آسمان آباد یکی از شهرهای تابعه شهرستان چرداول در استان ایلام است که بدلیل بروز اختلافاتی دربین اعضای شورای شهر آن ؛ سه سال است که بدون شهردار مانده وشهرداری آن با سرپرست اداره می شود
کد خبر: ۱۷۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۱ 08 February 2016
آسمان آباد یکی از شهرهای تابعه شهرستان چرداول در استان ایلام است که بدلیل بروز اختلافاتی دربین اعضای شورای شهرآن  ؛ سه سال است که بدون شهردار مانده وشهرداری آن با سرپرست اداره می شود

به گزارش تابناک ایلام،اگرچه آسمان آباد 11سال از شهر شدن خود را پشت سر می گذارد اما واقعیت این است در طول سالهای سپری شده  تاکنون تغییراتی در وضعیت ظاهری این شهر به وجود نیامده است وهمچنان آثار  روستانشینی بر رخسار این شهر کوچک خودنمایی می کند این درحالیست که اعضای شورای آن به جای برنامه ریزی برای دگرگون نمودن چهره شهر به دعواهای سیاسی وقومی وقبیله ای مابین خود  پرداخته اند.

سرانجام اختلافات اعضای شورای شهر وتخلفاتی نظیر ناتوانی در انجام وظایف قانونی مانند تصویب نکردن بودجه شهرداری آسمان آباد و متمم آن در موعد مقرر، تعیین تکلیف نشدن سرپرستی شهرداری، مختل شدن امور جاری شورا و شهرداری، تشکیل نشدن نشست های شورا و نارضایتی شدید مردمی منجر به انحلال شورای شهر آسمان آباد در سالجاری انجامید تامشکلی دیگر بر سایر مشکلاتش افزوده گرددو همچنان این شهر بدون مدیریت شهری باقی بماند.

اما گویا این روزها استانداری ایلام راسا  آستین بالا زده بود تا درفقدان اعضای شورای شهر برای مدیریت شهر آسمان آباد چاره اندیشی کند وبا انتصاب شهردار جدید تاحدودی از مشکلات این شهر وشهروندانش بکاهد.

سرانجاممحمدرضا مروارید استاندار ایلام در حکمی امیرحسام ترابیده را به عنوان شهردار جدید آسمان آباد منصوب کردتاچشمان منتظر شهروندان آسمان آبادی پس از سه سال به وجود شهردار این شهر روشن شود

به گزارش تابناک ایلام؛آیین تودیع و معارفه شهرداران سابق و جدید آسمان آباد عصر شنبه با حضور مدیر کل امور شهری و روستایی استانداری، معاون فرماندار چرداول و جمعی از مسئولان محلی برگزار شد.
معاون فرماندار چرداول در این آیین گفت: شهرداری باید با تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی و تلاش مستمر در حوزه عمرانی و خدماتی شرایط را برای افزایش رضایت مندی شهروندان فراهم کند.
الیاس فتاحی به اشاره به انحلال شورای اسلامی شهر آسمان آباد اظهار کرد: با وجود انحلال شورا، استاندار ایلام نگاه ویژه ای به منطقه داشتند تا خللی در نحوه خدمات رسانی به شهروندان ایجاد نشود.
بنابراین گزارش، شورای اسلامی شهر آسمان آباد به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا در جلسات انتخاب شهردار چندی پیش منحل شده بود و شهرداری این شهر نیز به صورت سرپرستی اداره می شد.
در این آیین حکم انتصاب شهردار جدید اهدا و از زحمات سلطانیان سرپرست شهرداری نیز تقدیر به عمل آمد.

انتظار می رود از آنجاییکه تاکنون اختلافات اعضای شورای شهر وعدم همدلی وهمراهی آنان دلیل اصلی تاخیر در انتخاب شهردار ومتعاقبا بروز مشکلاتی برای شهروندان شده بود ؛شهردار جدید با فراغ بال وهماهنگی وهمدلی با شهروندان واستانداری ایلام زمینه ساز تحولات جدی دراین شهربشود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
آسمان آباد با جمعیت زیاد و تعدد روستا بخش نشده ، این در حالی که بخش زاگرس یا بخش میمه ، گچی ، مورموری ، هینی مینی ، یک سوم جمعیت این منطقه ندارند، وبخش شده اند واقعا حق این مردم بیشتر از یک دهستان می باشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار