فرماندار نوشهر
فرماندار نوشهر گفت: در سال‌جاری 4 هزار و 100 نفر زیر پوشش بیمه روستایی و عشایر قرار گرفتند و امیدواریم زمینه افزایش این سهمیه برای نوشهر فراهم شود.
کد خبر: ۱۶۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸ 23 January 2016

به گزارش تابناک مازندران، علی شادمان در جلسه بررسی بیمه عشایری و روستایی این شهرستان که در محل فرمانداری نوشهر برگزار شد، با اشاره به اینکه بیمه عشایری و روستایی یک حرکت بزرگ در راستای زیر پوشش قرار گرفتن جامعه روستایی از چتر بیمه‌ای، اظهار کرد: این بیمه فواید بسیار زیادی دارد که بازنشستگی از جمله آن است و این در حالی است که نیاز به سپری کردن سه دهه ندارد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه سهمیه شهرستان نوشهر تا پایان امسال چهار هزار و 100 نفر است، افزود: باید بررسی شود که این مقدار سهمیه برای شهرستان، تاکنون چقدر محقق شد و البته امیدواریم این مقدار سهمیه تا سقف 5 هزار نفر نیز برسد.

وی خاطرنشان کرد: تنها دو ماه تا پایان سال وقت داریم و باید برای سقف تعیین شده به عنوان سهمیه شهرستان نوشهر تدیبری شود تا محقق شود.

شادمان تاکید کرد: باید فواید بیمه عشایری و روستایی بیش از گذشته برای مردم تبیین و شفاف‌سازی شود تا استقبال مردم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مازندران با بیش از سه میلیون جمعیت تنها 60 هزار بیمه شده عشایری و روستایی دارد، تصریح کرد: دو سوم هزینه حق بیمه عشایری و روستایی را دولت پرداخت می‌کند و این به منظور بالا بردن توان بیمه‌گذاران است.

فرماندار نوشهر اظهار کرد: امکانات محلی هم در امتداد ظرفیت و وسعت بخشی به کار گرفته می‌شود و بنابراین بیمه عشایری و روستایی را باید جزو برنامه‌های فقرزدایی باشد.

وی تاکید کرد: بیمه روستایی یک فرصت طلایی برای روستاییان و تلاش کنند تا از این ظرفیت بسیار ارزنده برای آینده خودشان بهره ببرند.

رستم سیاسرانی بخشدار کجور نیز از بیمه شدن یک‌هزار و 200 نفر در بخش کجور خبر داد و افزود: 150 نفر دیگر هم ظرف دو ماه اخیر به این تعداد اضافه شدند.

بخشدار مرکزی نوشهر نیز با اشاره به اینکه 57 کارگزار در بخش مرکزی نیاز است، اظهار کرد: این کار روند زیر پوشش قرار گرفتن افراد در بیمه عشایری و روستایی را تسریع می‌کند.

مصدق آزادیان با اشاره به اینکه بهزیستی و کمیته امداد آمارهای زیرپوشش این نهاد را در اختیار ما قرار دهند، گفت: این آمادگی وجود دارد تا بخشی از نیازهای مالی را به این افراد کمک کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار