عضو هیئت مدیره انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس خواستار رفع موانع سرمایه‌گذاری و تسهیل شرایط ورود بخش خصوصی به حوزه حمل و نقل ریلی شد.
کد خبر: ۱۷۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 08 February 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حسن رحیمی ظهر امروز در نهمین نشست ترانزیت راه‌آهن در بندرعباس اظهار داشت: استفاده مطلوب از شبکه زیرساخت ریلی کشور در زمینه حمل و نقل کالا از گذشته تاکنون همواره مورد توجه و دغدغه مسئولان امر بوده است تا امکان ایجاد و توسعه حمل و نقل ترکیبی برای شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای فراهم شود.
 
وی افزود: تشویق شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای به استفاده از حمل و نقل ترکیبی یکی از راهکارها برای کاهش هزینه‌ها و بهره‌مندی مناسب از شبکه ریلی است که در صورت ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تامین منابع تسهیلاتی مناسب برای بخش خصوصی امکان سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.
 
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حداکثر استفاده از شبکه ریلی کشور برای جابجایی محموله‌های تجاری، بازرگانی و ترانزیتی، اظهار کرد: رفع موانع و مشکلات حمل و نقل ریلی از سوی مسئولان و ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در بخش خرید واگن‌های باری و مسافری با نرخ‌های مناسب برای توسعه فعالیت‌ها در این زمینه ضروری است.
 
رحیمی عنوان کرد: یکی از تسهیلات در این زمینه تامین منابع مالی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با نرخ 14 درصد به میزان 75 درصد از مبلغ کل سرمایه‌گذاری است که در کنار مزایایی همچون عدم دریافت حق دسترسی به ریل به مدت چهار سال به عنوان بخشی از تسهیلات حمایتی از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد: برخی موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه حمل و نقل ریلی وجود دارد که پیش‌شرط خریداری 600 واگن برای دریافت پروانه فعالیت در این زمینه دور از دسترس و امکان است و باید در این باره تجدیدنظر شود.
 
عضو هیئت مدیره انجمن صنفی حمل و نقل بندرعباس افزود: هزینه سنگین خریداری هر واگن به ارزش 100 تا 300 میلیون تومان و نبود نقدینگی در  بخش خصوصی مانع این سرمایه‌گذاری است و باید شرایط در این بخش نیز تسهیل شود.
 
در این جلسه مهران نجاتی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی حمل و نقل جاده‌ای بندرعباس و ستار هاشمی معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه‌ای استان هرمزگان نیز نقطه نظرات خود را مطرح کردند و خواستار مشارکت بیشتر بانک‌ها در زمینه توسعه فعالیت‌های حمل و نقلی در کشور شدند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار