فرمانده انتظامي استان ايلام از سازمان هاي مردم نهاد به عنوان سفيران پليس در جامعه براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نام برد و گفت: نيروي انتظامي از دستگاه هاي پيشرو در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي است.
کد خبر: ۱۷۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 02 February 2016

فرمانده انتظامي استان ايلام از سازمان هاي مردم نهاد به عنوان سفيران پليس در جامعه براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نام برد و گفت: نيروي انتظامي از دستگاه هاي پيشرو در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي است.

به گزارش تابناک ایلام ،سردار"علي دولتي" درنشست هم انديشي سازمان هاي مردم نهاد ، اظهار داشت: كنترل جرم و مهار آسيب هاي اجتماعي، اصلي ترين دغدغه نظام عدالت كيفري را تشكيل مي دهد كه پليس به عنوان بخش مهمي از اين نظام محسوب مي شود.

وي با اشاره به جايگاه سمن‌ها در شناخت مشکلات و آسيب‌هاي اجتماعي،گفت: اين تشکل‌هاي مردمي مي توانند نقش موثري در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي داشته باشند.

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: پليس به تنهايي و بدون مشاركت مردم و ساير نهادهاي دولتي و غيردولتي نمي تواند در پيشگيري از جرم موفق باشد.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد:زماني که نرخ وقوع آسيب هاي اجتماعي فزوني مي يابد براي از بين بردن کج روي هاي موجود و پيشگيري از وقوع جرايم و بروز ناهنجاري هاي اجتماعي، ناگزير بايد يک مشارکت مدني و جمعي اتفاق بيافتد.

سردار دولتي مشارکت سازمان هاي مردم نهاد را مولد سرمايه اجتماعي براي پليس عنوان کرد و گفت: نيروي انتظامي در اين راستا با رويکرد جامعه محوري خود علاوه بر انجام فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي گسترده زمينه هاي جلب مشارکت هاي عمومي را مهيا کرده است.

وي گفت:امنيت عمومي به عنوان يک محصول اجتماعي بيش از آنکه يک مقوله سياسي، حکومتي، دولتي باشد، مفهومي انساني و اجتماعي است که مستلزم مشارکت و حضور مردمي در عرصه هاي مختلف اجتماعي و تعامل با ديگر نهادها است و تصور امنيت بدون در نظر گرفتن عامل هاي انساني در يک بستر اجتماعي ممکن نبوده و نيازمند پيوند اين سه عامل است.

فرمانده انتظامي استان ايلام خاطرنشان کرد:يکي از راه هاي منطقي و اصولي براي دستيابي به امنيت اجتماعي پايدار، جدي گرفتن مشارکت مردمي در پيشگيري از جرم است.

وي با تاکيد بر اينکه ريشه کني کامل جرايم و آسيب هاي اجتماعي به تنهايي از عهده پليس بر نمي آيد،گفت:سازمانهاي مردم نهاد در واقع به نوعي سفيران پليس در جامعه مي‌باشند که مي توانند با اقدامات فرهنگي و آموزشي پليس را در اين راستا همراهي نمايند.

سردار دولتي با اشاره به وقوع جرايم و بروز برخي آسيب هاي اجتماعي در جامعه، آگاهي بخشي به مردم را راهبرد کاهش اين آسيب ها و اثرات نامطلوب آن در جامعه دانست و بيان کرد: در حوزه پيشگيري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي راهکارهاي مقابله اي و راهکارهاي پيشگيري به صورت تلفيقي مثمر ثمر خواهد بود.

وي نيروي انتظامي را از دستگاه هاي پيشرو در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي دانست و گفت:در استان ايلام سازمان هاي مردم نهادي وجود دارند که در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نقش ممتاز و اثر گذاري دارند.

فرمانده انتظامي استان ايلام هدف از تشکيل چنين نشست هايي را ارتقاء تعامل بين پليس و جامعه دانست و گفت:شناسايي و اولويت بندي آسيب هاي اجتماعي و اتخاذ راهکارهاي مقابله اي مناسب نياز جامعه براي کنترل وکاهش آسيب ها است.

درادامه تعدادی از مدیران سازمانهای مردم نهاد استان به بیان دیدگاههای خود درزمینه نحوه تعامل با نیروی انتظامی بمنظور بررسی وشناسایی آسیبهای اجتماعی وراهکارهای علمی برون رفت از آنها پرداختند.

همچنین در پایان این نشست از مدیران موسسات ،خیریه بقیه الله ایلام،موسسه خیریه واجتماعی فرهنگی نسیم وصال وانجمن گلستان امید بعنوان سازمانهای مردم نهاد استان که بیشترین تعامل رابا نیروی انتظامی داشته و منشاء خدماتی به مردم استان بوده اند تجلیل به عمل آمد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار