكي از دختراني است كه از استان شيراز به همراه خانواده‌اش به قم سفر كرده است و بنا به گفته خودش اين سومين سالي است كه به طور متوالي در ايام نوروز به قم سفر مي‌كند و از همين رو معتقد است كه خدمات شهرداري قم هر ساله بهتر از ساله گذشته مي‌شود.
وي مي‌گويد: يكي از بهترين اقدامات شهرداري در خصوص اسكان مسافران آماده سازي برخي از بوستان‌ها و كمپ‌ها براي اسكان مسافران است به گونه‌اي كه در لحظه ورود به شهر مي‌توان محلي را براي اسكان يافت.
علي موسوي از شهروندان قمي هم در خصوص اسكان مسافران و زائران گفت: در سال‌هاي گذشته شاهد اين بوديم كه برخي از مسافران و زائران در رودخانه قمرود اقدام به نصب چادر و اسكان در اين رودخانه مي‌كردند اما خوشبختانه با فعاليت مديران شهرداري اين مشكل برطرف شد و در حال حاضر ديگر آن چهره نامناسب از رودخانه پاك شده است.
تجهيز و آماده سازي نمازخانه‌ها، سرويس‌هاي بهداشتي، وسايل ورزشي در بوستان‌ها زمينه‌اي را فراهم كرده است تا مسافراني كه قصد دارند ساعاتي را در شهر مقدس قم باشند با خاطره‌اي خوش از امكانات شهر قم ياد كنند.
مجتبي حقيقي يكي از هموطنان جنوبي است كه قصد دارد به مناطق شمالي كشور سفر كند و در اين بين به قصد زيارت به شهر قم سفر كرده است.
وي خاطرنشان مي‌كند: از آنجايي كه ما فقط چند ساعت در شهر قم خواهيم بود و در يكي از بوستان سعي داريم ساعاتي را به استراحت بپردازيم و به ادامه سفر خود بپردازيم كه وجود امكاناتي نظير نمازخانه، سرويس‌هاي بهداشتي و محيط سبز اين امكان را مي‌دهد تا ساعات خوشي در شهر داشته باشيم.
اما در اين ميان برخي از مردم به دليل تقارن ايام فاطميه با نوروز به شهر قم سفر كرده‌اند.
مينا احدي به همراه خانواده از تبريز به قم سفر كرده‌اند و بنا به گفته خودشان به دليل تقارن ايام فاطميه و ايام نوروز به شهر قم آمده‌اند.
وي مي‌گويد: در لحظه ورود به قم بسته‌هاي فرهنگي كه مناسب با ايام نوروز و ايام فاطميه بود ماموران شهرداري در اختيار ما قرار دادند و پس از ورود به شهر شاهد سياه پوش شدن شهر قم بوديم البته بايد بگويم ماموران شهرداري به خوبي سعي كرده‌اند اين دو مناسبت را مديريت كنند.
در اين ميان پسرك كوچك خانواده احدي از وجود عروسك‌هاي كلاه قرمزي و مدرسه موش‌ها در قم بسيار خوشش آمده و مداوم از آنها تعريف مي‌كند.
با توجه به تمامي اين فعاليت‌ها شهرداري قم در تلاش بوده تا بهترين و مناسب‌ترين خدمات را به شهروندان و مسافران نوروزي در ايام عيد ارائه كند و اين خدمات و فعاليت‌ها تا پايان تعطيلات ادامه دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار