اولین نماز جمعه سال 94 در حالی برگزار شد که بهمراه تحول در طبیعت ،تغییراتی نیز در وضعیت سیاسی و نظامی منطقه رخ داده است.خطیبان نماز جمعه استان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب،به اهمیت همدلی و همزبانی دولت و ملت،حملات عربستان به یمن و سایر مسائل روز اشاره داشتند
کد خبر: ۱۷۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵ 28 March 2015

نماز جمعه مهاباد

حاج ماموستا ملا قادر سهرابی امام جمعه مهاباد،در نخستین نماز جمعه سال نود وچهار گفت:علمای منطقه اعتقادات گروه تکفیری داعش رابرای مردم تبیین واعتقادات صحیح اسلامی را برای مردم بازگوکنند تا هیچکس حتی عده قلیلی فریب تفکرات افراطی را نخورند .

حاج ماموستا ملا قادر سهرابی با اشاره به جنایات گروه تکفیری داعش، تبعیت ازاین گروه را تبعیت از کفار دانست .

خطیب جمعه مهاباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حملات هواپیماهای نظامی عربستان به یمن اشاره کرد و افزود وحدت امت اسلامی ، احترام گذاشتن به اعتقادات مذهبی همدیگر ودوری حاکمان کشورهای اسلامی از تشتت در شرایط کنونی جهان ومعادلات سیاسی امری الزامی است.

ماموستا عبدالقادر سهرابی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای هم‌اکنون به مرحله حساسی رسیده و باید تیم مذاکره کننده هسته‌ای ضمن دفاع قاطع از حقوق حقه ملت ایران، ذره‌ای از آن عقب‌نشینی نکنند.

نماز جمعه ارومیه:

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه با اشاره به جایگاه و اهمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی اظهار داشت: لازم است که ما ایرانیان به جایگاه ارزشمند ولایت‌فقیه در جامعه بسیار دقت کنیم و این جایگاه والا را مورد توجه هر چه بیشتر در مسائل مختلف قرار دهیم.

قریشی با اشاره به انتخاب شعار سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی که سال «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» نام گرفته است بیان کرد: این نام برای ما ملت ایران در بردارنده پیام‌های بسیار بزرگی است، بیانگر آن است که دولت و ملت باید همبستگی خود را حفظ کرده و هم‌دل و هم‌زبان باشند تا اجازه هیچ‌گونه اختلاف‌افکنی را به دشمنان ندهند.

وی با بیان آیاتی از قرآن‌کریم تصریح کرد: در شرایطی که امروز بر کشور حاکم است جهاد اقتصادی برابر با جهاد نفس به شمار می‌آید و لازم است که مردم از تولیدات داخلی خود حمایت کرده و اجناس ایرانی استفاده کنند.

قریشی با اشاره به 12 فروردین که به عنوان روز جمهورری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است، بیان کرد: در 12 فروردین‌ماه سال 1358 مردم با انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان حکومت رسمی کشور، سلطنت 2500 ساله طاغوت را در هم شکسته و سلطه شیطان را برای همیشه از ایران خارج کردند و حکومت الله را جایگزین آن کردند که همان حکومت مستضعیفین است.


نمازجمعه تکاب:

حجت‌الاسلام عبدالله محمدی در خطبه‌های نماز جمعه تکاب با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با دولت‌های غربی، اظهار داشت: اینطور که از مذاکرات هسته‌ای استنباط می‌شود طرف‌های غربی به دنبال برداشتن تحریم‌ها نیستند.

امام جمعه تکاب گفت: برای مثال ایالات متحده آمریکا هیچ‌گاه به تعهدات خود در قبال جمهوری اسلامی ایران پایبند نبوده و نباید به این دولت اعتماد کرد بنابراین تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان باید ضمن دفاع از حقوق ملت ایران، مانع از تعطیلی نیروگاه فوردو و اراک شوند.

وی به حمله ددمنشانه حکومت خودکامه و فاسد عربستان سعودی به یمن اشاره کرده و تصریح کرد: در این باره امید است که ملت مسلمان یمن با قدرت در مقابل رژیم عربستان مقاومت کرده و حکومت وهابیان را از بین ببرند.

محمدی با تاکید بر تحقق شعار سال گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امسال را به نام "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" نامگذاری کرده‌اند بنابراین باید همکاری و همدلی میان مجموعه دولت و ملت فراهم شده و تمامی قوا دست به دست هم دهند تا شعار سال تحقق یابد.

امام جمعه تکاب اظهار داشت: شرط پیشرفت اقتصادی و علمی جامعه در گرو همدلی و همزبانی دولت و ملت بوده و بنابراین دولت و ملت باید به یکدیگر اعتماد کنند تا جامعه به سوی رشد و توسعه حرکت کند.

نماز جمعه خوی:

حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، در خطبه های نماز جمعه خوی با اشاره به حماسه 12 فروردین 58 ملت ایران که بیشتر از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند اظهار داشت: این حماسه تاریخی در سینه تاریخ سیاسی ایران باقی خواهد ماند و نسل‌های آینده به این حماسه بزرگ اجداد خود افتخار خواهند کرد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به 13 فروردین که روز طبیعت نامگذاری شده است افزود: مردم ایران بر اساس یک سنت قدیمی در چنین روزی با حضور در صحرا و طبیعت عید نوروز را بدرقه می‌کنند.

وی با اشاره به گسترش تحریم‌ها علیه ایران، پایین آوردن قیمت نفت، حملات رژیم صهیونیستی به غزه و سوریه، حمایت استکبار و ارتجاع از گروه‌های تروریستی تکفیری در کشورهای اسلامی، تبلیغ ناجوانمردانه شیعه هراسی، توهین به مقدسات بویژه ساحت مقدس رسول اکرم(ص) بعنوان محورهای تهدیدات دشمن برشمرد.

امام جمعه خوی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توسعه و گسترش فعالیت‌های علمی در زمینه‌های مختلف، بالا بردن توان نظامی و امنیتی خود، طراحی اقتصاد مقاومتی،حمایت عملی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان و مردم غزه در مقابل گروه‌های تکفیری و رژیم صهیونیستی، ایجاد و گسترش ارتباطات سیاسی، اقتصادی و امنیتی با کشورهای همسایه و راه اندازی دیپلماسی موفق و کارآمد بین المللی بویژه در موضوع پرونده هسته‌ای توانست این تهدیدات را به فرصت تبدیل کند.

شکوری با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در سال 94 پنج محور مهم و سرنوشت‌ساز مطرح فرمودند، پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین المللی، عدالت قضایی و اقتصادی و از همه مهمتر معنویت که اینها آرزوهای بزرگ و دست یافتنی هستند چون خارج از ظرفیت عظیم ملت ایران و سیاست های نظام نیستند.

خطیب جمعه خوی با اشاره به حمله اخیر عربستان به کشور یمن که با همکاری و هماهنگی آمریکا، اسرائیل و سایر شیوخ و پادشاهان حاکم بر کشورهای منطقه صورت گرفته اظهار داشت: این قبیل لشکر کشی‌های استکبار و ارتجاع تازگی ندارد.

نماز جمعه شاهین‌دژ:

حجت الاسلام نقی باقری در خطبه‌های نماز جمعه شاهین‌دژ با اشاره به شعار سال اظهار داشت: شعار "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" بهترین بهانه برای لبیک‌گویی به فرمایش فرزند زهرا(س) است که از اختلاف‌افکنی در جامعه به ویژه در میان خانواده‌ها جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: باید زن و مرد در خانواده با یکدیگر همدل و همراه بوده و اگر اختلافی میان آنها به وجود آمد توسط ریش‌سفیدان خانواده حل شود چون در غیر این صورت، اگر طلاق و جدایی میان زن و شوهر به وجود آید به سبب اینکه در آشتی میان آنها کوتاهی کرده‌اند باید در روز قیامت پاسخگو باشند.

باقری به روز 12 فروردین روز جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال 58 و در چنین روزی بیش از 98 درصد مردم به نظام جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند این خود مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان غربی بود.

باقری با محکوم کردن حمله نظامی عربستان به یمن اظهار داشت: یمن امروز دولتی مستقل، با ملتی فهمیده و دانایی بوده و نیازی به دخالت سایر ملت‌ها در امور داخلی خود ندارند این در حالی است که متاسفانه سازمان‌های بین‌المللی و حقوق بشر در عکس‌العمل به این جنایت سکوت کرده‌اند.

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: بی‌شک با حمله نظامی حکومت فاسد عربستان به یمن، عمر این دولت روز به روز کاهش یافته و شاهد گسترش اسلام ناب محمدی در آینده‌ای نزدیک در سرزمین حجاز می‌شویم.

نماز جمعه پیرانشهر:

ماموستا عمر مندی در خطبه‌های نماز جمعه پیرانشهر با اشاره به امنیت موجود در ایران گفت: هم‌اکنون استکبار جهانی در کشورهای همجوار ایران فتنه و آشوب به پا کرده این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران در امن و امان به سر می‌برد و رکن اصلی برقراری امنیت پایدار در منطقه است برای همین باید شکرگزار این نعمت الهی باشیم.

عمر مندی با تاکید بر لزوم حفظ طبیعت تصریح کرد: در دین مبین اسلام به نظافت و مراقبت از خاک و آب و هوا و تجاوز نکردن به حق دیگران تاکید فراوان شده است.

امام جمعه موقت پیرانشهر افزود: همانطور که نبی مکرم اسلام(ص) به توسعه فضای سبز و نهال‌کاری اهمیت فراوانی داده است باید مسلمانان در حفظ منابع طبیعی و خدادادی کوشا باشند.

نماز جمعه میاندوآب:

حجت‌الاسلام حمید حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه میاندوآب با اشاره به شعار "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این زمینه امام صادق(ع) فرمود هرکس با مسلمانان با نفاق زبانی و عملی برخورد کند فردای قیامت در حالی محشور می‌شود که دو زبان دارد که هر دوی آن از آتش است.

امام جمعه میاندوآب گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هر کس همدلی و همزبانی نداشته باشد دارای نفاق و دورویی اجتماعی و شخصی است، که این ویژگی ناپسند نیز بسیار زیان بار بوده تا جایی که جامعه و فرد را از بین می‌برد.

حسن‌زاده با بیان وظایف دولت و ملت در قبال یکدیگر برای تحقق شعار سال افزود: در این رابطه باید معروف‌ها جایگزین منکرات شده و علاوه بر آن باید ضمن جلوگیری از ابتذال اخلاقی، از تضعیف نظام اسلامی توسط دولت و ملت جلوگیری شود.

امام جمعه میاندوآب بیان کرد: دولت و ملت باید با همدلی و همزبانی خود از تضعیف فرهنگ اسلامی جلوگیری کرده و اجازه ورود و رخنه سایر فرهنگ‌ها و ادیان را به فرهنگ اسلامی ندهند.

حسن‌زاده با تاکید بر اینکه دین مبین اسلام در همه حال مسلمانان را به همدلی و همزبانی دعوت کرده است بیان کرد: با همدلی و همزبانی در جامعه می‌توان قله‌های پیشرفت و توسعه را فتح کرد بنابراین تمامی ملت ایران حتی آنانی که به دولت رای نداده‌اند باید از آن حمایت کنند چون مخالفت با دولت در هر شکل ممکن صحیح نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار