وحید نوروزی شهردار منطقه 18 در جلسه شورای معاونین و مدیران این منطقه از افتتاح 37 پروژه فرهنگی، عمرانی، فضای سبز و ترافیکی تا پایان سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ 30 January 2016
 پروژه های در حال افتتاح منطقه 18 به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تعداد سالهای آن انتخاب شده است.

نوروزی در این نشست که همچون سنوات گذشته با سنت پسندیده تلاوت ترتیل دسته جمعی حاضرین آغاز شده بود ، پس از ارائه گزارش معاونان فنی و عمران و خدمات شهری، از اقدامات موثر منطقه 18 برای استقبال از فصل بهار و سال نو اینگونه گفت: یکی از مسائلی که ما در حوزه فنی و عمران با آن مواجه هستیم، اجرای عملیات های عمرانی توسط شرکت های خدمات رسان مانند آب، فاضلاب و برق است. حفاری های جدید این شرکت ها می تواند مشکلاتی را در آستانه استقبال از سال نو در برخی از معابر شهری به وجود بیاورد. به همین دلیل، از این شرکت ها خواسته شده تا فعالیت های عمرانی خود را تعطیل کنند.
 
شهردار منطقه 18 ساماندهی و تعیین تکلیف زمین های گودبرداری شده و کارگاه هایی که وضعیت مشخصی ندارند را از برنامه های آتی دانست  و اظهار کرد: برنامه اصلی استقبال از بهار تا 15 اسفندماه اجرا می شود و طی دو هفته پایانی سال نیز آماده افتتاح 37 پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی در سطح منطقه خواهیم بود.

 نوروزی وضعیت سرویس های بهداشتی را در سطح بوستان های منطقه مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: در حال حاضر 65 دستگاه سرویس بهداشتی شامل 439 چشمه در سطح بوستان های منطقه وجود دارد. بیش از 90 درصد این سرویس های بهداشتی فعال هستند، علاوه بر اینکه چند دستگاه سرویس بهداشتی جدید نیز در برخی از بوستان ها در حال ساخت است که بیشتر آنها نیز از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردارند. با این حال، روز جمعه بازدید یک روزه ای از وضعیت سرویس های بهداشتی خواهیم داشت تا با تمام ظرفیت در این بخش به استقبال بهار برویم.

 شهردار منطقه 18 شناسایی پیاده راه هایی که توسط خودروفروش ها تصرف شده اند را از  برنامه های مهم روزهای جاری دانست و خاطرنشان کرد: ورود خودروها به پیاده راه ها مصداق بارز سدمعبر است. با توجه به اینکه شهروندان در هفته های پایانی سال تردد بیشتری در سطح معابر شهری دارند، وجود چنین مسائلی می تواند عدم رضایت آنها را در پی داشته باشد. به همین دلیل، طی هماهنگی هایی که با پلیس راهور داشته ایم، طرح ضربتی را برای رفع این مشکل پیاده می کنیم تا ظرفیت کامل پیاده راه در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
 
این مسئول شهری همچنین از اجرای طرح کامل رفع سدمعبر در 7 ناحیه منطقه 18 خبر داد و تصریح کرد: برخی از وانت بارها با توقف در معابر اصلی و یا نزدیک میدان ها، مشکلات ترافیکی زیادی را به وجود می آورند. طرح ویژه ای برای ساماندهی این وانت بافروش ها داریم تا این مشکل قدیمی نیز در سطح منطقه برطرف شود.
 
نوروزی تأمین روشنایی معابر، به ویژه پل های عابر پیاده و رنگ آمیزی دیوارها را از جمله برنامه های ویژه طرح زیباسازی استقبال از بهار عنوان کرد و گفت: طرح روشنایی معابر و همین طور تامین روشنایی پل های عابر پیاده از چند روز گذشته آغاز شده و انتظار داریم تا نیمه اسفند سال جاری، همه معابر شهری در سطح منطقه از روشنایی مناسب برخوردار شوند. انجام 50 هزار متر نقاشی دیواری و بازپیرایی دو میدان مهم معلم و الغدیر نیز از جمله برنامه های مهم طرح استقبال از بهار است.
 
شهردار منطقه 18 با بیان اینکه در نوروز امسال پوشش گیاهی و گل های فراوانی در سطح منطقه کاشته می شود افزود: به منظور شاداب سازی محیط شهری، 100 هزار پیاز گل لاله در نقاط مختلف منطقه کاشته شده که انتظار می رود در روزهای نخست سال جاری به گل بنشیند. سال گذشته 50 هزار پیاز لاله در سطح منطقه کاشته شده بود که امسال تعداد آنها به دوبرابر افزایش یافته است.
وی در ادامه یادآور شد: امسال نیز 70 هزار نهال باکیفیت مناسب در منازل شهروندان و فضاهای از پیش تعیین شده کاشته می شود تا نمای شهری رنگ وبوی کاملا سبز و بهاری به خود بگیرد.
 
نوروزی همچنین در خصوص استقرار ستادهای برف روبی در سطح منطقه، از کاهش هزینه ها در این بخش سخن گفت و اظهار کرد: برای زمستان امسال میزان خرید نمک ما نسبت به سال گذشته 63 درصد کاهش یافته و در هزینه های قراردادها نیز صرفه جویی خاصی انجام شده است. با این حال، طی بارش هایی که در ماه های گذشته داشتیم، تمام معابر شهری در ساعت های مختلف شبانه روز باز بود و هیچ مشکل ترافیکی گزارش نشده است.
 
شهردار منطقه 18 اجرای طرح جداسازی پسماند تر وخشک را از مهمترین برنامه های طرح ویژه استقبال از بهار دانست و گفت: به همین منظور هزار مخزن ویژه 120 لیتری به شهروندان منطقه تحویل داده می شود تا بتوانند تفکیک زباله را در مبدا انجام بدهند. همچنین 200 مخزن فلزی جدید نیز خریداری شده تا در نقاط مختلف منطقه جانمایی شود.
 
وی همچنین افزود: طرح لایروبی انهار نیز در ماه های گذشته طی 2 مرحله انجام شده است. با این حال، این طرح به منظور زیباسازی معابر در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال نیز تدوام خواهد داشت.
 
نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: در هفته پایانی سال و به مناسبت سی وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، 37 پروژه فرهنگی، عمرانی و ترافیکی جدید که افتتاح موزه شهدا و خط 10 بی آرتی از جمله این طرح هاست با حضور شهردار تهران به بهره برداری می رسد تا عیدی کوچکی از طرف مدیریت شهری به شهروندان گرانقدر منطقه 18 باشد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار