مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان :
تابناک: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به دزدیده شدن قطعه‌سنگی در ورودی مقبره «استراخاتون» در بخش پیربکران گفت: پیگیری‌ها حقوقی و انتظامی درباره این سنگ تاریخی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۶۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸ 20 January 2016
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، فریدون اللهیاری، درباره دزدیده شدن قطعه‌سنگی در ورودی مقبره «استراخاتون» اظهار داشت: متأسفانه سنگ ورودی مجموعه تاریخی و فرهنگی استراخاتون در بخش پیربکران شهرستان فلاورجان هفته گذشته به سرقت رفته، این سنگ دارای ارزش تاریخی است و شامل کتیبه‌ای با خط عبری و گویای تاریخ گورستان است.

وی افزود: این مجموعه همانند سایر مجموعه‌های مذهبی مذاهب در اصفهان که زیر نظر همان مذهب به صورت مشارکتی اداره می‌شود، زیر نظر انجمن کلیمیان است و نگهبان داشته و محافظت می‌شود، البته سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان بر این مجموعه نظارت دارد و اما به صورت مستقیم در اختیار ما نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه مجموعه استراخاتون برای امور مذهبی بهره‌برداری می‌شود، تصریح کرد: یگان حفاظت سازمان پس از اطلاع از دزدیده شدن این سنگ در محل حضور یافته و بررسی‌های لازم انجام شده است، سنگ دزدیده شده دارای ارزش تاریخی است و برای سازمان میراث فرهنگی دارای اهمیت است و با دستور استاندار اصفهان پیگیرهای حقوقی و انتظامی توسط مراجع ذی‌ربط ادامه دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار