کد خبر: ۱۶۵۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱ 17 January 2016


امام جمعه چهارباغ ضمن تشکر از مسئولین انتظامی استان و شهرستان ساوجبلاغ برای اجرای طرح امنیت اخلاقی در بخش چهارباغ از ثمرات مثبت این طرح یاد کرد و بر ادامه آن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه البرز، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی در نشست خبری که امروز یکشنبه(27 دی ماه) که به منظور اطلاع رسانی طرح امنیت اجتماعی در این بخش برگزار شد، گفت: نکته اولی که در مورد بخش چهارباغ باید گفت این است که مردم این منطقه بسیار متدین، ولایتمدار و شهید پرور هستند و مسائلی که بعضا در این منطقه وجود دارد از مسائل کلی استان و به ویژه وجود دو زندان بزرگ در این منطقه ناشی می‌شود.

وی ضمن تاکید بر تاثیر منفی دو زندان و ندامتگاه قزلحصار بر بخش چهارباغ افزود: علاوه بر این وجود بازار خرید و فروش خودرو نیز از لحاظ اجتماعی و امنیتی تاثیر مخربی بر این منطقه داشته است.

محمدی ادامه داد: علاوه بر این مسائل، بحث عدم توسعه زیرساخت‌های لازم در این بخش نیز پیش زمینه‌ای برای گسترش برخی آسیب‌های اجتماعی در چهار باغ شده است.

امام جمعه چهارباغ به اقدامات انتظامی صورت گرفته در این مدت جهت بهبود وضعیت امنیتی این منطقه اشاره و تاکید کرد: در این مدت کارهای بسیار خوبی به ویژه از طرف پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوجبلاغ صورت گرفته است که باید از این دستگاه تشکر کنیم.

محمدی از اقدامات فرهنگی انجام شده جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت و یادآور شد: پنج سال قبل در کل این منطقه فقط پنح امام جماعت وجود داشت اما در حال حاضر تعداد ائمه جماعت بخش چهارباغ به 30 نفر می‌رسد و در ادامه با ساخت خانه‌های عالم در روستاها و شهرهای چهارباغ در صدد توسعه فعالیت‌های دینی جهت ارتقای امنیت اجتماعی هستیم.

وی یادآورشد: تا پیش از این در کل بخش چهارباغ با این جمعیت زیاد حتی یک کتابخانه وجود نداشت اما امسال اولین کتابخانه این بخش در مهدی آباد و یک کتابخانه نیز در چهارباغ افتتاح شد.

محمدی خاطرنشان کرد: علاوه بر این دو پارک نیز در این بخش ساخته شده است که می‌تواند تاثیر مثبتی بر بحث فرهنگی چهارباغ داشته باشد.

وی یادآور شد: کار مثبت دیگری که در این بخش صورت گرفت تصویب بودجه‌ای مناسب برای بازپروری معتادین این بخش در کمپ‌های ترک اعتیاد بود که بسیاری از این افراد با حضور در این کمپ‌ها از اعتیاد رها شده و به دامان خانواده‌های خود بازگشتند.

امام جمعه چهارباغ با بیان اینکه مواد مخدر یکی از حربه‌های دشمن برای ضربه به کشور است، افزود: سوداگران مرگ به این امید هستند که طرح امنیت اجتماعی در چهارباغ متوقف شود و دوباره به اقدامات خود ادامه دهند به همین دلیل با توجه به اثرات مثبتی که این طرح بر امنیت منطقه گذاشته است از مسئولان تقاضا داریم که این طرح همچنان ادامه داشته و در صورت امکان توسعه بیشتری پیدا کند.

وی در پایان به تلاش برای کاهش جمعیت زندان و ندامتگاه قزلحصار اشاره کرد وگفت: با تلاش‌های صورت گرفته جمعیت این دو زندان نسبت به سال‌های گذشته به یک سوم کاهش یافته که برای امنیت منطقه نیز دستاوردهای خوبی داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار