پروژه های آبرسانی مشکل اصفهان نیست
تابناک: با وجود سفر اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی به استان اصفهان، مسئولان استان نخواستند که این افراد از پرو‌ژه‌هایی مثل بهشت‌آباد و گلاب بازدید کنند و طرح بازدید از این پروژه‌ها را در اولویت قرار ندادند.
کد خبر: ۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱ 17 January 2015

به گزارش تابناک، چند روز پیش اعضای کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی به اصفهان سفر کردند و به بررسی طرح‌های عمرانی استان اصفهان پرداختند. در این سفر که با اصرار نمایندگان اصفهان صورت گرفت، اعضا کمیسیون به بازدید از سالن اجلاس سران، مترو اصفهان، پروژه آبرسانی و کنارگذر شرق در شهر اصفهان بازدید کردند.

استان اصفهان از زمان‌های گذشته طرح‌های ناتمام بسیاری همانند مصلی، مترو و ورزشگاه نقش جهان داشت که همواره از دغدغه‌های مهم مردم مطرح می‌شد. مسئولان استان نیز همیشه در برنامه‌های خود تأکید دارند که سعی در تکمیل این پروژه‌ها دارند اما این پروژه‌های تا به امروز تکمیل نشده‌اند.

محمد فیروزی در گفت‌وگو با تابناک پیرامون سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به استان اصفهان گفت: کمیسیون عمران مجلس به دنبال سفرهای دوره‌ای خود سفری دو روزه به استان اصفهان برای بازدید از پروژه‌های عمرانی این استان داشته که در جریان این سفر از وضعیت سالن اجلاس، مترو، پروژه آبرسانی و کنارگذر شرق در شهر اصفهان بازدید شد.

وی ادامه داد: بازدیدی نیز از مسکن مهر و فاضلاب شهر نطنز، جاده بادرود به کاشان، پروژه آبرسانی از سرچشمه زاینده‌رود به نطنز، بادرود و اردستان، طرح جامع آستان امامزاده آقا علی عباس(ع) و سید محمد(ع) و رصدخانه ملی کامو در کاشان به همراه اعضای کمیسیون عمران، معاونین وزیر راه و شهرسازی، معاونین وزیر نیرو، مدیرعامل آبفا کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی داشتیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی که با حضور استاندار تشکیل شد بحث بررسی تامین و تخصیص اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های ملی بوده که قرار شد پیشنهادات و کمک‌هایی از طرف مراجع مربوطه در حوزه بودجه به ما داده شود که این اتفاق افتاده و در کمیسیون عمران این پیشنهادات بررسی و تایید شد و افزایش اعتبارات پروژه‌های استانی در این کمیسیون تصویب و به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که پس از بررسی بودجه، با اعضای دولت و مدیران استانی اصفهان در کمیسیون عمران خواهیم داشت به دنبال بررسی راهکارهای بهره‌برداری از پروژه‌های ملی استان اصفهان هستیم.

نکته قابل توجه این سفر این است که اعضا کمیسیون تنها از بخشی از پروژه‌های استان دیدن کردند و از طرح‌های مهم استانی مثل گلاب و بهشت آباد بازدیدی صورت نگرفته، فیروزی پیرامون این مسئله تصریح کرد: پروژه‌هایی که استان اصفهان در حوزه شهرستان اصفهان به ما ارائه داده همین‌هایی بود که عرض کردم و از این 2 پروژه بازدیدی نداشتیم.

وی با بیان اینکه ما از این پروژه‌ها به صورت نمونه بازدید کردیم، خاطرنشان کرد: یک بحث بازدید از این پروژه‌ها بود که انجام شد و بحث دیگر انتظارات و پیشنهادت در تخصیص بودجه به پروژه‌های عمرانی استان بود که به صورت کامل بیان شد و ما به دلیل کمبود زمان از این پروژه‌ها تنها به صورت نمونه بازدید کردیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره میزان اعتبارات تخصیص یافته اعتبارات عمرانی گفت: برخی پروژه‌های عمرانی کاستی‌های مدیریتی و کمبودهای اعتباراتی دارد که با بازدید از آنها این کمبودها به دولت و ریاست مجلس گزارش شده و کمک می‌شود تا تسریعی در تکمیل آنها صورت گرفته و طبیعتا آثار و نتایج این سفر را در آینده می‌بینیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار