رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد گفت: با فعالیت های به موقع و تحقیق نامحسوس، یک وکیل قلابی در شهرستان یزد دستگیر شد.
کد خبر: ۱۵۸۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵ 06 January 2016

به گزارش تابناک یزد،غلامعلی دهشیری افزود: این فرد با دایر کردن یک دفتر وکالت و معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری در صدد کلاهبرداری از شهروندان بود که با هوشیاری کارکنان دادگستری و اقدام به موقع و تحقیق نامحسوس کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری شناسایی و دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد با تقبل وکالت دو نفر از شهروندان و قول مساعد برای حل و فصل پرونده های قضایی خارج از روند مرسوم و با اتکا به نفوذ در دستگاه قضایی از آنان مبالغی اخذ کرده بود.
این مقام قضایی با اشاره به غیر بومی بودن کلاهبردار یادشده اظهار کرد: فرد دستگیر شده اهل و ساکن یکی از استان های دیگر بوده که با نیت کلاهبرداری رحل اقامت کرده و در چند ماه گذشته ساکن استان یزد شده است.
دهشیری افزود: از دفتر محل کار و منزل مسکونی این وکیل قلابی تعداد قابل توجهی کارت ویزیت، سربرگ و بنر و مهر وکالت کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: متهم دستگیر شده پس از تفهیم اتهام با قرار وثیقه 600 میلیون ریالی و به سبب عجز از معرفی وثیقه گذار بازداشت و به زندان مرکزی یزد معرفی شد.
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان یزد تشکیل نشدن کانون وکلا در استان و ضعف در نظارت را زمینه ساز سوء استفاده افراد وکیل نما دانست و گفت: باید با زمینه سازی تسریع در تشکیل کانون وکلای استان و تقویت نظارت و ارتقای دانش حقوقی مردم از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کرد.
دهشیری با اشاره به ضرورت هشدار به چاپخانه ها و مهرسازی های استان افزود: چاپخانه داران و مهرسازان نباید به صرف ادعای یک فرد و بدون ارائه معرفی نامه از مراجع مربوطه اقدام به چاپ سربرگ و مهر کنند، بلکه باید پیش از قبول سفارش افراد، مدارک متقن و مستدل حرفه ای افراد را برای انجام سفارش آنان خواستار شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار