سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی خبر داد\:
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با بیان فرصت محدود تحقیق شورای نگهبان و تایید صلاحیت بی سابقه کاندیداها در شوراهای اجرایی از وجود پرونده نامزدی خبر داد که سوابق و خانه و محل کارش در نیویورک بوده و کار تحقیق را با دشواریهایی مواجه کرده است.
کد خبر: ۱۶۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۵ 16 January 2016
حجت الاسلام محمد حسین محرابی، امروز در نشست خبری این دفتر در خصوص بررسی صلاحیت های نامزدان انتخاباتی در استان خراسان رضوی با بیان عملکرد دفتر نظارت در انتخابات پیش رو، رعایت اخلاق انتخاباتی و اجرای دقیق قانون را دو اصل حاکم بر فعالیت ها عنوان کرد و به تبیین روند تایید صلاحیتها پرداخت.
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی افزود: نتایج تایید صلاحیت‌های انتخابات از فردا توسط فرمانداری ها اعلام می شود و 3 روز فرصت اعتراض برای ردصلاحیت شده‌ها وجود دارد.
وی افزود: شورای نگهبان مکلف است بر مبنای انتظارات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرا جناحی عمل کند و مبرا از جناح گرایی و شخصی‌نگری به کاندیداها بماند.
به گفته وی، هیات نظارت مرکزی تا ساعت ۲۴ امشب نظر خود در خصوص بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی را اعلام و بنا بر دستورالعمل به فرمانداری های تابعه ابلاغ می‌شود.
محرابی با بیان عملکرد دفتر نظارت در انتخابات پیش رو، رعایت اخلاق انتخاباتی و اجرای دقیق قانون را دو اصل حاکم بر فعالیت ها عنوان کرد و گفت: شورای نگهبان مکلف است بر مبنای انتظارات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرا جناحی عمل کند و مبرا از جناح گرایی و شخصی نگری به کاندیداها بماند.
رئیس دفتر هیأت نظارت و بازرسی انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: نامزدهای محترم اگر به اعلام نتایج هیات مرکزی اعتراضی داشته باشند می توانند ظرف مدت سه روز (یکشنبه؛ دوشنبه؛ سه‌شنبه) اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نمایند.
وی با بیان اینکه  اسنادی وجود دارد که برخی نامزدها با وجود استعاملات ۴ گانه بازهم تایید صلاحیت شده اند، گفت: در استان خراسان رضوی اسنادی وجود دارد که کسانی که سند رسمی وزارت اطلاعات و قوه قضاییه را داشته اند هم تایید صلاحیت شده اند.
گفتنی است حجت الاسلام محرابی، چندی پیش نیز در دومین جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی، با انتقاد از بررسی صلاحیت ها توسط برخی از هیئت‌های اجرایی گفته بود: از مجموع 854 نفر کاندیدای ثبت نام کرده در انتخابات این دوره فقط 31 نفر توسط هیئت ها در استان ردصلاحیت شده اند و این به معنای تایید صلاحیت 96 درصداز ثبت نام کنندگانی می باشد که به نظر می رسد رقمی معقول و منطقی نیست!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار