رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: درخواست شهردار برای تبدیل فرهنگسرای گل نرگس کرمانشاه به دانشکده علمی با مخالفت اعضای شورای شهر رو به رو شده است.
کد خبر: ۱۷۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰ 01 February 2016
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت: درخواست شهردار برای تبدیل فرهنگسرای گل نرگس کرمانشاه به دانشکده علمی با مخالفت اعضای شورای شهر رو به رو شده است.

رضا زین الدین در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیش از این نیز شهردار کرمانشاه با عدم توجه به نیاز جامعه و بی توجهی به مسائل فرهنگی، بزرگترین فرهنگسرای دیجیتال غرب کشور را با تغییر کاربری به کلینیک شهرداری تبدیل و اقدام به تعطیلی برخی از فرهنگسراها کرده است.

زین الدین افزود: پیشنهاد اعضای شورای شهر به شهرداری استفاده از مکان دیگری از جمله مراکز دولتی در شهرک کارمندان و یا سایر مناطق جهت احداث دانشکده علمی_ کاربردی بوده که از امکانات سالن و کارگاه آموزشی نیز بهره مند هستند.

عضو شورای شهر کرمانشاه گفت: درخواست شهردار کرمانشاه تحویل فرهنگسرای گل نرگس به معاونت توسعه روستایی استانداری بود که اعضای شورای شهر مخالفت خود را از تبدیل این مکان فرهنگی به دانشکده علمی اعلام کردند و اجازه تخریب زیرساخت های فرهنگی را به شهرداری ندادند.

حجت الاسلام زین الدین با تاکید بر حفظ و حراست از زیرساخت های فرهنگی در استان، اظهار داشت: شهردار و معاونت فرهنگی شهرداری باید با کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر هماهنگ بوده و مصوبات شورا را اجرا کنند و تابع برنامه ریزی بر اساس بودجه فرهنگی و تصمیمات اعضا شورای شهر باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه با تاکید بر اینکه مسئولان بایستی دغدغه فرهنگی داشته باشند، کرمانشاه از جمله استان هایی است که نیازمند ازفایش فعالیت های فرهنگی است.

وی در ادامه گفت: هم اکنون نیز فرهنگسرای آیت الله نجومی به دلیل برداشتن برخی سیستم های گرمایشی و نیز فرهنگ سرای کوثر با عدم رسیدگی و کمبود امکانات به صورت نیمه تعطیل و بلا استفاده مانده اند.

زین الدین اظهار داشت: اعضا شورای اسلامی شهر کرمانشاه با درخواست شهردار کرمانشاه مخالفت کرده اند و اجازه تخریب زیرساخت های فرهنگی را نخواهند داد چرا که حراست از سرمایه های فرهنگی استان را وظیفه خود می دانند.

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه نیز در این رابطه به خبرنگار مهر، گفت: اعضا شورای شهر با درخواست شهرداری مبنی بر تحویل فرهنگسرای گل نرگس به شهرداری مخالفت کرده اند و در حال حاضر نیز این فرهنگسرا به دلیل قطعی برق و نیز خرابی آسانسور و ... با تعطیلی مواجه شده است که از سوی کمیسیون فرهنگی به وضعیت آن رسیدگی خواهد شد.

سید حجت الله موسوی اجاق اظهار داشت: جامعه نیاز به رونق فرهنگی دارد و باید برنامه های دینی و فرهنگی دستخوش سوء مدیریت شهرداری و معاونت فرهنگی نشود و منابع ملی و فرهنگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار