معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه رقابت خاصیت فرآیند انتخابات است تاکید کرد: نباید اجازه داد که رقابت های انتخاباتی وحدت ملی کشور را خدشه دار کند.
کد خبر: ۱۷۰۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 27 January 2016
سید شهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در نشست ستاد انتخابات استان تهران افزود: ما باوجود اینکه مردم را به حضور در انتخابات تشویق می کنیم باید بسیار قانونمند عمل کنیم.

وی مدیریت و کنترل رقابت های انتخاباتی را از جمله هنر فرمانداران و بخشداران ذکر کرد و گفت: باید با برگزاری جلسات، حمایت و هدایت به موقع اعضای شعب و نمایندگان فرمانداران، قانونمندی و قانون مداری در همه مراحل انتخابات رعایت شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به اهمیت انتخابات تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود در روز 19 دی، حضور حداکثری مردم در انتخابات را موجب تقویت امنیت ملی کشور دانستند.

چاوشی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه شور و نشاط سیاسی جامعه در فرصت باقی مانده تا انتخابات به شکل گیری یک مجلس باشکوه ختم شود خاطرنشان کرد: با وجود شعور و آگاهی مردم به طور حتم مجلسی شکل خواهد گرفت که حافظ منافع ملی کشور باشد و خبرگان و نمایندگان مجلس کارآمدی انتخاب می شوند که به دغدغه های ملی کشور توجه کافی دارند.

چاوشی گفت: امروز این موضوع که چه نمایندگانی از کدام جناح سیاسی در مجلس حضور خواهند داشت موضوعی ثانوی است بلکه توجه مردم به سرنوشت خود و اینکه آینده کشور را به چه افرادی می سپارند از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه عملکرد سال های گذشته و دولت های مختلف مردم را به سطحی از آگاهی رسانده که تشخیص می دهند چه کسانی می خواهند نان شعارهای سیاسی خود را بخورند و چه کسانی به طور واقعی شایستگی اداره کشور را دارند.

معاون استاندار تهران به موضوع تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: دولت در موضوع تایید صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی فرصت را برای حضور بسیاری از نخبگان کشور در عرصه انتخابات فراهم کرد و امیدواریم نتایج نهایی بررسی صلاحیت داوطلبان در روزهای آینده نیز بگونه ای باشد که مردم احساس کنند با تنوع و خاستگاه های فکری متفاوت داوطلبان، مجلسی مرکب از نمایندگان آحاد ملت و همه گروه های سیاسی و اجتماعی تشکیل می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران افزود: آنچه برای رهبر معظم انقلاب از اهمیت بالایی برخوردار است مشارکت گسترده مردم در انتخابات است که امیدواریم این امر اتفاق بیفتد.

چاوشی به در پیش بودن سالروز انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این روز یک نمایش قدرت برای بیگانگان و حتی دوستان باشد و بدانند جمهوری اسلامی همچنان با اقتدار در صیانت از انقلاب خود پابرجاست.

معاون استاندار تهران دهه فجر امسال را فرصت مغتنمی برای بسیج عمومی مردم دانست و گفت: باید امید مردم را افزایش دهیم و اقداماتی که در دوسال و نیم گذشته، دولت تدبیر و امید با دست خالی به سرانجام رسانده برای مردم تبیین کنیم. 

وی افزود: فرصت 10 روزه دهه فجر، فرصتی طلایی برای فرمانداران و بخشداران است تا دستاوردهای انقلاب را به صورت منطقی برای مردم بازگو کنند.

چاوشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر به بخشی از جامعه آسیب برسد همه ما مسئول هستیم خطاب به فرمانداران و بخشداران استان تهران خاطرنشان کرد: اگر همه ما وظایف و مسئولیت های تفکیک شده خود را به درستی انجام دهیم بسیاری از مخاطرات شکل نمی گیرد.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه ایران امروز پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی در برهه بسیار حساس و سرنوشت سازی قرار دارد اظهار کرد: با پیروزی سیاسی بزرگی که ملت و دولت با به فرجام رساندن برجام در آستانه دهه فجر بدست آورد، اسباب خروج کشور از انزوای سیاسی و بین المللی فراهم شد.

چاوشی افزود: تلاش های موثر دولت و تیم هسته ای در نهایت به ثمر رسید و امروز شاهدیم که جمهوری اسلامی با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب مسیر توسعه را بیش از پیش هموار کرده است.

وی به ایجاد فضای کاری جدید در کشور در دوران پسابرجام اشاره و اظهار کرد: این فرصت تاریخی مغتنمی است که ما باید از آن برای افزایش امید به جامعه استفاده کنیم و برنامه ریزی های کشور به شیوه ای باشد تا کشور اهل بیت با قدرت بیشتری به حیات سیاسی خود استمرار دهد.

معاون استاندار تهران سفر رئیس جمهوری به اروپا را طلیعه بسیار خوبی برای اثبات نقش و جایگاه ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای ذکر کرد و گفت: استقبال بسیار گرمی که از روحانی انجام شد نشان دهنده شکاف و فاصله جدی است که بین اروپا و آمریکا در مورد ایران ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: هنر بزرگ جمهوری اسلامی این بود که وضعیتی که بواسطه برخی رفتارهای نادرست شکل گرفته بود و اتحاد دولت های بزرگ علیه جمهوری اسلامی را شکل داده بود، درهم شکست.

چاوشی ضمن انتقاد و محکومیت رفتار برخی از افراد در حمله به سفارتخانه عربستان ابراز امیدواری کرد که جامعه ما هرچه بیشتر به سمت آموزه های اصیل دینی و انقلابی گام بردارد.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: حفظ اقتدار جمهوری اسلامی در شرایط کنونی مهمترین وظیفه است و همه قوای کشور باید در مسیر منویات رهبری انقلاب در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تاکید کرد: هیچ رفتاری بالاتر از قانون در ایران به رسمیت شناخته نمی شود و در جمهوری اسلامی اصل بر صیانت از اصول و چارچوب های اصلی انقلاب است و اقدامات سلیقه ای، برداشت های شخصی، و خودکامگی های جناحی و سیاسی قابل قبول نیست.

ستاد انتخابات استان تهران روز چهارشنبه با حضور معاونان و مدیران ستادی استانداری و فرماندارن و بخشداران شهرستان های استان تهران در محل استانداری برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار