رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هرمزگان می‌تواند به عنوان یک مرکز تحقیقاتی بیماری مالاریا و بیماری‌های گرمسیری در کشور مطرح شود.
کد خبر: ۱۷۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱ 01 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمد شکاری اظهار داشت: هر دانشگاه پتانسیل خاص خود را دارد و می‌تواند بر اساس موقعیت جغرافیایی خود موفق عمل کند. به عنوان مثال، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با توجه به شرایط بومی و منطقه‌ای، در خصوص کنترل و حذف بیماری مالاریا که قدمت 100 ساله در استان دارد، خوب عمل کرده و می‌تواند به عنوان یک مرکز تحقیقاتی مالاریا و بیماری‌های گرمسیری در کشور مطرح شود.
 
وی افزود: اکنون یک مرکز رشد و فناوری و بیش از 21 شرکت دانش‌بنیان در استان فعال هستند و خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی استان در زمینه مقاله‌های علمی، طرح‌های تحقیقاتی و ثبت اختراع نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: در تلاشیم با کمک سایر دانشگاه‌های قطب 5 بتوانیم تا افق 1404 که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، با ارتقای شاخص‌های پژوهشی و رسیدن به دستاوردهای قابل توجه، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان را به بالاترین حد برسانیم.
 
شکاری عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فعالیت‌های بسیار مهمی در حوزه  تحقیقات و پژوهش انجام داده که با تلاش اساتید و محققین، با رشد 5.5 درصدی موجب ارتقای سطح علمی این دانشگاه شده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: یکی دیگر از دستاوردها، کسب رتبه دوم تحقیقات است. این نشان‌دهنده علاقمندی دانشجویان به مباحث تحقیقاتی و پژوهشی و همچنین گسترش مراکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی است.
 
وی تصریح کرد: در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان، مقالات ایندکس شده، پروژه‌های تحقیقاتی که منجر به پتنت شده، رشد 20 درصدی اختراعات، هفت طرح که منجر به اختراع شده، رشد 106 درصدی انتشار کتب و ...، به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم.
 
قائم مقام وزیر بهداشت در هرمزگان از افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی از سه مرکز در سال 88 به 18 مرکز در سال جاری خبر داد و گفت: مرکز رشد وابسته به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با 21 شرکت دانش‌بنیان، فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را ارائه می‌کند.
 
شکاری اظهار داشت: این دانشگاه با راه‌اندازی مرکز ثبت سرطان جمعیتی، آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده پزشکی، سامانه پژوهان، نخستین پژوهشکده سلامت با مجوز شورای گسترش دانشگاه، انتشار مجلات علمی پژوهشی و کسب رتبه دوم در جشنواره کمیته تحقیقاتی رازی توانسته بخشی از برنامه‌های خود را در راستای برنامه‌های علمی تحقیقاتی انجام دهد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار