هشدارهای نمایندگان مجلس از وضع استان در دیدار با معاون رییس جمهوری ...
حجت الاسلام عبادی: حضور مردم خراسان جنوبی در انتخابات و راهپیمایی ها کم نظیر است اما در زمینه بودجه ها در پایین ترین سطح قرار دارند/ نابرابری استان ها، برای خراسان جنوبی فاجعه بار است / در 10 سال گذشته 50 درصد مردم استان مهاجرت کرده اند/ بسیاری از روستاها فاقد آب و درخت هستند و مردم زندگی را با دریافت یارانه می گذرانند/ بسیاری از مصوبات سفر رییس جمهور به استان محقق نشده است/ دکتر عبدالله زاده: کاهش اشتغال و کمبود منابع از مشکلات اصلی استان است / مدیران استان محافظه کار هستند و بسیاری از امور در استان انجام نمی شود / مدیران استان باید جسارت بیشتری داشته باشند
کد خبر: ۱۵۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۱ 05 January 2016

 دو عضو مجلس شورای اسلامی که انتخاب مردم 7 شهرستان استان خراسان جنوبی را در پارلمان کشوری نمایندگی می کنند، در نشست شوراي اداري خراسان جنوبي با معاون حقوقي رئيس جمهوري در بیرجند، بخشی از خواسته ها و نگرانی های برجا مانده در دوره نمایندگی خود را با نماینده رییس جمهوری درمیان گذاشتند تا حداقل قبل از پایان دوره نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی، حرف های ناگفته را هم گفته باشند.

حجت الاسلام عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خطاب به خانم الهام امین زاده معاون رییس جمهوری گفت: خراسان جنوبی از مرکز کشور فاصله زیادی دارد و از لحاظ سرانه درآمد نیز در ردیف های پایین قرار دارد و خشکسالی نیز از دیگر مشکلاتی است که مردم استان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

وی، مردم خراسان جنوبی را مردمی متدین و انقلابی معرفی کرد و ادامه داد: حضور مردم خراسان جنوبی در انتخابات و راهپیمایی ها کم نظیر است اما با این حال در زمینه بودجه ها در پایین ترین سطح قرار دارند و نیاز است که در قانون بودجه توجه ویژه ای به این استان شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: رویه ای که دولت های گذشته پیش گرفته بودند موجب نابرابری استان ها شده است و این برای خراسان جنوبی فاجعه است چراکه طی 10 سال گذشته 50 درصد مردم استان مهاجرت کرده اند و اگر همین رویه پیش برود تا 10 سال دیگر مابقی جمعیت استان نیز مهاجرت می کنند و استان خالی از سکنه می شود که این برای استان خوب نیست.

عبادی اظهارکرد: در حال حاضر 450 روستا در استان با تانکر آبرسانی می شود و بسیاری از روستاها فاقد آب و درخت هستند و زندگی خود را با دریافت یارانه می گذرانند.

وی گفت: دولت باید برنامه مدون و زمان دار برای خراسان جنوبی داشته باشد؛ چراکه در غیر اینصورت مشکلات متعددی را در استان شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رییس جمهور به استان، تصریح کرد: بسیاری از مصوبات سفر رییس جمهور به استان محقق نشده و نیاز است تا مسولین توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

محمدعلی عبدالله زاده، نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: کمبود منابع یکی از مشکلات اصلی استان است که در تمام کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت منابعی که در کشور وجود دارد اما دولت با ظرافت های خاصی این بودجه ها را هزینه می کند.

نماینده مردم طبس، سرایان، بشرویه و فردوس در مجلس شورای اسلامی، اشتغال را نیز از دیگر مشکلات استان دانست.

عبدالله زاده خاطر نشان کرد: بسیاری از مدیران استان محافظه کار هستند و بسیاری از امور در استان انجام نمی شود و باید مدیران استان جسارت بیشتری داشته باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار