بازخوانی یک سفر-1 / پرونده ویژه گذشت یک سال از حضور رئیس جمهور در اصفهان
تابناک اصفهان: درست 19 ماه و سه روز پس از تفیض حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی، وی در قالب سیزدهمین سفر استانی اصفهان پا به دیار نصف جهان و سرزمین بیست و هزار شهید گلگون کفن گذاشت.
کد خبر: ۱۷۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۰ 06 February 2016
تابناک اصفهان: درست 19 ماه و سه روز پس از تفیض حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی، وی در قالب سیزدهمین سفر استانی اصفهان پا به دیار نصف جهان و سرزمین بیست و هزار شهید گلگون کفن گذاشت.

امروز پس از گذشت حدود 1 سال از این ماجرا تابناک اصفهان در نظر دارد، به بازخوانی و ارزیابی سفر روحانی در اصفهان بپردازد؛ در این قسمت، پرده نخست این ماجرا یعنی اتفاقات پیش از سفر حجت الاسلام روحانی به اصفهان را مشاهده می کنید.

پرده اول:

از ابتدای سال 93 در محافل مختلف شنیده می شد که اصفهان و مشکلات آن یکی از مباحث مهم مد نظر رئیس جمهور است، از همین رو قرار بود حجت الاسلام روحانی در قالب یکی از سفرهای استانی به این استان سفر کند و از نزدیک به مشکلات و مصائب مردم اصفهان بپردازد.

این مسئله در 5 بهمن 93 قطعیت پیدا کرد و مشخص شد مقصد سیزدهمین سفر رئیس جمهور اصفهان است.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1392/03/14/1392031413453926_PhotoL.jpg

قرارگرفتن برچسب اصفهان و آقای رئیس جمهور کنار هم البته به روزی عجیب تر و پیش از رئیس جمهور شدن روحانی باز می گردد! حضور غیر منتظره حسن روحانی در اصفهان آن هم زمانی که هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ایران در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) بودند، روز عجیبی را رقم زد و به نوعی همه سایت ها و خبرگزاری ها را مجبور کرد برچسب اصفهان و روحانی را در اخبار خود، کنار یکدیگر قرار دهند! او در آن روز تنها کاندیدی بود که در مرقد امام حاضر نشد و خود را به مراسم تشییع پیکر آیت‌الله طاهری در اصفهان رساند! حضوری که شاید در 1 میلیون و 17 هزار و 567 رأی که از اصفهان کسب کرد تأثیر به سزایی داشت! تأثیری که البته خیلی هم منوط به حضور در تشیع امام جمعه سابق اصفهان نمی شد و بیشتر به نکات مطرح شده در این سفر بازمی گشت!

وی در حاشیه سفر به اصفهان از خشک شدن رودخانه های امید و نشاط مردم انتقاد کرد و قول داد در صورت انتخاب توسط مردم، دوباره مایع حیات انسان‌ها و جامعه در کشور جریان بیابد.

او همچنین ضمن اشاره به خشک شدن رودخانه زاینده رود اصفهان تأکید داشت اگرچه ممکن است مردم اصفهان برای خشک شدن رودخانه زاینده رود نگرانی هایی داشته باشند، ولی نگرانی مهمتر از آن، مسئله رودخانه های امید و نشاط جامعه است که خشک شده اند.

حجت الاسلام روحانی اظهار داشت: تمام تلاشم این است که در صورت انتخاب شدن توسط مردم در انتخابات پیش رو و در دولت آینده این رودخانه‌هایی که مایع حیات انسان و جامعه در آن جریان دارد را پر آب ببینیم.

روحانی در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا کشاورزان، صنعتگران،کسبه و همه افرادیکه حقوق بگیر هستند از جمله کارگران و کارمندان که امروزه تحت فشار هستند، بتوانند با رفاه بیشتر و معیشت راحت تر زندگی کنند.

وی گفت: اگر زندگی مردم نشاط پیدا کند، دوباره در جامعه صفا، صمیمیت و مهربانی رونق خواهد گرفت.

http://www.rouhani.ir/files/attachments/51ae1aa8b66a1_Rouhani.ir_Isfahan_21_IMG13345206.jpg

آیا دوباره قرار است روحانی با همان قول ها وعده های قبلی یک سفر انتخاباتی برای دوره بعدی به اصفهان داشته باشد؟! این سوالی بود که از 5 بهمن بعد از قطعی شدن سفر رئیس جمهور به اصفهان دوباره در ذهن ها شکل گرفت!

مقدمات در حال انجام بود؛ در محافل مختلف یک سر صحبت ها به سیزدهمین سفر استانی حسن روحانی باز می گشت، سفری که چشم مخالف و موافق دولت تدبیر و امید را به خود دوخته بود!

مسئولان برگزاری در حال برنامه ریزی برای سفر پرزیدنت به اصفهان بودند؛ سفری که قرار شد در 2 روز انجام شود و روحانی و هیئت همراه مشتکل از 15 وزیر و 3 معاون رئیس جمهور، از صبح چهارشنبه تا بعداز ظهر پنجشنبه میهمان اصفهان باشند.

http://www.hamasesazan.ir/wp-content/uploads/2015/02/%D8%AA%D8%AF%D8%A8%DB%8C%D8%B1.jpg

در جلسات برنامه ریزی تعیین شد که هر وزیر به یکی از شهرستان ها برود و مشکلات آن را از نزدیک بررسی کند و به عنوان نماینده دولت در شورای اداری آن شهرستان شرکت کند؛ این موضوع حواشی مختلفی را در بر داشت از جمله اینکه خیلی از نمایندگان از نماینده دولت در شهرستان خود راضی نبودند و به دنبال وزرا با نفوذ تر می گشتند؛ نکته قابل توجه این بود خیلی از شهرستان ها به دنبال وزیر بهداشت بودند و بر سر حضور قاضی زاده هاشمی با هم چانه می زدند؛ البته این حواشی در هنگام سفر نیز واکنش هایی را به همراه داشت و موجب شد بسیاری از نمایندگان با وزیر مربوط به شهرستانشان به مشکل بربخورند و جلسه شورای اداری را ترک کنند!

در کنار همه مقدمات برگزاری حضور روحانی در اصفهان شاید مهمترین موضوعی که می توانست به سفر رئیس جمهور جهت دهد، رسیدن به پاسخی مشترک به این سوال بود "مهترین مشکل اصفهان چیست؟!"

کوه عظیم مشکلات اصفهان کار را به جایی رسانده بود که خیلی ها حاضر شدند روحانی به اصفهان بیاید و فقط به این نتیجه برسد که اصفهان یک استان برخوردار نیست!

مسائلی مثل خشکی زاینده رود، کمبود آب آشامیدنی، آلودگی شدید هوا، معضلات مربوط به صنعت، بیکاری، فقر و طرح های نیمه تمام ملی بخشی از آن چیزی بود که گریبان گیر اصفهان شده بود و همه اتظار داشتند کلید روحانی بتواند قفل بزرگ آن ها را باز کند و مایع حیات، امید و نشاط را به رودخانه زندگی مردم این استان باز گرداند!

حال اینکه چقدر روحانی توانست سنگینی فشار مشکلات را از دوش اصفهان بردارد و کمر خم شده نصف جهان را صاف کند، در قسمت های بعدی این پرونده مشاهده کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار